Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:28:29 GMT

۶ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان شمالی خون اهدا کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۲۰۴

۶ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان شمالی خون اهدا کرده‌اند

حسین زارع در گفتگو با مهر اظهار کرد: هر ساله در ایام محرم، حجم اهدا کنندگان خون زیاد می‌شود و چون محدودیت نگهداری داریم، بخشی از این خون‌ها استفاده نمی‌شد لذا طرح نذر خون را راه اندازی کردیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خراسان شمالی ادامه داد: در این طرح متقاضیان برای اهدا خون ثبت نام می‌کنند اما از آنها خون نمی‌گیریم و در زمان نیاز با آنها تماس گرفته می‌شود و برای اهدا خون فراخوان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: ضرورت اجرای طرح نذر خون در شرایط کرونا که باید از تجمع جلوگیری شود بیشتر است.

زارع به کاهش اهدا خون در سال جدید به علت شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ۷ هزار و ۹۰۰ نفر طی ۴ ماه اخیر برای اهدای خون مراجعه داشته اند که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خراسان شمالی تصریح کرد: در تعداد اهدا خون به نسبت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش مراجعه و در مراجعه بانوان ۷۰ درصد رشد داشتیم.

وی از تأمین نیاز خون در استان خبر داد و افزود: با این میزان اهدا خون، توانستیم به استان‌های نیازمند خون ارسال کنیم.

زارع در انتها گفت: در اهدای خون تمام گروه‌های خونی استقبال می‌کنیم اما گروه‌های خونی منفی به دلیل کمیاب‌تر بودن اهمیت ویژه‌تری دارند.

کد خبر 4996550

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین زارع انتقال خون خراسان شمالی اهدا خون ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز شیوع کرونا عید غدیر خم آمار کرونا گرگان ماه محرم شهرکرد محرم 99 کمک مومنانه قزوین ستاد ملی مقابله با کرونا اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد

آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع ایثار بجنورد با حضور هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073112 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد