Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:24:52 GMT

نگرانی فراری‌های کره شمالی از اقدامات سئول

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۸۸۵

نگرانی فراری‌های کره شمالی از اقدامات سئول

تعدادی از گروه‌های فعالان در شبه جزیره کره می‌گویند، ترکیب بسته شدن مرز به خاطر ویروس کرونا و کمپین فشار بی‌سابقه دولت کره جنوبی که مشتاق همکاری با کره شمالی است، احتمالا شبکه‌هایی را که فراری‌های کره شمالی مدت‌ها از آنها برای آغاز یک زندگی جدید استفاده می‌کردند، نابود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول ماه گذشته گفته بود که از ۲۵ سازمان غیردولتی تحت کنترل فراری‌های کره شمالی به خاطر عدم ارائه اسناد و مدارک لازم تحقیقاتی به عمل خواهد آمد و بررسی خواهد شد که آیا ۶۴ سازمان دیگر از شرایط لازم برای ثبت نام برخوردار هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق و بررسی در حالی صورت می‌گیرد که دولت مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی به شدت در تلاش است تا مذاکرات و پروژه‌های اقتصادی با پیونگ‌یانگ را مجددا آغاز کند؛ کشوری که به خاطر برنامه تسلیحات اتمی‌اش تحت تحریم‌های بین‌المللی شدید قرار دارد.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول در حال حاضر به دنبال شکایت‌های پیونگ‌یانگ، مجوز فعالیت دو گروه از فراری‌های کره شمالی را که تبلیغات ضد دولتی به کره شمالی می‌فرستادند، باطل کرده است.

تنها تعداد انگشت‌شماری از این سازمان‌های غیر دولتی از سال ۱۹۹۳ میلادی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته بودند و اخیرا تنها مجوز فعالیت یکی از آنها باطل شده بود. این سازمان‌ها بدون مجوز نمی‌توانند معافیت مالیاتی دریافت و سرمایه‌گذار جذب کنند، اگرچه همچنان اجازه دریافت کمک‌های مالی را دارند.

بسیاری از این گروه‌ها دهه‌ها در پشت پرده با دولت سئول کار می‌کردند تا فراری‌های کره شمالی را از طریق شبکه غیررسمی کارگزاران، خیرین و واسطه‌ها موسوم به "راه‌آهن زیرزمینی کره شمالی" به کره جنوبی بیاورند.

واسطه‌ها که توسط این سازمان‌های غیردولتی استخدام می‌شدند، برای فراری‌های کره شمالی در طول سفر طولانی و پرخطرشان از چین به جنوب شرق آسیا به عنوان راهنما عمل می‌کردند و به آنها پناه می‌دادند.

امسال تعداد فراری‌های کره شمالی که وارد کره جنوبی شدند به پایین‌ترین حد خود رسیده و تا ژوئن سال جاری میلادی ۱۴۷ تن بود. علت این کاهش شدید بسته شدن مرز کره شمالی به خاطر پاندمی ویروس کرونا بوده است.

فعالان گفتند: دولت مون جائه این در حال حاضر بودجه‌ها را به شدت کاهش داده و تحقیقات کنونی بسیاری از اهداکنندگان مالی‌ را ترسانده است.

بسیاری از این سازمان‌های غیردولتی به خبرگزاری رویترز گفتند که حتی هنگامی که مرزها مجددا باز شوند، شبکه‌های فراری‌های کره شمالی احتمالا هرگز احیا نخواهند شد.

یئو سانگ-گی، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول گفت: این تحقیقات فراری‌های کره شمالی را هدف نمی‌گیرد و تنها قصد دارد تضمین کند که این سازمان‌های غیردولتی قوانین را دنبال می‌کنند.

فعالان می‌گویند، دولت مون در پیشبرد این سیاست حساس برای تضمین اینکه این فراری‌ها دستگیر و به زور به کره شمالی مسترد نمی‌شوند، نسبت به دولت‌های قبلی کمتر مفید و کمک کننده بوده است.  

دو منبع آگاه گفتند، هنگامی که ۱۳ فراری کره شمالی سال گذشته در ویتنام دستگیر شدند، به جای آنکه مقامات کره جنوبی کاری انجام دهند، دیپلمات‌های آمریکایی برای نجات این فراری‌ها دست به کار شدند.

این در حالی است که یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی تاکید کرد که دولت سئول همچنان به طور کامل به حمایت از فراری‌ها متعهد است اما روابط برخی کشورها با کره شمالی تلاش‌های سئول را پیچیده می‌کند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دو کره کره شمالی کره جنوبی فراری های کره شمالی سازمان ها کره جنوبی فراری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول یک که برای مرسدس رانندگی می‌کند، ابراز اطمینان کرد که می‌تواند برای مدت طولانی در مسابقات شرکت کند. این راننده انگلیسی همچنین تمدید قرارداد اخیر فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی با تیم استون مارتین را مثبت ارزیابی کرد.

همیلتون با اشاره به پیوستنش به تیم فراری ایتالیا از ابتدای فصل آینده فرمول یک گفت: نقل مکان به فراری؟ زمان هیجان‌انگیزی برای من خواهد بود. من قصد دارم برای مدتی طولانی مسابقه دهم. قطعاٌ خوب است که فرناندو آلونسو هنوز اینجاست. من امیدوارم که او به مسابقه ادامه دهد.

راننده مرسدس درباره گرندپری چین هم خاطرنشان کرد: هیچ چیز در ماشین ما تغییر نکرده است. همین‌طور خواهد بود، اما اکنون کمی بیشتر آن را درک می‌کنیم. در طول گرندپری گذشته، ما بهبودهایی ایجاد کردیم. فکر می‌کنم اگر می‌توانستیم به عقب برگردیم، کارها را به گونه‌ای دیگر انجام می‌دادیم. بیایید ببینیم آیا می‌توانیم برخی از این تغییرات را که ممکن است در سوزوکا انجام داده‌ایم، اعمال کنیم. چیزهای کوچک، تفاوت بزرگی در نتیجه کلی ایجاد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • (ویدئو) فیل فراری از سیرک خیابان را بست
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد