Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی شریعت یکی از شکارچیان روستای تلاوک منطقه دودانگه ساری، با شکستن سلاح شکاری خود به جمع دوستداران طبیعت و حیات وحش پیوست.
او این اقدام خود را برای حمایت از محیط زیست و ماموران این سازمان اعلام کرد.

مازندران مامن و زیستگاه گونه‌های متنوعی از جانوران در رده‌های مختلف است و گونه‌های جانوری از رده‌های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اهدای کارت همیار محیط بان به سید «علی عامل هاشمی»، هنرمند سبزواری سینما و تلویزیون اختصاص یافته است، پیش از این صدور کارت همیار محیط بان به صورت متمرکز و از سوی سازمان مرکزی انجام می‌شد.

مهدی اله‌پور افزود: صدور این کارت در راستای تحقق اهداف اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اجرای شعار سال ۱۴۰۳، به منظور مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت عمومی در امر حفاظت محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی در میان گروه‌های مختلف مردم صادر و اهدا شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین اهدای ۷۰ کارت همیار محیط‌بان به علاقمندان محیط زیست استان که اقدامات شایسته‌ای را برای حفاظت از این داشته‌های ارزشمند الهی انجام داده بودند، در حال انجام است.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاه‌های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

دیگر خبرها

  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی