Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:44:13 GMT

ارسباران، ۸ سال بعد از زلزله

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۵۴۵

ارسباران، ۸ سال بعد از زلزله

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های زلزله زده در شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس را که در زمین لرزه سال ۹۱ متضرر شده بودند، تشریح کرد.

محمد باقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله ارسباران در سال ۹۱، اظهار کرد: تمامی واحدهای مسکونی در شهرستان اهر شامل ۲۴۸۴۵ واحد که در زمین لرزه تخریب شده بود، بازسازی‌ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان مقاوم‌سازی اماکن مسکونی در آذربایجان شرقی با تلاش اداره کل بنیاد مسکن استان و سایر دستگاه‌ها بعد از وقوع زلزله سال ۹۱ از سرانه کشوری بیشتر و حدود ۵۵ درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین مقاوم سازی مسکن‌ها در شهرستان اهر قبل از زمین لرزه ۲۷ درصد بود که بعد از آن به ۶۸ درصد و افزایش یافت و در شهرستان ورزقان از ۲۵ درصد به ۷۴ درصد رسید.

هنربر، از افزایش ۴۴ درصدی مقاوم سازی مسکن‌ها در شهرستان هریس پس از وقوع زمین لرزه سال ۹۱ خبر داد و افزود: در این شهرستان نیز مقاوم‌سازی‌ها از ۳۵ درصد به ۷۹ درصد رسیده است.

وی ضمن تقدیر از اهالی ارسباران و تمامی کسانی که نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌هایشان رغبت نشان دادند، از شهروندان خواست تا با بیمه کردن خانه‌ها و استفاده از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بهسازی مسکن و وام بلاعوض هشت میلیونی، تاب‌آوری در برابر حوادث طبیعی را افزایش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زلزله ارسباران زلزله ورزقان مدیریت بحران بنیاد مسکن مقاوم سازی زمین لرزه سال ۹۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،غلامرضا صالحی عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.   وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.   صالحی با اشاره به تعداد قرداد‌های نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • بهاباد امروز لرزید