Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:07:01 GMT

کتابخانه بزرگ کوهین در آینده نزدیک افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۸۵۶

کتابخانه بزرگ کوهین در آینده نزدیک افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از بهره برداری کتابخانه کوهین در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این کتابخانه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین بودجه تا پایان سال افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین فاطمه محمدبیگی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته خبرنگار و در بازدید از خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: 37 باب کتاب‌خانه نهادی در استان قزوین وجو دارد این در حالی است که چند کتابخانه دیگر نیز در دست ساخت قرار داشته و احتمالا برخی از آنها تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمترسانی در حوزه کتاب و فعالیت‌های فرهنگی به آحاد جامعه از رسالت کتابخانه‌های عمومی خوانده می‌شود، افزود: منابع کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی در تمامی موضوعات تخصصی و عمومی تقسیم بندی شده‌اند تا سلیقه اکثر مخاطبین  تامین شود.

محمدبیگی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به مانند یک باشگاه فرهنگی فعال عمل می‌کند زیرا علاوه بر اینکه کتاب را به مردم به امانت می‌دهد، دوره‌های متنوع و متعدد قصه گویی، مشاوره، روانشناسی و کلاس‌های اخلاقی در نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌نماید.

کتابخانه‌های‌ سیار به روستاهای قزوین می‌رود‌تیپ 82 صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ‌از مرزهای شمالغرب ایران ‌حراست می‌کند‌

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه امروزه به سبب شیوع ویروس کرونا مردم اسقبال کمتری از کتابخانه‌ها دارند و حضور حقیقی افراد در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا که طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا در مرز وضعیت قرمز قرار دارند کاهش یافته گفت: تا وقتی شرایط این شهرستان‌ها به رنگ زرد و سفید تغییر نکند مخاطبین تنها در فضای مجازی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی این مجموعه استفاده کنند.

وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا فضای مناسبی برای حضور مردم در کتابخانه‌ها فراهم بود در حالی که امروزه فضای مجازی در شهرستان‌هایی که وضعیت نارنجی و قرمز دارند جایگزین فعالیت‌های فضای حقیقی شده است.

محمدبیگی با اشاره به قیمت بالای دوره‌های فن بیان و سخنور در استان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک کلاس‌های فن بیان و سخنوری را به صورت رایگان در بستر فضای مجازی برای علاقمندان برگزار کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موجب ارتقاء آگاهی مردم شده و درنهایت منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، عنوان کرد: ارتباط مستقیمی بین افزایش تعداد کتابخانه و کتاب‌خوانی با کاهش آسیب‌های اجتماعی، جرائم و تخلفات وجود دارد زیرا زمانی که علم و آگاهی مردم ارتقا پیدا کند از ناهنجاری‌های جامعه کاسته می‌شود.

محمدبیگی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 6 هزار کتاب صوتی در استان قزوین تهیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: آن دسته از روشندلان و افرادی که فرصتی برای مطالعه کتاب ندارند، می‌توانند با استفاده از کتب صوتی از مطالب مفید این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: منابعی همچون رمان، ادبیات، تاریخ و دین و مذهب بیشترین آمار امانت کتاب را در زمان شیوع کرونا در قزوین را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نهاد کتابخانه‌های عمومی کتابخانه های مهم سازمان اسناد بیشتر بخوانید... کتابخانه‌های‌ سیار به روستاهای قزوین می‌رود جذب ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در حوزه گردشگری قزوین / زمان تنفس بازپرداخت‌ وام‌ها یک‌ساله شود بازدید مدیران ارشد قزوین از دفتر تسنیم/ خبرگزاری تسنیم در عرصه حرفه‌ای خوش درخشیده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کتابخانه‌های‌ سیار به روستاهای قزوین می‌رود جذب ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در حوزه گردشگری قزوین / زمان تنفس بازپرداخت‌ وام‌ها یک‌ساله شود بازدید مدیران ارشد قزوین از دفتر تسنیم/ خبرگزاری تسنیم در عرصه حرفه‌ای خوش درخشیده است واژه های کاربردی مرتبط نهاد کتابخانه‌های عمومی کتابخانه های مهم سازمان اسناد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۷ افزایش هزینه‌های تولید باغداران قیمت میوه را گران کرد ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم گزارش| قربانی‌های گاندو تمامی ندارد / احتمال قطع دست "امیرحمزه " قربانی جدید در دشتیاری مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی عمران خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنند واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است آغاز جلسه رأی اعتماد به «خیابانی» درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی کتابخانه های مهم سازمان اسناد نهاد کتابخانه های عمومی کتابخانه های مهم سازمان اسناد مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خبرگزاری تسنیم استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، گفت: امروز جشن بزرگ پیروزی جبهه حق و مقاومت علیه کفر و شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، سردار حسن حسن‌زاده امروز در تجمع بزرگ پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که در محل پادگان دوکوهه اندیمشک برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، اظهار داشت: به مکان مقدس دوکوهه که قدمگاه و میعادگاه شهیدان است خوش آمدید.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، گفت: پادگان دوکوهه تنها یک پادگان نیست، بلکه یک آسمان پرستاره، درخشان و نورانی است که خورشید درخشان آن که هنوز پرتوافشانی می‌کند حاج احمد متوسلیان است و شهید حاج محمدابراهیم همت فرمانده اسطوره‌ای آن است که به همه ما یاد داد هرکاری می‌کنیم برای خدا باشد.

وی با گرامیداشت یاد بیش از 300 فرمانده شهید دوکوهه، گفت: ارتباط معناداری میان دو مکان مقدس دوکوهه و بیت‌المقدس وجود دارد. در این مکان رزمندگانی به‌دست شهیدان متوسلیان و همت تربیت و پرورش یافتند که بنیانگذار فرهنگ مقاومت، پایداری و ایستادگی شدند و آرزوی شکست رژیم صهیونیستی و آزادی مردم فلسطین را در سر داشته و دارند.

حسن‌زاده ادامه داد: فرمانده شجاع ما جاویدنشان احمد متوسلیان اولین شهید راه قدس و اولین فرمانده مقاومت بود و اولین کسی بود که نیروهای مدافع حرم را برای مبارزه و مقابله با رژیم صهیونیستی با خود همراه کرد و همواره آرزوی نابودی این رژیم را داشت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به فرمان امام خمینی مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد؛ خاطرنشان کرد: دیدیم که در آینده مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شد و پیاده‌روی بزرگ اربعین را مرهون خون شهدایی هستیم که امروز برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها گرد هم آمده‌ایم.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله به‌زودی پیروزی جبهه مقاومت، پیروزی مردم فلسطین و شکست نهایی رژیم صهیونیستی را در همین مکان جشن خواهیم گرفت، عنوان کرد: با توجه به عملیات طوفان الاقصی و پاسخ‌های کوبنده‌ای که رژیم صهیونیستی دریافت کرده، این جشن پیروزی نزدیک و نزدیک‌تر شده است.

وی گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی فرمایشات امام عزیزمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را فراموش نکنند که اخطار داده بود اگر خطایی بکنند تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند.

حسن‌زاده بابیان اینکه در روزهای اخیر طعم دریافت 10 برابری ضربات مقتدرانه جمهوری اسلامی به کام صهیونیست‌ها نشسته است؛ افزود: آنان غافل هستند رزمندگانی که موشک‌های عملیات وعده صادق را تولید و شلیک کردند، شاگردان شهید حسن تهرانی‌مقدم و حاج احمد متوسلیان هستند و گنبد آهنین در برابر اراده الهی و توانمندی‌های برجسته انقلاب اسلامی طاقت و توان ندارد و این را به‌خوبی آزمودند.

وی اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت را حاوی پیام‌های مهمی دانست و خاطرنشان کرد: دوکوهه، لشکر 27 محمد رسول‌الله و رزمندگان دلاور این لشکر همچنان در آرزوی نابودی تمام عیار رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

حسن‌زاده با اشاره به سخن شهید سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که فرمود این ملت ملت امام حسین علیه‌السلام است، تصریح کرد: سردمداران کفر بدانند که این ملت، ملت شهادت است و شهادت را سعادت می‌داند و این ملت شکست ندارد.

وی ادامه داد: امروز جشن بزرگ پیروزی جبهه حق و مقاومت علیه کفر و شکست تمام‌عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حاج حسین همدانی عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد را با حساسیت عملیات «الی بیت‌المقدس» می‌خواند و درواقع طومار صهیونیست‌ها در همین عملیات پیچیده شد و آزادی خرمشهر به آزادی موصل، حلب و ابوکمال متصل شد و همچنان نیز ادامه پیدا می‌کند.

حسن‌زاده ادامه داد: سردار شهید حسین همدانی می‌گفت نگویید عملیات الی بیت‌المقدس 4 مرحله دارد، بلکه این عملیات مراحل مختلف و متنوعی دارد که ما همواره در حال اجرای مراحل آن هستیم و حضور ما در سوریه نیز یکی از مراحل عملیات الی بیت‌المقدس است.

وی افزود: امروز پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی و درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد و عملیات قدرتمندانه و پیروزمندانه وعده صادق یکی دیگر از مراحل عملیات الی بیت‌المقدس است و شواهد نشان می‌دهد که داریم روز به روز به آخرین مراحل این عملیات که منجر به شکست کامل و تمام‌عیار رژیم صهیونیستی و آمریکا، و پیروزی عزتمندانه مردم فلسطین و غزه و آزادسازی بیت‌المقدس خواهد شد نزدیک می‌شویم. 

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود