Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ اکثر اروپایی‌ها هنوز هم به استفاده از پول فیزیکی علاقه دارند، در حالی که کشورهای آسیایی بیشتر از پرداخت‌های غیر نقدی استقبال می‌کنند. گزارش جهانی پول نقد برای سال 2018، تجزیه و تحلیلی در خصوص عادات مردم در پراخت به صورت نقدی یا توسط کارت (یا حتی موبایل) را ارائه می‌دهد.

در حالی که بیشتر مطالعات، به اصطلاح مطالعات روزانه خوانده می‌شوند و افراد زندگی روزمره خود را ثبت می‌کنند، اما به گونه‌ای متفاوت طراحی شده‌اند و ممکن است نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، مقایسه ارقام، یک درک کلی از اینکه کدام کشورها تمایل بیشتر و کدام تمایل کمتری برای استفاده از پول نقد دارند، ارائه می‌دهد.

ژاپن از قاعده کشورهای آسیایی که به پرداخت غیرنقدی علاقه دارند مستثنی بوده است. در سال 2019، دولت این کشور "چشم‌انداز غیر نقدی" خود را منتشر کرد که به دنبال افزایش سهم پرداخت‌های غیرنقدی تا 40درصد، تا سال 2025 بوده است.

طبق گفته‌های دولت ژاپن در حال حاضر تنها 18درصد از پرداخت‌ها در این کشور به صورت غیرنقدی انجام می‌شوند. در حالی که این میزان با نرخ‌های چندین کشور اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و آلمان قابل مقایسه بوده، همسایگان منطقه‌ای مانند چین و کره‌جنوبی پرداخت‌های غیرنقدی را تا حد بیشتری پذیرفته‌اند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بیشترین پرداخت‌های نقدی را در سال 2018 داشته‌اند مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین ترامپ: ظرف چهار هفته با ایران توافق می‌کنم ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد سودآورترین شرکت‌های جهان کدامند؟/ احتمال تنزل جایگاه آرامکو به دنبال کاهش قیمت نفت توافق جدید ایران با واشنگتن بایدن معاون خود را معرفی کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشورهای اروپایی سکه اروپا اسکناس پول نقد چاپ اسکناس کشورهای آسیایی پول فیزیکی اسکناس و مسکوک پرداخت غیرنقدی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ)

خبر درگذشت برادر بزرگوار مرحوم دکتر پرویز داودی، موجب تألّم و تأثّر فراوان شد. آن‌چه در طول بیش از چهل سال آشنایی، دوستی و همکاری علمی و اجتماعی در ذهن من از ایشان پدید آورده است «دانش، صفا، تدیّن، پشتکار و مسئولیت‌پذیری» می‌باشد.

این استاد دانشمند و با صفا اوّلین شخصی بود که در سال‌های دهه شصت، نوشته‌های اقتصادی خود را برای اطمینان بخشی بیشتر به ایشان ارائه می‌کردم و ایشان هم با تواضع و متانت خاص خود لطف کرده و با دقت می‌خواند و موجب اطمینان بیشتر من در تحلیل‌های اقتصادی می‌شد. در طول مدت همکاری علمی، برخی ابهامات علمی اقتصادی را با ایشان در میان می‌گذاشتم و ایشان با توانایی و بزرگواری که داشت، به خوبی توضیح می‌داد و مطالب و تحلیل‌هایی که سال‌ها از تحصیل و تدریس و تحقیق در اقتصاد آموخته بود، بی دریغ ارائه می‌کرد و آنچه را که بنده گاهی از نکات اقتصاد اسلامی بیان می‌کردم، به خوبی دریافت کرده و کاملاْ به شرع متعبّد بود.

اکنون فقدان او ضایعه سنگینی برای نظام اسلامی، دانشگاهیان، حوزویان و اینجانب است. از خداوند متعال خواهانم که او را در اعلی علیین با محمد و آل صلوات الله علیهم اجمعین محشور نموده و کمبودهای ناشی از فقدان او را جبران فرماید و به بازماندگان ایشان صبر و اجر جزیل مرحمت نماید.

کد خبر 6082313 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو: اوکراین به زودی سامانه‌های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر