Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه شیوع ویروس همه گیر کرونا کلاسهای درس در مقاطع مختلف تحصیلی بستگی به نوع و وضعیت شیوع این بیماری به شیوه های حضوری یا از طریق فضای مجازی و یا هر دو مورد برگزار می شود که متعاقب امر بر اساس سیاستهای وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده در اهداف و اصول  آموزش و پرورش تغییری صورت نمی گیرد و همان مفاد آموزشی در کلاسهای درس از طریق فضای مجازی توسط معلمان تدریس می شود و والدین هیچ گونه نگرانی از این نطر نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه ۹۷ درصد معلمان و مسوولان مدارس و ۷۰ درصد دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی گذشته و با شیوع بیماری کووید ۱۹ در سامانه شاد فعال بودند گفت: این میزان در سال تحصیلی آینده افزایش می یابد.

احمدی افزود: ۶۰ درصد مدارس این شهرستان از زیرساخت های تخته های هوشمند برخوردارند و ۴۰ درصد بقیه را مدارس مناطق روستایی و یا با دانش آموزان کم تشکیل می دهند و ۶۴ درصد دانش آموزان گنابادی در شهرها و بقیه در روستاها ساکن هستند.

وی کمبود نیروی انسانی و معلم در مقاطع تحصیلی را از جمله مشکلات آموزش و پرورش گناباد در سال تحصیلی آینده دانست و ادامه داد: امسال ۱۲۱ نفر از مدیران و معلمان این شهرستان بازنشسته می شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد استفاده از مشارکت خیران برای احداث و بازسازی مدارس گناباد را از ظرفیتهای خوب فرهنگی این شهرستان برشمرد و گفت: خیران طی یک سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه کردند.

احمدی افزود: با وجود مشارکت خیران برای بازسازی و ساخت مدارس در مناطق روستایی ولی باز هم شاهد مهاجرت تعدادی از دانش آموزان این مناطق به شهرها برای تحصیل هستیم که این مساله موجب ناامیدی در خیران می شود.

وی ادامه داد: افزایش مهاجرت دانش آموزان برای تحصیل از مناطق روستایی به شهرها مدارس روستایی و شهری را از حالت طبیعی خود خارج می کند و باید به ظرفیتهای روستاها بها داد.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در  هزار و ۳۱ کلاس درس در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد در سال تحصیلی آینده برعهده دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها گناباد محرومیت خیران مدرسه ساز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گناباد محرومیت خیران مدرسه ساز دانش آموزان گناباد محرومیت خیران مدرسه ساز دانش آموزان سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد