Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@10:28:03 GMT

این تصمیم برای والدین گران تمام می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۸۷۷

این تصمیم برای والدین گران تمام می شود

همشهری آنلاین_ رضا نیکنام:  این داستان از زمانی آغاز شد که اداره آموزش و پرورش منطقه۱۶ تصمیم گرفت در سال تحصیلی پیش رو، دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی دبستان امید امام(ره) را به دبستان دیگری منتقل کند. همین موضوع باعث شد تا والدین و نمایندگان دوره دوم ابتدایی این مدرسه واکنش نشان دهند و با ابراز نارضایتی و گلایه خود، برای تغییر این تصمیم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همشهری محله نیز برحسب وظیفه در پیگیری و حل مشکلات شهروندان، این بار با راه‌اندازی میزگردی با حضور نمایندگان مدرسه امید امام(ره) دیدگاه و نظر آنها را شنید و در ادامه سراغ مسئولان اداره آموزش و پرورش رفتیم. 
 کمی از امکانات و ویژگی‌های مدرسه امید امام(ره) صحبت کنید. 


محمدعلی حمیدی: این مدرسه تقریباً ۵۰ساله است و در محله هزار دستگاه نازی‌آباد، خیابان کوشا قرار دارد. تا سال قبل دانش‌آموزان پایه‌های دوره اول و دوره دوم ابتدایی یعنی اول تا ششم در این مدرسه درس می‌خواندند، اما اداره آموزش و پرورش منطقه۱۶ تصمیم گرفته تا دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم (دوره دوم ابتدایی) به مدرسه دیگری منتقل شوند. 
عباس احسنی: این واحد آموزشی در زمینه میزان مشارکت و همیاری والدین در بهبود امکانات آموزشی و رفع کمبودها و مشکلات همیشه نمونه بوده و در طول این سال‌ها هیچ کوتاهی و کم‌کاری از سوی والدین دیده نشده است. بنابراین جای تعجب دارد که مسئولان اداره آموزش و پرورش درچنین اموری از نظر و دیدگاه والدین و نمایندگان مدرسه استفاده نکرده‌اند. 

حسین جواد زاده / نماینده مدرسه

 چرا فکر می‌کنید که این تصمیم اشتباه است؟ 
عباس احسنی: دبستانی که قرار است دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی به آنجا منتقل شوند، مدرسه متروکه حر واقع در کوی پلیس است که قدمت آن به بیش از ۶۰سال می‌رسد. جالب اینکه این مدرسه فرسوده، سال‌ها قبل به دلیل ترک خوردگی سقف و دیوارها و احتمال آوارشدن بر سر دانش‌آموزان، به‌طور کلی تعطیل و از چرخه خدمت‌رسانی اداره آموزش و پرورش خارج شده است. 
حسین جوادزاده: فرسودگی این مدرسه به قدری است که حتی ساکنان کوی پلیس اجازه ندادند که فرزندانشان در این مدرسه درس بخوانند. برای همین به ساختمان متروکه و غیرقابل استفاده تبدیل شد. 
سید مهدی میرمصیب: به گفته ساکنان قدیمی و هیئت امنای کوی پلیس، ساختمان مدرسه حر به هیچ عنوان ایمن نیست و حتی سازمان آتش‌نشانی بارها برای تخلیه آن اخطار کتبی داده بود. بنابراین چرا والدین دانش‌آموزان باید فرزندان خود را به مدرسه‌ای انتقال دهند که امنیت نخواهند داشت و هر لحظه ممکن است جان بچه‌هایشان به خطر بیفتد. 

عباس احسنی / نماینده والدین مدرسه


محمدعلی حمیدی: دبستان حر که سال‌ها قبل به دلیل ریزش بخشی از سقف و ستون کلاس‌ها تعطیل شده، مکان آموزشی مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان نیست و تنها چاره کار برای فعالیت دوباره این واحد آموزشی، تخریب و بازسازی اصولی این ساختمان کهنسال است. 

 پاسخی که تاکنون به درخواست و گلایه شما داده شده، چیست؟ 
محمدعلی حمیدی: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه اعلام کردند که با توجه به بررسی معاونت آموزشی دوره ابتدایی، امکان تجدیدنظر وجود ندارد و این تصمیم‌گیری در اصل «مصوبه اداره آموزش و پرورش» در راستای سیاست‌های کلی وزارتخانه است. 

 به نظر شما چرا مسئولان اداره آموزش و پرورش تصمیم گرفته‌اند تا بخشی از دانش‌آموزان را به مدرسه دیگری منتقل کنند؟ 
حسین جوادزاده: مسئولان عنوان می‌کنند که دانش‌آموزان دوره دوم (چهارم تا ششم ابتدایی) باید از دوره اول ابتدایی (اول تا سوم ابتدایی) جدا باشند تا از بروز مشکلات مختلف از جمله صدمات جسمی در حین بازی یا ورود و خروج از مدرسه جلوگیری شود. 
عباس احسنی: شاید در نگاه اول این دیدگاه درست باشد، اما می‌توان برای این مسئله راه‌حل دیگری را انتخاب کرد؛ مثلاً ۲شیفته کردن فعالیت مدرسه برای خدماتدهی به دانش‌آموزان در نوبت صبح و بعدازظهر. 

سید مهدی میر مصیب / نماینده مدرسه


سید مهدی میرمصیب: به نظر من این تصمیم‌گیری عجولانه بوده و با کمی تأمل و بررسی می‌توان راه‌حل مناسبی برای این موضوع پیدا کرد. خانواده‌ها به هیچ‌وجه راضی نیستند که فرزندانشان زیر سقف لرزان و در حال ریزش مدرسه حر درس بخوانند. به نظر من، در شرایطی که مدرسه مناسب و ایمنی در این محله وجود ندارد، این جابه‌جایی معنایی ندارد و به قول ضرب‌المثل قدیمی «از چاله درآمدن و به چاه افتادن» است. 

 چرا تا این اندازه به ادامه تحصیل دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی در مدرسه امید امام(ره) اصرار دارید؟ 
محمدعلی حمیدی: در طی این سال‌ها والدین دانش‌آموزان به‌ویژه دوره دوم ابتدایی و نمایندگان مدرسه برای رفع بسیاری از کمبودها و مشکلات سنگ تمام گذاشته‌اند. از رفع مشکل فاضلاب مدرسه و تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه درس علوم گرفته تا هوشمندسازی کلاس‌های درس. بنابراین نمی‌توان این زحمات را نادیده گرفت و بی‌انصافی است اگر به نظر والدین توجه نکرد. 

محمد علی حمیدی / نماینده مدرسه


حسین جوادزاده: موقعیت مکانی مدرسه امید امام(ره) به گونه‌ای است که خانواده‌ها تاکنون در رفت‌وآمد فرزندان خود با مشکل روبه‌رو نشده‌اند، اما با این جابه‌جایی حتماً باید برای فرزندان خود سرویس رفت و برگشت بگیرند. هزینه سرویس مدرسه در سال تحصیلی جدید هم بین ۴ تا ۵میلیون تومان است که پرداخت آن برای خانواده‌های ساکن در این محدوده راحت نیست. 
سید مهدی میرمصیب: اولیای مدرسه در تجهیز و آزمایشگاه هزینه زیادی پرداخته و نقش مهمی در این کار داشته‌اند. از آنجا که این آزمایشگاه، بیشتر برای دانش‌آموزان مقطع دوره دوم ابتدایی مناسب است، اگر تصمیم به تغییر دارند، بهتر است این مدرسه برای تحصیل پایه‌های دوره دوم ابتدایی باشد و دانش‌آموزان جدید برای ثبت‌نام به مدرسه دیگری بروند. 


عباس احسنی: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط ادامه تحصیل در سال تحصیلی جدید که به نظر می‌رسد همچنان به‌صورت نیمه حضوری باشد، بهتر است هرگونه تصمیم‌گیری و جابه‌جایی مدرسه به بعد از پایان بحران کرونا موکول شود. 

 سخن پایانی شما با مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه چیست؟ 
محمدعلی حمیدی: سال‌ها قبل کارشناسان سازمان آتش‌نشانی اخطار تخلیه ساختمان مدرسه حر را صادر کرده‌اند که با وجود چنین خطری، این تصمیم‌گیری فقط جان دانش‌آموزان را به خطرمی‌اندازد.

کد خبر 539214 برچسب‌ها همشهری محله مشارکت مردمی منطقه ۱۹ دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله مشارکت مردمی منطقه ۱۹ دانش آموز مسئولان اداره آموزش و پرورش دوره دوم ابتدایی دانش آموزان تصمیم گیری سید مهدی سال ها تا ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

مسابقات والیبال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های رفسنجان و بم به ترتیب دوم و سوم شدند.

 محسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با اشاره به شرکت بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای استان گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی زیرساخت اصلی ورزش قهرمانی و شناخت استعداد‌های بالقوه ورزشی است.

وی با اشاره به کسب بیش از ۱۲۰ مقام قهرمانی از سوی دانش آموزان استان در مسابقات کشوری افزود: ۷ دانش آموز کرمانی نیز به تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران دعوت شده اند.

منوچهری نژاد با اشاره به ساخت و تجهیز فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در استان از تکمیل روند ساخت ۷ استخر شنای دانش آموزی در شهرستان‌های قلعه گنج، عنبر آباد، زرند، ریگان، نرماشیر، انار و کوهبنان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه