Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@17:00:24 GMT

شرایط استفاده مودیان از ماده 97 برای پرداخت مالیات

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۰۴۰

‍‍‍‍‍‍

مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی: باتوجه به اینکه روش محاسبه مالیات تغییر کرده است، از مودیان می خواهیم با هر سطح فعالیت، اظهارنامه خود را ارائه کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت:در ماده 100 مالیات های مستقیم به سازمان امور مالیاتی اجازه داده شده که برخی مودیان مالیاتی را از نگهداری اسناد و مدارک معاف کند و مالیات آنها را به شکل مقطوع تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این قانون امسال مودیانی را شامل می شود که مجموع فروش کالا و خدمات آنها 190 میلیون تومان است و دسته سوم و دوم تنظیم دفاتر که سطح درامدی آنها زیر یک میلیارد تومان است و مشاغلی که سطح درامدی آنها بین یک تا سه میلیارد تومان است و مشاغلی که کار خدماتی دارند را شامل می شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او گفت: مالیات مقطوع فقط اشخاص حقیقی را شامل می شود و قابل تسری به اشخاص حقوقی نیست. در مالیات مقطوع پیگیری وجود ندارد و از تسلیم اظهارنامه و  اسناد و مدارک هم مستثنی هستند.

برای تسلیم مالیات مشاغل تا پایان مرداد مهلت داده شده و با توجه به اینکه 31 مرداد روز جمعه است صاحبان مشاغل ملکف هستند تا روز شنبه اول شهریور نهایت تسلیم اظهارنامه و بهره مندی از مشوق مالیاتی ماده 100 را داشته باشند

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: سیاست راهبردی هوشمند سازی نظام مالیاتی مبتنی بر داده و اطلاعات و ارائه صادقانه از سوی مودیان مالیاتی است.

محمد مسیحی گفت: مودیان خرد با استفاده از ظرفیت تبصره ماده 100 به صورت مقطوع تعیین می شوند و سایر مودیان نیز می توانند از ظرفیت ماده 97 (اظهار صادقانه) استفاده کنند.

او افزود: با توجه به اینکه نحوه تشخیص مالیات تغییر کرده بنابراین برای استفاده از ماده 97 برای پرداخت مالیات، از مودیان می خواهیم با هر سطح فعالیت، اظهارنامه خود را ارائه کنند. 

او گفت: در صورت تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی نمی توانند از تسهیلات مالیاتی استفاده کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: مالیات ، مودیان مالیاتی ، سازمان امور مالیاتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مالیات مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان