Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرا از فضای مجازی و انتشار یک پیام اینستاگرامی شروع شد، همان پیام سعید نمکی وزیر بهداشت که از تعویق برگزاری کنکور سراسری ۹۹ حکایت داشت و علت این موضوع بعد از کشمکش‌های بسیار توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود از طرفی وزارت علوم هم برای تعویق یک ماهه کنکور سراسری پیشنهاد داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این اظهار نظر بزرگترین ماراتن علمی کشور که قرار اواخر همین ماه برگزار شد به تعویق افتاد و این در حالی بود که طی ۲ هفته اخیر کنکور دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته برگزار شده بود و مسئولان وزارت بهداشت و سنجش از اعلام رضایت داوطلبان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بودند.

یک بام و دوهوای برگزاری کنکور در روز‌های اخیر

با انتشار خبر تعویق کنکور باز هم دو قطبی مبنی بر رضایت و نارضایتی داوطلبان از این تصمیم مطرح شد البته که کفه رضایت‌مندی از این تصمیم سنگین‌تر به نظر می‌رسید و همان کمپین‌ها و گروه‌های متعدد مجازی که ۲-۳ ماهی بود برای تعویق کنکور تلاش می‌کردند تصورشان پیروزی بود.

شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که صبح روز گذشته وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران به چند و چند این تصمیم پرداخت و گفت که در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش عالی در مجلسمه وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در این جلسه حضور داشتند، وزارت علومی‌ها اعلام کردند که اگر فاصله‌ها را کم کنید امکان برگزاری کنکور میسر است، ولی ما اعلام کردیم از پروتکل‌های بهداشتی عدول نمی‌کنیم ا که این موضوع یعنی به آلوده شدن یک نفر از فرزندان این سرزمین رضایت دادیم و دوستان در مجلس از این تفکر حمایت کردند.

او افزود: البته باید توجه داشته باشید که دوستان وزارت علوم نمی‌خواستند که‌های بهداشتی شکسته شود بلکه بحث آن‌ها این بود که وقت تعیین شده برای برگزاری کنکور سراسری با پروتکل‌های سختگیرانه کافی نیست و به منظور آنکه پروتکل‌هایی اجرا شود باید کنکور یک ماه به تعویق بیفتد و پیشنهاد وزیر علوم را دریافت کردیم و مقرر شد در ستاد ملی کرونا موضوع تعویق یک ماهه کنکور را مطرح و نتیجه را اعلام کنیم.

با وجود این اظهارات در کمتر از ۱۰-۱۲ ساعت ورق برگشت و دیشب در بیانیه مشترک از سوی وزرای علوم و بهداشت این چنین اعلام شد:

«پیرو نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل‌های سختگیرانه و مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران محترم، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضا‌ها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل‌ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روز‌های ۲۹- ۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریور ماه) برگزار شود.»

سریال پر فراز و نشیب تغییر تاریخ برگزاری کنکور سراسری

هشتم اردیبهشت امسال بود که در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحان نهایی و کنکور از از سوی محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اینگونه مطرح شد که امتحانات از ۱۰یا ۱۷خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت کنکور نیز۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

اما چند روز بعد از این اعلام نظر سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری کنکور از برگزاری این آزمون در ۳۱ مرداد خبر داد و پس از آن هم بار‌ها منصور غلامی وزیر علوم بر تغییر نکردن زمان کنکور حتی در شرایط قرمز تاکید کرده بود و تنها تغییری که در این تصمیم حاصل شد روز‌های برگزاری به سه روز افزایش یافت.

بر این اساس چهارشنبه ۲۹ مرداد کنکور هنر، پنج‌شنبه ۳۰ مرداد کنکور  ریاضی و انسانی، جمعه ۳۱ مرداد کنکور  تجربی و شنبه اول شهریور کنکور زبان برگزار خواهد شد.

حذف یا تعویق کنکور؟!

برگزاری کنکور سراسری همیشه فراز و نشیب‌های خودش را دارد و چند سالی می‌شود که از مسئولان دولتی گرفته تا کارشناسان امر تعلیم و تربیت بر محدود شدن و حتی حذف آن تاکید دارند، در کنار این شرایط امسال با وجود شیوع کرونا و تعویق برگزاری آزمون‌های مختلف زمزمه‌هایی مطرح می‌شد که این فرصت مغتنم شمرده شود تا گام‌هایی جدی برای حذف کنکور برداشته شود، اما گویی چنین تئوری چندان عملیاتی به نظر نمی‌رسد.

موضوعی پر چالش و پر طمطراق برای مسئولان متولی امر تعلیم و تربیت و مربوط به آن که حتی می‌تواند برگ برنده آن‌ها برای محبوبیت در جامعه باشد، اما گویی زیرساخت و شرایط کار آنچنان که باید و شاید فراهم نیست و سال هاست زمزمه حذف کنکور مطرح است، اما در برهه‌هایی از زمان شدت گرفته و در برهه‌هایی تضعیف می‌شود.

امسال این موضوع بیشتر پر رنگ شد و در این میانه آنچه نادیده گرفته می‌شود سلامت روان دانش آموزان و داوطلبانی است که در انتهای مسیر پر چالش کنکور اسیر و قربانی تصمیم‌های متناقض شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور سراسری ۹۹ کرونا در ایران وزارت علوم آموزش و پرورش سازمان سنجش تعویق کنکور حذف کنکور برگزاری کنکور سراسری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

کد خبر 6063402

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد