Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سابق ایتالیا در سخنانی بر لزوم اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در صورت در دسترس قرار گرفتن آن در کشورش تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "متئو رنتسی"، نخست وزیر سابق ایتالیا خواستار اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در کشورش شده و به این ترتیب توصیه های "جوزپه کونته"، نخست وزیر فعلی ایتالیا در این باره را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنتسی تاکید کرد: اگر واقعا ما واکسنی علیه این ویروس داشتیم باید تزریق آن برای همه اجباری و نه داوطلبانه باشد.

هشدار نخست وزیر فرانسه درباره سخت شدن کنترل ویروس کروناتعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بالاترین حد از تیرماه رسید

"جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا اخیرا گفته است که واکسیناسیون افراد علیه کرونا نباید اجباری بلکه باید ممکن باشد.

کونته روز یکشنبه همچنین ابراز امیدواری کرده بود که واکسن کرونا اواخر سال جاری میلادی در دسترس قرار گیرد.

یک موسسه ایتالیایی می خواهد از اواخر آگوست یک واکسن ساخت داخل را روی داوطلبان آزمایش کند.

ایتالیا از جمله کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا و عواقب فاجعه بار آن قرار گرفت. بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال بیش از 250 نفر در ایتالیا به این ویروس مبتلا شده و بیش از 35 هزار نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بیشتر بخوانید... افزایش ۲ برابری کسری بودجه بحرین به دلیل بحران کرونا و نفت ارزان تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بالاترین حد از تیرماه رسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افزایش ۲ برابری کسری بودجه بحرین به دلیل بحران کرونا و نفت ارزان تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس به بالاترین حد از تیرماه رسید واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۲ کشف ویروسی کشنده ‎تر از کرونا در قراقستان ۳ انفجار در قلب بغداد ۴ عربستان|صهیونیست‌ها بی‌صبرانه در جستجوی «بن نایف»هستند! ۵ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد ۶ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۷ واکسن کرونا در روسیه از ۱۲ دی ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد ۸ پوتین: دختر من هم علیه ویروس کرونا واکسینه شده است/ثبت نخستین واکسن جهان مهمترین اخبار بین الملل آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب الله امروز حزب الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت با قطعنامه جدید آمریکا هم مخالفت می‌کند مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی عمران خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنند واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است آغاز جلسه رأی اعتماد به «خیابانی» درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا تحریم تسلیحاتی ایران واکسن کرونا ویروس کرونا بین الملل نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد. به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند. بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.

تفاوت مهم ۲ بیماری مقاربتی؛ زگیل و تبخال | تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا تاثیر دارد؟ | این افراد حتما واکسن گارداسیل بزنند

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

کد خبر 846551 منبع: ایسنا برچسب‌ها زگیل وزارت بهداشت و درمان اچ پی وی واکسن

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند