Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

پنج روز پس از انفجار چهارم آگوست در بندر بیروت «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان استعفا کرد. این استعفا بویژه پس از آنکه دیاب دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام کرده بود، سوالات زیادی را ایجاد کرد.

اخبار بین الملل- در همین زمینه «توفیق شومان» تحلیلگر سیاسی (نزدیک به حزب الله) به شبکه «الجزیره» گفت: استعفای دولت دیاب در نتیجه فشار مردمی نبود بلکه نتیجه پایان حمایت سیاسی از وی از سوی سه‌گانه حزب‌الله ، أمل و جریان آزاد ملی (التیار الوطنی الحر) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شومان افزود، دیاب با دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام، توافقی را زیر پا گذاشت که با متحدان خود بسته بود و این اتفاق «استعفا» نبود بلکه «برکناری» بود.

در ادامه «فارس سعید» نماینده سابق پارلمان لبنان (از چهره‌های شاخص جریان ۱۴ مارس و مخالف با حزب‌الله) هم در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد، حزب‌الله با پایان حمایت از دولت دیاب، امتیاز دارد و ممکن است که ناچار به قبول دولت انتقالی بی‌طرف شود.

«جونی منیر» تحلیلگر سیاسی لبنانی در خصوص بازگشت «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان ادعا کرد، حزب‌الله با بازگشت وی موافق است اما «میشل عون» رئیس‌جمهور تنها با بازگشت غیرمشروط وی موافق است.

از سوی دیگر «نبیه بری» رئیس پارلمان  لبنان  اخیرا اعلام کرده که مذاکرات با آمریکایی‌ها در پرونده ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی در پایان خود قرار دارد و برخی این را به امتیازدهی حزب‌الله در این پرونده تعبیر کرده‌اند.

جونی منیر در این زمینه به الجزیره گفت که با این تحلیل موافق نیست و اظهارات بری به ضوح نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این زمینه امتیاز داده‌اند و «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا هفته جاری به همین منظور به لبنان می‌آید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بیروت حزب الله لبنان آمریکا رژیم صهیونیستی لبنان وزیر خارجه آمریکا بیروت نخست وزیر لبنان حسان دیاب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود و نیز حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» وارد سریلانکا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر یک روزه ابتدا به همراه رئیس جمهور سریلانکا ابرپروژه چند منظوره ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا را به شکل رسمی افتتاح خواهند کرد و سپس مراسم استقبال رسمی از دکتر رئیسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 747409

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • رسانه‌ عبری: کناره گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود