Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول شبکه شاد گفت: اجازه تبلیغات و انتفاع اقتصادی را در شبکه شاد نمی‌دهیم همچین مذاکراتی با خیران و صنعت برای تأمین تبلت دانش‌آموزان انجام داده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن الحسینی؛ مسئول شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش درباره جلسه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ناشران کتاب‌های کمک آموزشی که دقیقاً برخی از آنها را با عنوان موسسات کنکور و تست‌زنی می‌شناسیم و صحبت برای فروش محصولاتشان در شبکه "شاد" اظهار کرد: خدمات پایه را در شبکه شاد تعریف کردیم و این خدمات پایه، همه خدماتی است که بر اساس برنامه درسی و اهداف پایه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این خدمات به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و دولتی و همه دانش‌آموزان برخوردار و نابرخوردار به صورت یکسان ارائه می‌شود.

مسئول شبکه شاد گفت: البته از تولیدات آموزشی بخش خصوصی استقبال می‌کنیم به این ترتیب که اگر به عنوان مثال نرم‌افزاری دارند و بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند حتماً از این سرمایه‌گذاری‌ها استقبال می‌کنیم یعنی اگر اپلیکشن خاصی دارند از آنها استفاده می‌کنیم اما نه با آرم و تبلیغات بخشی خصوصی.

الحسینی مطرح کرد:‌ در شبکه آموزشی شاد، هرگونه تبلیغ ممنوع است و محکم پای این ممنوعیت ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچگونه تبلیغی انجام شود؛ فضای شاد باید امن و سالم باشد اگر فردی می‌خواهد اپلیکیشن، نرم‌افزار و حتی تولید محتوا را به ما هبه کند، اجازه نمی‌دهیم آرم هدیه کننده تبلیغ شود و این مصوبه‌ای است که شورای عالی آموزش و پرورش در سیاست‌گذاری شاد داشته است.

وی متذکر شد: به هیچ عنوان اجازه هیچ فعالیت تبلیغی در شبکه داده نمی‌شود و عرصه تاخت و تاز منافع اقتصادی نخواهد بود و حتماً باید فضای شاد فقط مربوط به مباحث تعلیم و تربیت باشد.

اجازه انتفاع اقتصادی را در شاد نمی‌دهیم

الحسینی درباره جلسه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ناشران کمک‌آموزشی گفت: بنده در این جلسه‌ به‌عنوان مهمان حضور داشتم، این جلسه در قالب تعاملات سازمان پژوهش با ناشران برگزار شده بود؛ بنده در آنجا صحبت کلی داشتم مبنی بر اینکه راه هیچ فردی برای خدمت آموزشی به این کشور بسته نیست اما به‌هیچ عنوان اجازه تبلیغ در شبکه شاد و انتفاع اقتصادی ویژه را به برخی افراد نمی‌دهیم و امیدواریم که تا آخر هم همینطور بماند.

مذاکره برای تأمین تبلت دانش‌آموزی

وی ادامه داد:‌ شاد در ابتدا یک پیام‌رسان بود که به تدریج به پلتفرم آموزشی تبدیل شد و به سمت LMS و نظام آموزشی تعاملی در فضای مجازی می‌رویم.

الحسینی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی و تامین کیفیت آموزش است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در بحث شبکه شاد، فراهم کردن دسترسی همگان به محتواهای آموزشی است؛ هم‌اکنون بیش از 3 میلیون دانش‌آموز ابزار هوشمند اتصال به شاد را ندارند البته تهیه تبلت از وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست اما به دلیل ارتباط موضوعی و گسترش پوشش تحصیلی، وزیر آموزش و پرورش ماجرا  را دنبال می‌کند و مذاکراتی با صنایع دفاعی و ارتش داشتیم همچنین با اصحاب صنعت و تولید‌کننده‌ها هم جلساتی داشتیم اما ظرفیت کشور در تولید محدود است  هر چند قول‌هایی به ما داده‌اند اما تا نهایی نشود، نمی‌توانیم اعلام کنیم، هم‌اکنون در حال کار کردن بر روی این مسئله هستیم.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان

اولین استخر دانش آموزی استان سمنان توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، اولین استخر دانش آموزی استان سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور رضا مراد صحرایی، وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان با زیربنای ۱۸۹۶ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، افتتاح شد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح این پروژه گفت: در این دوره از سفرها هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: افتتاح و ساخت چنین مراکزی مصداق بارز افزایش بهره وری است و از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضاها استفاده کنند و همچنین در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استخری که امروز افتتاح شد نخستین استخر دانش‌آموزی استان و از مصوبات دور اول سفر آیت‌الله رئیسی به استان است.

کد خبر 745789

دیگر خبرها

  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی