Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:33:14 GMT

شهدا برای رسیدن به قرب الهی شهادت را انتخاب کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۰۶۱

شهدا برای رسیدن به قرب الهی شهادت را انتخاب کردند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با اشاره به جایگاه شهید و شهادت و ارتباط آن با عاقبت بخیری، گفت: شهدا برای رسیدن به قرب الهی شهادت را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، محفل صحیفه خوانی(از سری برنامه های جانبی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام) با موضوع «شهادت جلوه اعظم عاقبت بخیری با محوریت دعای یازدهم» و هفتمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم، که به همت کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) شهرستان رودان و با برقراری ارتباط زنده تصویری در بستر فضای مجازی و همزمان در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) و منزل خانواده معظم شهیدان سید زین الدین و سید جمال نبوی در استان سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر « حبیب ارزانی » در این ویژه برنامه به نفسیر دعای یازدهم صحیفه سجادیه پرداخت و اظهار کرد: امام سجاد(ع) در این فراز به سه جایگاه و مرتبه دعا ازجمله ذکر، شکر و اطاعت اشاره می فرمایند.

 

وی با بیان اینکه ذکر در قلب، شکر با زبان و اطاعت توسط اعضا و جوارح صورت می پذیرد، افزود: ذکری که شرافت دارد، ذکر معبود بی همتاست و شکر با رستگاری رابطه مستقیم دارد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با پرداختن به تفسیر آخرین فراز این دعا، گفت: آن حضرت می فرماید خدایا پایان کار ما را توبه مقبوله قرار بده و این توبه ای است که با ندامت و پشیمانی همراه است و پس از آن معصیتی صورت نمی گیرد و این عاقبت بخیری است.

 

وی با اشاره به ویژگی کسانی که عاقبت بخیر می شوند، عنوان کرد: افرادی عاقبت بخیر شدند که راه رسیدن به قرب الهی را طی کردند و این ها کسانی هستند که در همه حال، جایگاه ویژه ای دارند که عالی ترین آن شهادت است که می تواند به وصال معبود نایل شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به معرفی طرح ملی « سه شنبه های تکریم » پرداخت و بیان کرد: این طرح ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

 

وی افزود: تمام تلاش دست اندرکاران اجرای طرح این است که اعضای کانون های مساجد به ویژه جوانان روزهای سه شنبه هر هفته در محضر خانواده های معظم شهدا حضور یابند و با آرمان های والای شهیدان تجدید پیمان کنند.

 

« رضا کمالی زرکانی »، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این ویژه برنامه گفت: استان هرمزگان در آستانه میزبانی از رخداد مهم فرهنگی معنوی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است که برگزاری محافل صحیفه خوانی که هر شب به نیت از یک شهید برگزار می شود از برنامه های جانبی آن است.

 

وی با بیان اینکه « امام سجاد(ع)، اسوه مقاومت » شعار کنگره امسال است، افزود: برپایی محافل صحیفه خوانی در بستر فضای مجازی جوانان را با معارف الهی امام سجاد(ع) آشنا می کند.

 

« فرشید فلاح لاله زاری »، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز ضمن قدردانی از اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» توسط کانون های فرهنگی هنری مساجگفت: خانواده معظم شهدا جایگاه ویژه ای نزد مردم ایران اسلامی دارند و اجرای این طرح توسط بچه های مسجد بسیار با اهمیت است.

 

در ابتدای این محفل، حاج حسن اسدالهی از مداحان حرم مطهر حضرت معصومه(س) از کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت با صوتی خوش فرازهایی از دعای پنجم صحیفه سجادیه را قرائت خواهد کرد.

 

در پایان این ویژه برنامه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری و کارکنان این مجموعه در منزل خانواده معظم شهیدان سید زین الدین و سید جمال نبوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ارتباطی تصویری و زنده از این خانواده قدردانی کرد.

 

اضافه می شود؛ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در شرایط کنونی که کرونا جهان را تحت تاثیر قرارداده است با بهره گیری از بستر فضای مجازی، برنامه های متنوعی را برای آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری تدارک دیده که شاخص ترین آنها طرح ملی « سه شنبه های تکریم » است.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها، موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان در بندرعباس برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کنگره بین المللی امام سجاد ع حرم حضرت معصومه س ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی امام سجاد ع مساجد کشور سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه مرکز تئاتر کانون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» از روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تا سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ به مدت پنج شب در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران اجرا می‌شود.

در این ویژه‌برنامه که به مناسب ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و از ساعت ۱۷:۴۰ تا اذان مغرب برپا خواهد شد، هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، سیدمهرداد کاووسی، امیرحسین انصافی، صادق کیانی‌مقدم، الهه تاجیک، کیمیا یعقوبی و تعدادی از هنرمندان نوجوان به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی و گروه نمایشی و تعزیه هیات «شاه‌چراغ» به سرپرستی مصطفی فتحی می‌پردازند.

یادآوری می‌شود نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ و «هر روز نوروزه » به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی که ساعت ۱۷ در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شد در روزهای برپایی ویژه‌برنامه «پرده‌های علوی» اجرا نمی‌شود.

پس از برگزاری ویژه‌برنامه «پرده‌خوانی»، نمایش‌های‌ «گل باقالی و روزه کله گنجشکی»، «هر روز نوروزه» و «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت خود را در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران از سر خواهند گرفت.

کد خبر 6062801 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه مرکز تئاتر کانون
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است