Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در تذکری به ماده ۲۰۴ و ۲۲ آیین نامه داخلی در رابطه با حفظ شان و اقتدار مجلس اظهارداشت: طبق این مواد که به صراحت می‌گوید رییس جمهور باید به مجلس بیاید و یک ساعت در رابطه با برنامه‌های پیشنهادی صحبت کند این جا اختیار رییس جمهور مطرح نیست بلکه بر اساس ماده ۲۰۴، رییس جمهوری مکلف است که در مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی خود حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم حضور رییس جمهوری کسر شان مجلس است، گفت: گفته می‌شود ستاد ملی مبارزه با کرونا به آقای رییس جمهور توصیه کرده که به مجلس تشریف نیاورد، در حالی که شما می‌گویید که یک میلیون دانش آموز در کنکور شرکت می کند خون شما از آنان رنگین‌تر است این تبعیض فاحش و آشکار است

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: از طرفی رییس جمهوری در آخرین روز مجاز، وزیر را به مجلس معرفی کرد آیا انتخاب این زمان نوعی توهین و کسر شان مجلس نیست،  رییس جمهور باید شان مجلس را حفظ کند ایشان مکلف بود در جلسه وزیر پیشنهادی حضور یابد

قالیباف که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: معاون پارلمانی و همچنین رییس دفتر رییس جمهوری چند روز قبل در نامه ای به من نوشتند"رییس جمهوری از ستاد ملی کرونا استعلام کرده و آنان مصلحت ندیده بودند که ایشان در جلسه حضور یابد" که این نامه به صورت مکتوب است"

برچسب‌ها محمد باقر قالیباف علیرضا سلیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف علیرضا سلیمی محمد باقر قالیباف علیرضا سلیمی رییس جمهوری رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود

«شهریار حیدری» نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رییس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رییس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رییس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرزها انجام بدهد.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرزهای طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرزها بسیار مهم است و سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرزهای کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسایل امنیتی، قطعاً سفر رییس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسایل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

کد خبر 6086178 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • حضور رییس‌جمهور در آرامگاه اقبال لاهوری
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده