Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این آتش سوزی همزمان در ۲ قله مقابل هم رخ داد که حدود چهار روز نیز به طول انجامید , به رغم موقعیت جغرافیایی ، گرمای هوا و سخت گذر بودن منطقه سرانجام مهار و با استفاده از بالگرد آب پاش خنک سازی شد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا ادامه داد : در این آتش سوزی بیش از ۱۵۰ درخت بلوط ، بادام ، بن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آسیب دید .

وی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان رخ داده که بیشتر عوامل آنها انسانی بوده است .

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا افزود : ۲ مورد از عوامل این آتش سوزی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند که رای محکومیت آنها نیز صادر شده است .

وی گفت : اما بررسی عوامل این آتش سوزی اخیر در مرحله تحقیقات است و افرادی نیز مظنون هستند .

 منطقه حفاظت شده شیمبار ، کوهستانی و پوشیده از جنگل و مرتع است ؛ این منطقه حدود ۵۴ هزار هکتار وسعت دارد .
اندیکا با سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان درشمال شرق خوزستان قرار دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی جنگل اندیکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل اندیکا آتش سوزی جنگل اندیکا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان این مطلب که طرح پاکسازی و جمع‌آوری علف‌های خشک و هرز در دستور کار معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است، افزود: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه‌حصار به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در راستای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، اقدامات کنترلی شامل علف زنی و علف تراشی، ایجاد آتش بر و همچنین آمادگی کامل اکیپ‌های اجرایی اطفای حریق در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: حذف به‌موقع علف‌های هرز و ممانعت از رشد بی رویه آنها، راهکار ساده‌ای است که جهت پیشگیری هر حادثه احتمالی از آتش سوزی در فصل گرما و به هدر رفتن منابع مالی و زیست محیطی خواهد شد.

کد خبر 6085744

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر