Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت. شمار قربانیان این ویروس مرگبار در سراسر جهان نیز به بیش از ۷۴۰ هزار نفر رسید.

 

ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین شمار مبتلایان و بیشترین شمار جان‌باختگان این بیماری را دارد. تا کنون ابتلای بیش از ۵ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر در این کشور به کووید۱۹ تایید شده است و حدود ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برزیل با بیش از ۳ میلیون ۵۷ هزار مبتلا و بیش از ۱۰۱ هزار قربانی در جایگاه دوم قرار دارد و جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی کشورهای درگیر با ویروس کرونا نیز به هند تعلق گرفته است.

 

تا کنون در این کشور آسیایی، بیش از ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار نفر دچار کووید۱۹ شده و بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

 

رتبه‌های چهارم و پنجم در حال حاضر به ترتیب به روسیه و آفریقای جنوبی تعلق دارد.

 

ایران؛ رتبۀ یازدهم کشورهای مبتلا

 

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۴۵ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب آمار رسمی دولتی، حکایت از ابتلای ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر به کووید۱۹ دارد.

 

در شبانه‌روز گذشته ۱۸۴ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند که مجموع قربانیان کرونا در ایران را بر اساس آمارهای رسمی به رقم ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رساند.

 

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران روز سه‌شنبه ضمن اعلام اینکه «سرایت‌‌پذیری ویروس کرونا سه تا ۹ برابر شده است» افزود اگرچه اکنون پروتکل‌های بهداشتی توسط ۷۰ درصد مردم رعایت می‌شود، اما این کافی نیست و برای حفظ جامعه در مقابل این بیماری، ضروریست تا میزان رعایت مردم به ۹۵ درصد برسد.

 

او همچنین هشدار داد تا زمانی که برنامه‌هایی همچون شمال رفتن، سفر کردن و پاساژگردی پابرجا باشد، نمی‌توان در ایران انتظار بهبود وضعیت کنونی را داشت.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا اروپا آمریکا فرانسه ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل طبیعت قرمز می‌شود

بنا به این گزارش، ۱۷ آوریل روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی است و گروه‌هایی که درگیر اختلالات خونریزی هستند، گردهم جمع می‌شوند تا ضمن افزایش آگاهی در این زمینه به مراقبت‌های عمومی نیز توجه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، همزمان با روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی، نمادهای سمبلیک و شهری در سراسر جهان به رنگ قرمز درمی‌آیند تا توجه افکار عمومی را نسبت به این بیماری جلب کنند. پل طبیعت نیز در راستای ادای مسئولیت اجتماعی با این حرکت بین‌المللی امشب (سه شنبه ۲۸ فروردین) همگام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم