Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور فارغ از جلسه سران قوا باید طرح گشایش اقتصادی را در صحن مجلس برای نمایندگان مطرح کرده و تشریح کند تا نمایندگان به بررسی ابعاد آن اقدام کنند.

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارات رئیس دولت مبنی بر ایجاد گشایش‌های اقتصادی، اظهار کرد: جزئیاتی از این گشایش‌های اقتصادی هنوز اعلام نشده و انتظار ما تشریح ابعاد این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که آیا منظور دولت از گشایش‌های اقتصادی توجه مجدد به برجام است یا مذاکره است، افزود، بعید می‌دانم چنین چیزی باشد، اما حرف نمایندگان مجلس این است که هر گشایشی که رخ می‌دهد، باید از مجاری قانونی بررسی شود تا به این ترتیب از فضای ابهام اجتناب کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور فارغ از جلسه سران قوا باید طرح گشایش اقتصادی را در صحن مجلس برای نمایندگان مطرح کرده و تشریح کند تا نمایندگان به بررسی ابعاد آن اقدام کنند.

گلرو با تأکید بر اینکه تحقق گشایش‌های اقتصادی خبری خوشحال‌کننده خواهد بود، گفت: همه منتظر انتشار چنین خبر مسرت‌بخشی هستند، اما به شرط اینکه از مجاری قانونی باشد و مشکلی بر مشکلات ما افزوده نشود.

حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیئت دولت با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفت: «در جلسه سران قوا، در خصوص طرحی بحث شد و نظرات بسیار به هم نزدیک بود؛ ان‌شاءالله دوشنبه هفته آینده که ادامه جلسه خواهد بود، این طرح به نتیجه برسد و اگر به نتیجه برسد و مقام معظم رهبری موافقت کنند و ما اعلام کنیم، گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد و دست دولت مقداری باز می‌شود».

از سوی دیگر رئیس مجلس هم تلویحاً این موضوع را تأیید کرد و روز پنج شنبه هفته قبل در استودیو خبر ۱۴ شبکه یک اظهار کرد: «خبر‌های خوبی در حوزه سامان‌بخشی به اقتصاد (بورس، ارز، ریال و بازار پول) در راه است و آینده خوبی را پیش رو داریم».

وی ادامه داد: «مردم از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدیدی را که مد نظر است خواهند دید و شاهد آغاز یک تحول در حوزه ثبات اقتصادی خواهیم بود». اگرچه قالیباف هشدار داد که نباید توقع تحول هفتگی و ماهانه داشت؛ اما اثر آن را در فصل‌های پیش رو خواهیم دید و مردم روند تغییر را در زندگی خود احساس می‌کنند.

انتهای پیام/4151/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: گشایش اقتصادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گشایش های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شهریار عباسی در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: هیأتی که هم اکنون به دستور وزیر کشور به استان ایلام سفر کرده اند؛ به منظور بررسی مشکلات کلان که گره گشایی آن از مرکز صورت می‌گیرد، حضور دارند.
وی افزود: مشکلاتی که در سطح استان قابل حل است، نباید در این نشست مطرح شود.
عباسی از نمایندگان تجار و بازرگانان و بخش خصوصی خواست، مشکلاتی که نیازمند پیگیری از طریق وزارت‌های بالا دستی است را در این فرصت، مطرح کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تشریح کرد: اشخاص برگزیده‌ای از طرف وزیر محترم کشور در استان صرفا برای بررسی و شناسایی مشکلات کلان در حوزه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، صنعت، آب، پسماند، انرژی و سایر موارد مهم استان حضور دارند.
عباسی تاکید کرد: ما می‌توانیم از این فرصت برای رفع مشکلات کلان استان که در توان مقامات ارشد کشوری است بهره ببریم.
وی ابراز امیدواری کرد که با بررسی دقیق مسائل کلان و دستور وزیر برای رفع آن شاهد قدم‌های بزرگی برای توسعه و تعالی استان باشیم.

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم