Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@11:02:50 GMT

فاز دوم پروژه مدیریت دانش در ملی حفاری کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۰۶۷

فاز دوم پروژه مدیریت دانش در ملی حفاری کلید خورد

پروژه مدیریت دانش با عنوان پروژه پژوهشی مستندسازی و به اشتراک‌گذاری تجارب سازمانی به میزبانی مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران وارد فاز اجرا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مجری این طرح که از سوی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت انتخاب شده، دانشگاه شهید بهشتی است. مدت اجرای پروژه  ۹ ماه است و اکنون مراحل نصب نرم‌افزار روی دیتابیس شرکت تکمیل و وارد فاز اجرا در پایلوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به اهمیت و رویکرد به مدیریت دانش در دنیا، این طرح از سوی این امور تعریف و پس از فراخوان و در مراحل قانونی، عقد قرارداد پژوهشی با دانشگاه شهید بهشتی انجام شد. این طرح برای نخستین‌بار از سوی شرکت ملی حفاری ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: نرم‌افزار مربوطه برای جمع‌آوری و انتشار تجارب و دانش فنی کارکنان کاربرد دارد و کارکنان فعال از کارکنان غیرفعال تفکیک می‌شوند و این موضوع سبب ایجاد انگیزه بیشتر در میان کارکنان می‌شود.

عرشیان تصریح کرد: فاز نخست پروژه شامل بررسی شرایط و بلوغ سازمانی شرکت در زمینه مدیریت دانش و نصب نرم‌افزار از اردیبهشت‌ماه اجرا شد و در فاز بعدی پروژه، نیاز به تعیین پایلوت برای اجرای پروژه بود که با توجه به همه جوانب از جمله های‌تک بودن، ایجاد ارزش افزوده قابل توجه از فعالیت‌ها و نیز سطح تحصیلات و تخصص بالا، مدیریت خدمات ویژه حفاری انتخاب شد و امیدواریم کل سازمان از نتایج مثبت آن بهره‌مند شود.

علی دقایقی، مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران نیز در بیان توانمندی‌های این مجموعه گفت: در این پروژه اطلاعات و دانش کارکنان مستندسازی می‌شود و در سال‌های بعد مهندسان و کارکنان جوان می‌توانند از اطلاعات کارشناسان پیشکسوت شرکت استفاده کنند و افزون بر این، در بخش امتیازدهی این سامانه می‌توان از کارکنان فعال و نخبه شرکت قدردانی کرد.

نوید نظافتی، مجری طرح و نماینده دانشگاه شهید بهشتی هم گفت: در سامانه مدیریت دانش هر شخص توانایی ثبت درس‌آموخته‌های خود را به نام خود دارد و همه کاربران یا کارکنان می‌توانند از درس‌آموخته‌های تأییدشده همکاران خود مطلع شوند و ضمن ایجاد انگیزش میان کارکنان، تلاش و فعالیت کارکنان دیده و ثبت می‌شود.

وی اظهار کرد: از طریق این نرم‌افزار مدیریت‌ها ظرفیت‌های خود را بررسی می‌کنند و به این ظرفیت‌ها دسترسی خواهند داشت و به تجارب کارکنان امتیاز تعلق می‌گیرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی شرکت ملی حفاری ایران مدیریت دانش شرکت ملی حفاری ایران مدیریت دانش نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند