Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:29:39 GMT

عراق سفیر ترکیه را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۲۲۲

عراق سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری عراق در حمله پهپادی ترکیه به منطقه «سیدکان» از توابع استان اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق، دو افسر گارد مرزی و یک سرباز نیروهای مسلح عراق کشته شدند.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عراق ضمن اعلام مخالفت قاطع با تجاوز ترکیه به خاک خود، تجاوز این کشور به  منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان عراق را که با هواپیمای بدون سرنشین انجام و باعث کشته  شدن دو افسر و یک سرباز نیروهای مسلح شد، محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه می فزاید: عراق این اقدام را نقض حاکمیت خود و آن را عملی تجاوز کارانه و مغایر با قوانین بین الملل به عنوان تنظییم کننده روابط میان کشورها و اصل حسن همجواری می داند.

بغداد همچنین اعلام  کرد که تکرار این گونه اقدامات و پاسخگو نبودن در برابر خواسته های عراق مبنی بر توقف قانون شکنی ها و خروج نیروهای ترکیه ای از داخل مرزهای بین المللی عراق، زمینه ای برای تجدید نظر در میزان همکاری میان کشورها در زمینه های مختلف است.

وزارت امور خارجه عراق همچنین با اعلام لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق را که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، گفت که در این رابطه سفیر ترکیه  را نیز احضار و یادداشت شدید اللحنی را به وی اعلام کرده است.

منابع عراقی اعلام کردند که یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه نشست مرزبانان عراقی و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در منطقه «برادوست» از توابع  «سیدکان» در شمال استان اربیل بمباران کرد.

برچسب‌ها کردستان حمله پهپاد کردستان عراق ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان حمله پهپاد کردستان عراق ترکیه کردستان حمله پهپاد کردستان عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد

دریافت 2 MB کد خبر 6085369

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد