Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@15:05:17 GMT

فوت و فن تهیه سیر ترشی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۳۲۶

فوت و فن تهیه سیر ترشی

خبرگزاری میزان- بهار و تابستان فصل سیر‌های تازه، درشت و خوش‌طعم و از زمان‌های قدیم فصل انداختن سیر ترشی بوده است. تاریخ انتشار: 05:50 - 22 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۸۴۰

خبرگزاری میزان - نمناک نوشت: با این آموزش شما می‌توانید بهترین “سیر ترشی” مهیا و میل نماید تا نهایت لذت را از این ترشی معرکه ببرید.

مواد لازم:

سیر خشک سرکه سیب ارگانیک نمک طرز تهیه سیر ترشی خانگی با نکات آن

طرز تهیه:

ابتدا باید نکاتی را در مورد سیر ترشی‌های تقلبی که در شمال کشور زیاد تولید میشوند بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر فروشنده‌های سیر ترشی برای اینکه ترشی رسیده تری داشته باشند از ترفند‌ها و تقلب‌هایی استفاده میکنند که تعدادی از آن‌ها را به شما میگوییم.

آن‌ها از سرکه خرما که شیرین است به سیر اضافه میکنند، چون سیر ترشی اصل و چند ساله طعم شیرینی دارد این سرکه این طمع را به آن‌ها میدهد و سرکه بالزامیک را هم برای تیره کردن رنگ آن استفاده می‌کنند. ولی به دلیل گرانی سرکه بالزامیک به جای آن از سویا سس استفاده میکنند که تیرگی رنگ ترشی را فراهم میکند و، چون سویا سس شور است دیگر نمک به آن اضافه نمی‌کنند. بعضی از افراد سود جو هم شکر قهوه‌ای را با سرکه معمولی و کمی سویا سس برای سیاه شدن رنگ آن مخلوط می‌کنند و به سیر اضافه میکنند و بعد از آن به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مخلوط سیر و سرکه هارو میجوشانند تا مواد به خورد سیر‌ها رفته و مثل سیر ترشی چند ساله نرم شود.

برای درست کردن سیر ترشی خانگی و سالم ابتدا پوست‌های روی سیر‌ها را جدا میکنیم به طوری که حبه‌های آن از هم جدا نشود، قسمت چوبی بالای سیر هم به دلخواه اگر بخواهید از سرش ببرید و اگر نه که زیاد تاثیری در طمع و مزه ندارد. از سیر‌های که بخشی از آن کپک زده و خراب است استفاده نکنید. سیر‌ها را در داخل شیشه‌ها چیده و سعی کنید فضای خالی در ظرفتان باقی نماند. کمی نمک روی سیر‌ها ریخته و سپس سرکه سیب را به آن اضافه میکنیم تا جایی که سرکه روی سیر‌ها را بگیرد سرکه می‌ریزیم. در چند روز اول بهتر است در آنرا در چند روز اول نیمه باز بگذارید تا سیر و سرکه از جوش و خروش بیفتد و بعد به آن دوباره سرکه اضافه کرده و درب آنرا محکم ببندید. زود‌ترین زمانی که میتوانید سیر ترشی خود را مصرف کنید حداقل ۶ ماه است زودتر از آن این ترشی قابل خوردن نیست. زمان رسیدن واقعی آن ۷ سال است که میتوان بعد از ۳ یا ۴ سال هم آنرا خورد.

سیر ترشی بعد از گذشت سال‌ها پوستش به راحتی کنده میشود نرم میشود و مزه شیرینی دارد. ترشی خود را در محل تاریک و خنک نگهداری کنید.
نکته در درست کردن سیر ترشی

سبز شدن سیر‌ها در داخل سرکه اشکال ندارد و به مرور زمان درست می‌شود.

شما در سیر ترشی از سرکه سیب طبیعی یا هر سرکه دیگری می‌توانید استفاده کنید به جز سرکه سفید و سرکه بالزامیک چراکه بالزامیک هم از نظر اقتصادی گران می‌باشد و هم طعم شیرینی به سیر ترشی می‌دهد که جالب نیست.

بیشتر بخوانید: راز و رمز پخت آبگوشت خوشمزه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی آشپزی سیر ترشی سیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

جواد شاشانی مدیرعامل تعاونی صیدوصیادی مهاباد گفت: فعالیت صیادی در دریاچه سد مهاباد از اول مهرماه پارسال آغاز شده بود و در این مدت اعضای تعاونی توانستند بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی بویژه گونه سوف را صید کنند.

وی با اشاره به اینکه صید امسال اعضای این تعاونی در مقایسه با پارسال ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده، افزود: در این مدت اعضای تعاونی با توجه به شرایط آب‌وهوایی در طول روز با استفاده از تور ماهی‌گیری در این سد، صید می‌کردند.

مدیرعامل تعاونی صیدوصیادی مهاباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رهاسازی گونه سوف که از سایر گونه‌های بومی تغذیه می‌کند، اکوسیستم دریاچه سد را تغییر داده لذا امسال همزمان با صید ماهی در این سد، طرح مبارزه با گونه سوف نیز اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند، اضافه کرد: به دلیل عدم رهاسازی بچه‌ماهی در سد مهاباد، میزان صیدماهی از سد بسیار کاهش یافت در حالیکه سال‌های قبل (دهه ۸۰) سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن ماهی توسط اعضای تعاونی صیدوصیادی مهاباد برداشت می‌شد.

وی اضافه کرد: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی‌های بومی و غیربومی گرمابی شامل زردماهی، سفید رودخانه‌ای، کپور، آمور، سیم‌برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

شاشانی یادآور شد: اعضای این تعاونی در فصولی که صید ماهی صورت نمی‌گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیرمجاز را برعهده دارند.

وی با انتقاد از حضور صیادان‌غیرمجاز در این فصل در دریاچه‌سدمهاباد گفت: ادارات مرتبط از جمله محیط زیست باید در راستای حفاظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان متخلف در فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، با اعضای تعاونی همکاری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه
  • اضافه شدن نام مادر به کارت ملی به کجا رسید؟
  • شناسایی بیش از ۸ هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان
  • اپلیکیشن بلو را آپدیت کنید؛ سال نو، نسخه نو
  • طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی (فیلم)
  • صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد
  • مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • نماهنگ «دختر سمپاد»