Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۱۹۱ نفر رسیده و مرگ ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۵۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۳۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۱۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۴۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۵۷ مبتلا، ۱۶۷ هزار و ۷۴۹ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۹۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۰۵ مبتلا، ۴۶ هزار و ۱۸۸ قربانی

 ۴. روسیه ۸۹۷ هزار و ۵۹۹ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۱۳۱ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۶۶ هزار و ۱۰۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۵۱ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۹۲ هزار و ۵۲۲ مبتلا، ۵۳ هزار و ۹۲۹ قربانی

 ۷. پرو ۴۸۹ هزار و ۶۸۰ مبتلا، ۲۱ هزار و ۵۰۱ قربانی

۸. کلمبیا ۴۱۰ هزار و ۴۵۳ مبتلا، ۱۳ هزار و ۴۷۵ قربانی

۹. شیلی ۳۷۶ هزار و ۶۱۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۷۸ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۷۳ هزار و ۶۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۸۱ قربانی

پس از آن ایران با ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۸۰۰ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۲ هزار و ۷۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۱ هزار و ۴۶۸ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۱۹۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۳ هزار و ۵۰۳ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۰ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۲۳۷ مبتلا، ترکیه با ۲۴۳ هزار و ۱۸۰ مبتلا، آلمان با ۲۱۹ هزار و ۵۳۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۴ هزار و ۱۷۲ مبتلا، عراق با ۱۵۶ هزار و ۹۹۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۳۹ هزار و ۵۳۸ مبتلا، اندونزی با ۱۲۸ هزار و ۷۷۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۴۲۱ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۶۴۶ و قزاقستان با ۱۰۰ هزار و ۸۵۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین مصر با ۹۵ هزار و ۸۳۴ مبتلا، اکوادور با ۹۵ هزار و ۵۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۳ هزار و ۳۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۶ هزار و ۵۹۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۳۷ مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۱۲۶  مبتلا، اوکراین با ۸۳ هزار و ۱۱۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۵۰ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۱ هزار و ۹۴ مبتلا، پاناما با ۷۶ هزار و ۴۶۴ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۸ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۶۸ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۵ مبتلا، رومانی با ۶۳ هزار و ۷۶۲ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۹۶۶ مبتلا، هلند با ۵۹ هزار و ۹۷۳ مبتلا، گواتمالا با ۵۷ هزار و ۹۶۶ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۵۳ مبتلا، لهستان با ۵۲ هزار و ۹۶۱ مبتلا و پرتغال با ۵۲ هزار و ۹۴۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان کووید 19 کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم پس از کرونا چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معمولاً افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند ظرف چند هفته بهبود می‌یابند. اما بعضی از افراد، حتی کسانی که علائم زیادی ندارند و بیماری‌شان خفیف است ممکن است علائمی داشته باشند که پس از مدت طولانی ادامه پیدا کند. این مشکلات گاهی سندرم پس از کرونا یا کووید طولانی مدت نام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ویروسی که موجب بی‌خوابی می‌شود سندرم پس از کووید ۱۹

سندرم پس از کووید-۱۹ شامل انواع علائم جدید، برگشتی یا مداوم است که افراد بیش از چهار هفته پس از ابتلا به کووید-۱۹ تجربه می‌کنند. در بعضی افراد، سندرم پس از کووید، ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد؛ به گونه‌ای که در بعضی موارد باعث ناتوانی فرد می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که بین یک ماه تا یک سال پس از ابتلا به کووید-۱۹، از هر ۵ فرد ۱۸ تا ۶۴ ساله، حداقل یک نفر یک دچار مشکلاتی می‌شود که ممکن است ناشی از کووید باشد.

ضمن آنکه در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر هم اغلب از هر چهار نفر حداقل یک نفر دچار عوارض پس از بیماری می‌شود بیماری پزشکی دارد که ممکن است ناشی از کووید باشد.

دکتر مصطفی نوری‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گروه بیوتکنولوژی در مورد ابتلای جدید افراد به کرونا می‌گوید: بیماری کرونا ویروس که از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شد تا امروز حدوداً موجب ابتلای ۷۰۴ میلیون نفر به این بیماری شده و در این بین نیز تقریباً ۷ میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

به غیر از آنکه این بیماری از لحاظ روانی، سلامت و اقتصاد موجب مشکلاتی زیادی شد؛ این مشکلات همچنان هم ادامه دارند.


آلرژی بعد از کووید

به گفته این استاد دانشگاه یکی از عوارضی که تا به امروز در مورد آن صحبت نشده بوده به وجود آمدن آلرژی بعد از دوران کووید است. این نظریه را مطالعه‌ای که به تازگی در نیچر چاپ شد ثابت کرده است.

این مطالعه که در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و انگلستان انجام شد و در آن ۲ میلیون نفر شرکت کردند ثابت کرد کووید ۱۹ موجب افزایش آلرژی در افراد شده است.

افزایش بیست درصدی ابتلا به آلرژی

دکتر نوری زاده می‌گوید: نتایج مطالعات نشان داد افرادی که در این ۴ سال به کرونا مبتلا شدند به میزان ۲۰ درصد بیشتر از دیگر افراد مشکلات آلرژی را تجربه کردند؛ یعنی ویروس کرونا احتمال به وجود آمدن آلرژی را ۲۰ درصد افزایش داده است.

یکی از مشکلات عمده‌ای که بعد از کووید به میزان قابل توجهی افزایش داشت آسم است؛ یعنی افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند دو برابر بیشتر از افرادی که به کرونا مبتلا نشدند می‌توانند مشکلات آسم را تجربه کنند.

یکی از واکنش‌های آلرژیک نیز رینیت یا آبریزش بینی است. این مطالعه همچنین ثابت کرده احتمال اینکه افراد مبتلا به کرونا به رینیت مبتلا شوند ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مشکلات دو برابری عوارض ابتلای سخت به کرونا

به گفته این استاد دانشگاه در حالت کلی افرادی که بعد از ابتلا به کرونا علائم شدیدتری را تجربه کردند نسبت به افرادی که علائم خفیفی داشته‌اند با احتمال ابتلای بیشتری به مشکلات آلرژیک مواجه شده‌اند. این نسبت در افرادی که علائم شدیدتری را تجربه کردند ۵۰ درصد و در افرادی که علائم خفیف‌تری را تجربه کرده‌اند ۱۴ درصد است.

تشکیل لخته و ابتلا به سکته

نتیجه دیگری که این پژوهشگران حاصل کردند این بود که تزریق واکسن توانسته به میزان قابل توجهی موجب کاهش واکنش‌های آلژیک بعد از کووید شود.

احتمال می‌رود این تأثیر به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن سلول‌های تی از سیستم ایمنی باشد که مطالعات بعدی این نظر را تأیید یا رد خواهند کرد. همچنین تشکیل لخته یا سکته نیز از عوارض دیگر ابتلا به بیماری کرونا به شمار می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1227939 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟