Web Analytics Made Easy - Statcounter

 برغم انجام اصلاحاتی در پیش نویس قطعنامه آمریکایی تحریم تسلیحاتی ایران، منابع دیپلماتیک از شکست این قطعنامه در کسب حد نصاب موافق برای تصویب تا روز جمعه می‌گویند.

به نوشته رویترز، اگرچه آمریکا شب گذشته در تلاشی دقیقه نودی به امید جلب آرای موافق، در پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی خود اصلاحاتی صورت داد، همچنان بعید به نظر می‌رسد این قطعنامه در میانه مخالفت‌های روسیه و چین امیدی برای موفقیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ریچارد گوون، مدیر گروه بحران بین المللی در سازمان ملل در حساب شخصی خود در توئیتر آورد: اجازه ندهید که مختصر بودن پیش نویس جدید آمریکا شما را فریب دهد. نکته اصلی این است که این (پیش نویس) مجوز تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی ایران را می‌دهد. این همان چیزی است که چین و روسیه «دوست ندارند»؛ بنابراین به احتمال فراوان پیش نویس قطعنامه آمریکا تا روز جمعه شکست می‌خورد.

دیپلمات‌ها و تحلیلگران غربی پیش نویس تازه قطعنامه ضدایرانی آمریکا را پیش نویسی «ماکسیمالیستی» توصیف کرده که دربرگیرنده صفحات بسیار بوده و دیگر کشور‌ها را ملزم می‌کند تا بازرسی در خصوص محموله‌هایی که به یا از ایران می‌آیند صورت دهند.

در این پیش نویس ضرورت تعهدات قانونی کشور‌ها برای جلوگیری از فروش سلاح ایران مستثنی شده است. همچنین بازرسی کشتی‌های حامل کالا‌های ایرانی اجباری نخواهد بود. بر اساس این پیش نویس، شخصیت‌ها و موسسات ایرانی از جمله سپاه پاسداران تحریم نخواهند شد.

این اصلاحات به این خاطر انجام شده است که پیش‌نویس اصلی قطعنامه مورد حمایت کشور‌های عضو شورای امنیت به ویژه اروپایی‌ها واقع نشد.

خبرنگار رویترز اعلام کرد آمریکا در این پیش‌نویس، به زبان ساده از اعضا خواسته تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد تمدید کنند. آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته تا ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه نظر خود را درباره این پیش‌نویس قطعنامه ارائه دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیپلمات سازمان ملل پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله محمود عباس به آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت آمریکا با وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، حق ملت فلسطین را ضایع کرد.

به گزارش رویترز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد پس از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل از سوی آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست خود در قبال آمریکا را بررسی خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین روابط دوجانبه با آمریکا را برای حفظ منافع مردم، آرمان و حقوق ما بررسی خواهد کرد.

عباس تاکید کرد که وتوی درخواست فلسطین در سازمان ملل، تجاوز آشکار به حقوق، تاریخ، سرزمین و مقدسات مردم فلسطین است واراده جامعه بین‌المللی را به چالش می‌کشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت در حالی که جهان موافق اجرای قوانین بین‌المللی است و در کنار حق فلسطینی‌ها می‌ایستد، آمریکا همچنان از اشغالگری حمایت می‌کند و از مجبور کردن اسرائیل به توقف نسل‌کشی امتناع می‌کند. آمریکا سلاح و بودجه‌ای را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد تا فرزندان ما را بکشد و خانه‌های ما را ویران کند.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع دادند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند