Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:23:42 GMT

انسان دنیاپرست چگونه رفتار می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۲۵۰

انسان دنیاپرست چگونه رفتار می‌کند؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام حسین علیه السلام:

إنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنیا، وَ الدّینُ لَعقٌ عَلى ألسِنَتِهِم یَحوطونَهُ ما دَرَّت مَعایِشُهُم، فَإِذا مُحِّصوا بِالبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ.

مردم، بنده دنیایند و به ظاهر، دم از دین مى‏ زنند و تا زمانى که زندگی‏شان تأمین شود، از آن دفاع می‌کنند؛ امّا، چون در بوته آزمایش قرار گیرند، دینداران اندک‏ هستند.

تحف العقول، ص ۲۴۵

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حدیث روز ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه رفتارهای دوگانه و بی اعتنایی به جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه منطق و رفتار غربی‌ها را نمایان‌تر کرد، ادامه داد: غرب در قبال جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه سکوت و آن را دفاع مشروع می‌خواند اما زمانی که ۶ نفر از نیروهای آشپزخانه جهانی توسط صهیونیست‌ها جان باختند، موضع گرفتند و آن را محکوم کردند و این نشان داد که آنها علیرغم آنچه مطرح می‌کنند، اعتقاد ندارد و صرفاً زمانی که خودشان و نیروهایشان مورد آسیب قرار می‌گیرند، موضع گیری می‌کنند و رفتار اسرائیل در قبال مردم غزه و ایران را دفاع مشروع می‌دانند.

وی با بیان اینکه ما هم از جان باختن نیروهای آشپزخانه جهانی متأثر شدیم، افزود: این حادثه ضمن اینکه ذات صهیونیست‌ها را به همه روشن کرد، رفتار دوگانه غرب و منطق پوشالی آنها را نیز برای مردم نشان داد.

شیخ جمالی، غرب دوگانگی رفتارش در قبال حمله صهیونیست‌ها به سفارت ایران در سوریه و تلافی این حمله از سوی ایران را نیز نمونه دیگری از منطق پوشالی آنها دانست.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، تاکید کرد: ذات اسرائیل اشغالگری است و بیش از ۷ دهه است که زندگی مردم فلسطین را مورد هدف قرار داده و در حال از بین بردن است.

شیخ یوسف جمالی همچنین در حاشیه برپایی نماز جمعه با اشاره به سخنان پیش از خطبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقوله سلامت را مهم ارزیابی کرد و از خیرین و مردم استان خواست در این زمینه با علوم پزشکی مشارکت کنند تا شرایط بهداشت و درمان رو به توسعه باشد.

کد خبر 6082664

دیگر خبرها

  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • رفتار دوگانه ضد انقلاب‌ها + فیلم
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن