Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون بهبود تولیدات گیاهی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:درصد زیادی از کشت‌های ما وابسته به آب رودخانه است و توصیه ما به کشاورزان این است که در هر کشتی که می‌خواهند انجام دهند با توجه به میزان آب در اختیار و آب مطمئنه کشت کنند. - اخبار استانها -

اصغر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان در ارتباط با تناسب کشت انواع محصولات در اصفهان با آب موجود در آن اظهارداشت: درصد زیادی از کشت‌های ما وابسته به آب رودخانه است و توصیه ما به کشاورزان و بهره‌برداران این است که در هر کشتی که می‌خواهند انجام دهند با توجه به میزان آب در اختیار و آب مطمئنه اقدام به کشت کنند تا دچار مشکل نشوند و کشاورز ما از این درایت و بینش برخوردار هستند و این موضوع را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عوامل موثر در الگو کشت یک استان عنوان کرد: الگو کشت فقط با اقلیم یا آب مطمئن یا خاک همراه نیست بلکه جمیعی از آیتم‌ها باید در نظر گرفته شود تا برای هر استان بتوان یک حوزه کشتی معرف کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: میزان آب، اقلیم سرما و گرما،  میزان بارش، بافت خاک، کیفیت آب مورد استفاده در آبیاری، دوری و نزدیکی به بازار و مسائل اقتصادی کشاورز از جمله موارد حائز اهمیت در این حوزه هستند.

وی بیان کرد: عمده محصولاتی که ما داریم محصولاتی است که قابلیت تولید در استان را دارند اما باید در اقلیم، نوع کشت و سطح زیر کشت، متناسب با آب در اختیار هر شهرستان تغییراتی انجام شود تا متناسب با عوامل الگو کشت باشد.

رستمی با تاکید بر رعایت الگوهای کشت در تمام استان‌ها تصریح کرد: محصولاتی که در استان ما کاشته می‌شود قطعا در بسیاری از نقاط دیگر در استان‌های دیگر کشورهم کاشته می‌شود و خیلی از اقلیم‌هایی که با اقلیم اصفهان مشابه و هماهنگ هستند محصولات خود را الان در بازار عرضه می‌کنند.

ادغام های جنجالی در وزارت جهادکشاورزی/ معاون وزیر: موازی‌کاری‌ها حذف و آبخیزداری تقویت می‌شودعضو کمیسیون عمران مجلس: ارزان‌بودن اراضی کشاورزی مهم‌ترین عامل تغییر کاربری آن‌ها استتبیین دستاوردهای طرح احیای اراضی خوزستان؛ تولید کشاورزی استان 8.5 میلیون تن افزایش یافت


وی افزود: اگر همه استان‌ها این الگو کشت و سطح زیرکشت را در همه محصولات رعایت کنند ما افت و خیزی در عرضه بیش از حد محصول و کاهش قیمت را نخواهیم داشت؛ بنابراین اینکه فقط استان اصفهان الگوهای کشت را رعایت کند و بقیه توجهی نداشته باشند چیزی غیرممکن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت سطح زیرکشت محصولات عمده‌ای مثل سیب زمینی، پیاز و گوجه بتوانیم مدیریت بهتری در عرضه محصول به بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان داشته باشیم و همچنین مصرف‌کننده بتواند محصول را با قیمت کمتر دریافت کند و با تناسب عرضه و تقاضا شاهد ثبات قیمت برای تولیدکننده و مصرف کننده باشیم.

انتهای پیام/174/ی

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... اعتبارات حوزه کشاورزی را به "تاجر زعفران" دادند/ عامل گرانی مسکن شرکت‌های اقماری دولتی است اجرای مصوبه امهال وام‌های کشاورزی سبزی و صیفی‌کاران جنوب استان کرمان پیگیری می‌شود میزگرد| چرا تولیدات کشاورزی استان اصفهان به میزان کافی صادر نمی‌شود؟ / حلقه مفقوده‌ای که در شرکت‌های دانش بنیان باید یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعتبارات حوزه کشاورزی را به "تاجر زعفران" دادند/ عامل گرانی مسکن شرکت‌های اقماری دولتی است اجرای مصوبه امهال وام‌های کشاورزی سبزی و صیفی‌کاران جنوب استان کرمان پیگیری می‌شود میزگرد| چرا تولیدات کشاورزی استان اصفهان به میزان کافی صادر نمی‌شود؟ / حلقه مفقوده‌ای که در شرکت‌های دانش بنیان باید یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۲ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۵ راز محبوبیت "حاج قاسم" از زبان سردار معروفی ۶ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۷ خبر خوش استاندار خوزستان برای کارگران هفت‌تپه/ پرداخت حقوق کارگران ‌با همکاری قوه قضائیه ۸ آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ مهمترین اخبار استانها راز محبوبیت "حاج قاسم" از زبان سردار معروفی آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ ‌دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه: برنامه‌های زیادی برای گسترش ازدواج آسان داریم / توزیع ۳۱ هزار سری جهیزیه گزارش| عزم جزم مسئولان زنجانی برای برگزاری مراسم یوم‌العباس/ عزاداری‌های حسینی تعطیل شدنی نیست مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند روحانی: محققان کشور با همه توان برای مهار ویروس کرونا بسیج شده اند در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استان اصفهان جهاد کشاورزی آب در اختیار الگو کشت حاج قاسم استان ها میزان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان با بیان اینکه بیمه، تنها راه کار جبران خسارت کشاورزان و باغداران است گفت: بانک کشاورزی بر اساس این بیمه، خسارت باغات را ارزیابی و به صندوق بیمه کشاورزی اعلام می‌کند تا غرامت آن در زمان بنی مشخص به کشاوران پرداخت شود.


استان اصفهان با داشتن بیش از ۵۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، پنج درصد از مساحت استان و سه و نیم درصد از زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.


وسعت زیر کشت محصولات زراعی این استان ۲۸۰ هزار هکتار، باغ‌ها ۸۵ هزار هکتار و گلخانه ها، دو هزار و ۷۰۰ هکتار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • رها سازی آب سد نهب؛ سهمیه کشاورزان چقدر است؟
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • باغات استان بوشهر با توزیع نهال یارانه‌ای رونق می گیرد
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم