Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@14:34:50 GMT

جزئیات تحرک جدید ناو های انگلیسی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۲۵۳

جزئیات تحرک جدید ناو های انگلیسی در خلیج فارس

به گزارش افکارنیوز،

 رسانه‌ها از تحرک کشتی‌های جنگی انگلیس که مدتهاست به بهانه تامین امنیت دریانوردی در خلیج فارس حضور دارند، خبر دادند.

اخبار سیاسی- به نوشنه وبگاه «فورس نت» نیروی دریایی انگلیس اعلام کرده که دو فروند کشتی جنگی این کشور به  تازگی به مکان مناسبتری در خلیج فارس رفته‌اند. 

بنابر اعلام نیروی دریای انگلیس، این  دو کشتی به  پایگاه دریایی آمریکا در بحرین پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی انگلیس در ادامه بیانیه خود افزوده که این تاسیسات دریایی امکان هماهنگی بیشتری را برای رهگیری کشتیهای در حال عبور از خلیج فارس، تنگه هرمز، باب المندب ، دریای عمان  و دریای عدن فراهم می آورد.

انگلیس دو فروند کشتی به نام‌های «اچ ام اس ماتروس» و «اچ ام اس آرگیل» را سال گذشته برای کمک به نیروهای ائتلاف  امنیت دریایی آمریکا مرکب از استرالیا، آلبانی، عربستان، بحرین، لیتوانی و امارات به خلیج فارس گسیل داشت.  نیروی دریایی انگلیس مهمترین تهدیدها علیه کشتی‌ها در منطقه را قایق‌های انتحاری و حملات راکتی عنوان کرد.

چندی قبل نیروی دریایی انگلیس از خروج یک فروند کشتی مین روب خود از خلیج فارس و بازگشت به پایگاهش در انگلیس خبر داد و اعلام کرد که کشتی مین روب «اچ ام اس شورهام»  بعد  از 8 ماه استقرار در آب‌های خلیج فارس به انگلیس بازگشت. نیروی دریای انگلیس در بیانیه خود اعلام کرد که خدمه این کشتی به ناوهای آمریکا حاضر در منطقه کمک کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس کشتی پایگاه دریایی آمریکا انگلیس خلیج فارس ناو انگلیس نیروی دریایی انگلیس نیروی دریای خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از تداوم وزش بادهای شمالی روی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر تا پایان روز جمعه 10 فروردین خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز جمعه 10 فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر 90 تا 150 سانتیمتر خبر داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز 90  تا 180 و در فراساحل تا 250 سانتیمتر است.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا 2.5 متر افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت تا 40 کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی تا 50 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی با تأکید بر پرهیز از تفریحات دریایی در این شرایط جوی گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتمال خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در نوار ساحلی استان بوشهر در این وضعیت و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری شود.

شکوهی‌‌پور با تأکید بر ممنوع کردن شنا در نوار ساحلی استان بوشهر در هشدار نارنجی دریایی گفت: تمهیدات لازم برای  پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • پشت پرده کوچ اجباری دو میلیون فلسطینی به صحرای سینا مصر چیست؟ / حذف کانال سوئز و احداث کانال دریایی بن گورین یکی از اهداف اشغال نوار غزه+ نقشه میدانی و عکس