Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به اینکه در نسخه نویسی الکترونیک افراد بدون دفترچه با ارائه کد ملی خود در مطب، اطلاعات بازیابی و خدمات را دریافت می‌کنند، گفت: با حذف نسخه‌های کاغذی اشتباهات دارویی و نسخه‌ای در داروخانه‌ها حذف می‌شود و خطا به مرز صفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن رعنایی افزود : براساس مصوبات برنامه ششم توسعه از سال گذشته مقرر شده است که ارزیابی وسع و تمکن مالی تمام افرادی که تاکنون به صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار بودند انجام شود.

 

او  با اشاره به اینکه ارزیابی وسع با اهداف حفظ عدالت و رفع همپوشانی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: این برنامه به صورت کاملا مرکزی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود و براساس اطلاعات افراد نوع بیمه آن‌ها مشخص خواهد شد.

 

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: افراد بیمه شده می‌توانند با شماره گیری #۱۶۶۶* از نوع بیمه خود مطلع شوند.

 

رعنایی بیان داشت: براساس سامانه الکترونیکی که امید است تا پایان سال به صورت کامل محقق شود، هیچ فردی دارای دو دفترچه بیمه نخواهد بود و مشخصات بیمه‌ای افراد در سامانه اطلاعات برخط بیمه شدگان سراسر کشور که توسط سازمان بیمه سلامت راه اندازی شده، وارد شده، همچنین بیمه تامین اجتماعی آخرین بیمه‌ای بود که اطلاعتش را وارد کرده است.

بیشتر بخوانید 

پرداخت مطالبات بیمه سلامت خراسان شمالی

او  افزود: بر این اساس مردم برای مراجعه به دریافت خدمات درمانی نیاز به داشتن دفترچه نخواهند داشت و با ارائه کد ملی خود در مطب دکتر اطلاعات فرد بازیابی و سایر خدمات را به همین روال می‌توانند دریافت کنند.

 

رعنایی گفت: با حذف نسخه‌های کاغذی در واقع بخشی از اشتباهات دارویی و نسخه‌ای در داروخانه‌ها حذف می‌شود و خطا به مرز صفر خواهد رسید.

 

او گفت : در حال حاضر در استان خراسان شمالی تمامی این امورات در حال انجام است و تاکنون سه آزمایشگاه، ۵۰ داروخانه، رادیولوژی‌ها و مرکز پزشکی هسته‌ای استان به سامانه نسخه الکترونیکی پیوسته اند و از این طریق خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند.

 

رعنایی با اشاره به اینکه ۶ هزار پرونده بیمارستانی با احتساب هر پرونده ۱۰ برگ ماهانه ۶۰ هزار برگ کاغذ به مرکز بیمه سلامت ارسال می‌شد، گفت: با آغاز طرح پرونده بستری الکترونیکی در استان از بیمارستان‌ها پرونده‌های کاغذی ارسال نمی‌شود و هزینه‌های نظارت، انبار داری کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 

او با اشاره به اینکه سالانه بیمه سلامت برای داروخانه‌ها مبلغ ۲۱ میلیارد تومان هزینه می‌کند، گفت: در حال حاضر بیمه سلامت ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه داروخانه‌های استان بدهی دارد که با پرداخت آن در حوزه مراکز خصوصی به صورت کامل تسویه می‌شود.

 

تعداد کل بیمه شدگان سلامت استان ۶۲۰ است که تعداد ۴۴۵ هزار نفر از این تعداد بیمه شدگان روستایی هستند.

انتهای پیام/ه 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت نسخه الکترونیکی خراسان شمالی داروخانه ها بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی ناصحی، در ارتباط تلفنی با بخش خبری سیما، پیرامون علت بروز اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، توضیحاتی داد و گفت: سامانه بیمه سلامت از جهت زیرساختی، نیاز به تقویت داشت و کار در حال انجام است.

وی افزود: قبل از بروز اختلال، اطلاع رسانی به مؤسسات و مراکز درمانی و مطب‌ها و داروخانه‌ها اعلام شده بود که سامانه دچار کُندی خواهد شد.

ناصحی با عنوان این مطلب که خسارت ناشی از اختلال سامانه به مردم پرداخت خواهد شد، گفت: اگر جایی بوده که نسخه کاغذی را قبول نکرده‌اند یا خدمات را آزاد پرداخت کرده‌اند، سازمان بیمه سلامت قبول کرده این پرداختی‌ها را در قالب خسارات متفرقه عودت دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: اختلال سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، تا پایان هفته رفع خواهد شد.

کد خبر 6081228 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک