Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم تجلیل از فعالان رسانه ملی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به حجم وسیعی از تلفات در شیوع ویروس کرونا در اروپا گفت: اگر فشار رسانه‌ها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی نبود دولت‌های غربی به صورت جدی وارد عمل نمی‌شدند و تلفات بسیار بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر نقش رسانه‌های در مدیریت بیماری کرونا و آگاه سازی مردم گفت: بر اساس بررسی به عمل آمده ۹۰ درصد مردم از اصول بهداشتی آگاهی دارند، اما متأسفانه مردم به این اصول وفادار نیستند.

قدیر وظیفه رسانه را در شرایط امروز اقناع سازی مردم، آرام سازی، امید بخشی و ترس آگاهانه بیان کرد و افزود: برای اینکه به صورت ریشه‌ای با این مسئله مقابله کنیم مردم باید سبک زندگی خود را عوض کنند مثلاً بسیاری از فعالیت‌ها را از طریق فضای مجازی و غیرحضوری انجام شود.

او افزود: کلافگی، بی حوصلگی از قرنطینه، عصبانیت و پرخاشگری از عوارض این مدت بوده و به همین دلیل هم برخی اصول بهداشتی را جدی نمی‌گیرند،اگر ۸۵ درصد از مردم ماسک بزنند عملاً نیازی به اعمال محدودیت‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ده برابر شدن قدرت سرایت این ویروس گفت: ما تا پیش از پیک دوم در آزمایش‌ها تنها ۱۵ درصد نتایج کرونا مثبت بود، اما امروز بیش از ۵۰ درصد نتایج مثبت شده است.

او افزود: با اشاره به تجربه، تخصص و همت کادر سلامت در استان قم برای مقابله با کرونا گفت: درمان ویروس کرونا بر روی تخت بیمارستان‌ها حاصل نمی‌شود بلکه کرونا تنها از راه پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی ریشه کن می‌شود.

قدیر با ابراز گلایه از برگزاری مراسم‌های عروس و عزا و برخی اجتماعات و میهمانی‌های غیر ضرور گفت: قدرت همه‌گیری ویروس بیشتر از قبل شده و هر جوان می‌تواند مانند بمب متحرک کرونا در سطح جامعه باشد، چنانچه آثار این بی توجهی‌ها را با آمار بالای بستری و بیماران بدحال مشاهده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با عنایت به فرمایشات رهبری انتظار داریم همه مردم و به ویژه هیأت‌های عزاداری و متولیان مراسم‌ها اصول بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم روزخبرنگار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال رم و بولونیا در هفته سی و سوم سری آ ایتالیا روز گذشته دوشنبه سوم اردیبهشت در ورزشگاه المپیک شهر رم به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود بولونیا به پایان رسید. سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم رم در این بازی از دقیقه ۵۲ و به جای «تامی آبراهام» وارد زمین زمین شد و ۴ دقیقه بعد توانست تنها گل تیمش در این بازی را وارد دروازه بولونیا کند.

سایت «ilromanista» ایتالیا صحبت‌های پس از بازی آزمون را منتشر کرده است. مهاجم ایرانی رم اظهار داشت: ما مطمئناً برای کسب ۳ امتیاز بازی روانه زمین شده بودیم اما گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد.

او در پاسخ به این سوال که از لحاظ بدنی در چه شرایطی قرار دارد گفت: همه ما موظف هستیم تا بهترین عملکرد خود را در زمین داشته باشیم و برای موفقیت تیم بازی کنیم. گلزنی وظیفه من است و وظیفه‌ام را در این بازی انجام دادم.

کد خبر 6086064

دیگر خبرها

  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند