Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@21:17:56 GMT

قرارداد کار کارگران باید محضری باشد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۲۸۱

قرارداد کار کارگران باید محضری باشد؟

به گزارش افکارنیوز،

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی  اظهار کرد: قرارداد‌های دست نویس بین کارگر و کارفرما همان اعتباری را دارند که قرارداد‌هایی در داخل دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شوند.

اخبار اجتماعی-او افزود: شرط اصلی تنظیم قرارداد کار این است که قوانین آمره قانون کار را در نظر بگیریم، خلاف قوانین چیزی شرط نکنیم، تعهدی را نگذاریم یا مزایای پرداختی کارگران را کمتر از مصوبه شورای عالی کار تنظیم نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده افزود: اگر قرارداد را محضری تنظیم می‌کنید، تنها یک مبلغ اضافه پرداخت می‌کنید که در اعتبار آن تأثیری ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قرارداد قرارداد کار قرارداد کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه محقق زاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: افزود: وقتی انسان در ذهن خودش تصویری از پاکی، صداقت، زیبایی زندگی و پاکدستی متصور می‌شود، کارگر در ذهنش نقش می بنند.

محقق زاده با اشاره به اهمیت موضوع کار و کارگر افزود: مسؤول باید به وضعیت معیشتی زندگی کار و کارگر رسیدگی کند و دغدغه خانواده‌های کارگر را مدنظر قرار دهند و شرایط را تسهیل دهند.

وی با بیان اینکه مسؤولین باید تسهیل گر شرایط کارگر باشند، تاکید کرد: کارگران بخش اصلی موتور محرکه صنعت و اقتصاد کشور هستند.

فرماندار کهگیلویه این جلسه را به منظور جلب مشارکت و برنامه ریزی هر چه با شکوه تر روز کار و کارگر دانست و گفت: جشن برای روز کارگر باید با دست پر باشد، چرا که فشار روانی که روی دوش کارگر سنگینی می‌کند، روی هیچ قشری نیست.

محقق زاده با اشاره به اینکه برخی از مصوبات باید ضمانت اجرایی داشته باشند، تاکید کرد: فضای مناسبی برای جایگاه کارگر در نظر بگیرید.

فرماندار کهگیلویه گفت: برخی دنبال این هستند که کار انجام نشوند و ما باید دنبال تبصره‌ای باشیم که کار کارگر تسهیل و بهترین راه انتخاب شود.

وی برگزاری جشنی مناسب و درخور شأن کارگران را ضروری دانست.

کد خبر 6085939

دیگر خبرها

  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر
  • راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم
  • راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر + فیلم
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند