Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:18:22 GMT

۱۳ خانه هلال در شهرستان خدابنده افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۸۳۸

۱۳ خانه هلال در شهرستان خدابنده افتتاح شد

یحیی دین محمدی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین مقوله راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی جهت آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت های امدادی مورد نیاز هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رییس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می شود و با راه اندازی و توسعه خانه های هلال در شهرستان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسوولیت پذیری اجتماعی محقق می شود.
دین محمدی اضافه کرد: بر همین اساس خانه های هلال در روستاهای گل تپه، قویی، غلام ویس، توزلو و زواجر با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشردوستانه افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه همه این روستاها دارای خانه های بهداشت و مدرسه هستند، اظهارداشت: روستای گل تپه با ۲۰۱ خانوار ۸۱۱ نفر جمعیت و قویی نیز با ۲۳۳ خانوار ۹۱۹ نفر جمعیت دارد که به ترتیب ۴۰ و ۴۵ کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده با بیان اینکه روستای غلام ویس در ۵۸ کیلومتری شهر قیدار قراردارد، گفت: این روستا یک‌هزارو ۷۵۲ نفر جمعیت با ۵۲۲ خانوار است.
دین محمدی یادآوری کرد:  توزلو و زاوجر به ترتیب با ۲ هزار و ۲۱۴ نفر و ۵۸۶ نفر  جمعیت در ۶۰ و ۲ کیلومتری شهر قیدار قرار دارند.
وی به خانه های هلال راه اندازی شده در محلات شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: این خانه ها در سالجاری در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد جامع شهر قیدار، مجتمع مسکونی مسکن مهر و بازار سنتی افتتاح شده است.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: در محلات بیان شده حدود ۶ هزار و ۲۳ نفر با ۷۶۸ خانوار ساکن هستند و در حال حاضر عضو گیری برای خانه های هلال از ساکنان محلات انجام می شود.
به گفته دین محمدی، علاوه بر راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها و محلات بیان شده، در ادارات آموزش و پرورش شهرگرماب، بزینه رود سجاس و شهر قیدار نیز افتتاح شده است.
وی افزود: هم اکنون ۴۷ نفر از فرهنگیان این ادارات در خانه های هلال عضو هستند که عضو گیری همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته خانه های هلال در روستاهای نوربهار، کهلا، محلات گرماب و سجاس افتتاح شد.

برچسب‌ها خدابنده زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خدابنده زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خدابنده زنجان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران رییس جمعیت هلال احمر خانه های هلال شهرستان خدابنده راه اندازی شهر قیدار دین محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مردم خیر و نوع‌دوست این استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم و جنگ‌زده غزه کمک نقدی کردند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از ابتدای آغاز جنگ غزه، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر ایران جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و رؤسای جمعیت‌های هلال‌احمر فلسطین، مصر و سایر کشورهای منطقه در این خصوص برگزار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این جلسات، بر ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافقاتی شده و پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق نیز در دست اقدام است.

هاشمی ادامه داد: در همین راستا نیز در سطح استان زنجان در مراسم روز قدس و عید سعید فطر مردم نوع‌دوست استان زنجان در ۱۰ صندوق در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

وی یادآوری کرد: هم‌وطنان نوع‌دوست و علاقمند به کمک برای مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به مردم مظلوم غزه به حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این صندوق‌های کمک نیز در سطح شعب و مرکز استان فعال است.

کد خبر 745549

دیگر خبرها

  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره