Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@07:11:47 GMT

افسردگی چالش مردم در روز‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۶۵۹

افسردگی چالش مردم در روز‌های کرونایی

به گزارش افکارنیوز،

مریم بختیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: کرونا درمان و یا واکسن مشخصی ندارد و این موضوع به میزان قابل توجهی ترس و دلهره در افراد ایجاد کرده است. در مواردی که برخی از افراد پیش از کرونا پیش زمینه و یا زمینه هایی از اختلال افسردگی و یا وسواس داشته اند، باید همچنان درمان های دارویی و یا روان درمانی را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- او ادامه داد:  علل افسردگی معمولا ناشناخته است .افسردگی به عوامل متعدد روان‌شناختی ، زیستی و مغزی وابسته است. به طورکلی بنظر می رسد افرادی که در حال حاضر دچار خلق تنگ و غمگین هستند اگر سابقه اختلالات روحی و روانی نداشته و دوره هایی از بیماری را تجربه نکرده باشند و فقط بعد از پاندمی کرونا و بحران های آن رنج می برند با اختلال سازگاری، خلقی و یا اضطراب مواجه هستند که این موارد خیلی به درمان های تخصصی نیاز ندارد.

بختیاری گفت:  بیشترین نکته ای که عموم مردم در دوران پاندمی کرونا با آن روبرو هستند، اختلال سازگاری یا خلق افسرده است به این معنی که نسبت به یک تغییر سخت در زندگی، واکنش به یک مسئله و بحران از خود نشان می دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افسردگی روان شناختی پاندمی کرونا افسردگی وسواس کرونا پاندمی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بیمه سلامت علت این اختلال را بروز رسانی سامانه اعلام کرده است مشکلی که گلایه هم استانی ها را به عمراه داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود