Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:21:25 GMT

۴ راه حل همتی به دولت برای تامین مالی سالم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۲۰۰

۴ راه حل همتی به دولت برای تامین مالی سالم

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی برای تامین مالی سالم کسری بودجه دولت ۴ راه حل ارائه کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: کسری بودجه دولت، بخاطرتحریم صادرات نفت، یک واقعیت است و «تامین مالی سالم» این کسری، بدون استقراض از بانک مرکزی، نیز، یک ضرورت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده است: تامین مالی سالم کسری بودجه دولت، چهار راه حل بیشتر ندارد:

کاهش هزینه‌ها

افزایش درآمد‌های مالیاتی

فروش سهام و اموال دولت

انتشار اوراق بدهی یاپیش فروش کالا‌هایی نظیر نفت، درشرایط تحریمی.

همتی در این یادداشت آورده است: ظرفیت افزایش درآمد مالیاتی وکاهش هزینه برای دولت و مجلس درسال جاری، با عنایت به کرونا، مشخص ومحدود است. فروش سهام باهمه موانع درحال انجام است؛ و اوراق بدهی نیز، تاکنون 52 هزارمیلیارد تومان فروش رفته است.

وی افزود: طرح فروش اوراق ریالی سلف نفتی که عملاً فروش قطعی میباشد و تحویل آن دو سال دیگر خواهد بود، دو ویژگی دارد:

1- انتظارات تورمی را مدیریت می‌کند.

2- نسبت به اوراق قرضه کم هزینه‌تر و قابل مدیریت‌تر است، همزمان سود بیشتری نیز برای دارنده این اوراق دارد.

البته، واضح است که برای موفقیت این طرح، توافق تمام ارکان نظام و با تکیه بر نظرات دقیق کارشناسان، ضروری است.

همتی نوشته است: انتشار هر گونه اوراق، روش تجربه شده درهمه دنیابرای هموار سازی هزینه‌های دولت و کاهش نوسانات اقتصاد کلان است و بحث‌هایی مانند، آینده فروشی یا بدهکاری دولت‌های آینده، چندان با ادبیات اقتصادی همخوانی ندارد. دولت‌ها همواره با سیاست‌های مالی در اقتصاد حضور دارند.

در هر صورت، اگر با منابع 4 گانه بالا، کسری بودجه تامین نشود، استقراض ازبانک مرکزی، حتی اگر غیرمستقیم باشد، رشد بیشتر نقدینگی و تورم درسال‌های آتی و متضرر شدن مردم درآینده خواهد بود.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,79/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲|افت ۱۲۰ دلاری قیمت فلز زرد در یک روز ۳ دستور وزیر راه برای حذف ۱۲۰۰۰ متقاضی واجد شرایط طرح ملی مسکن ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۱|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون تومان شد ۵ خبر خوش برای متقاضیان وام خرید مسکن ۶ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۷ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۸ فروش خودروهای دست دوم در انگلیس به نصف رسید مهمترین اخبار اقتصادی قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲|افت ۱۲۰ دلاری قیمت فلز زرد در یک روز اصلاح آیین نامه اجرایی مولدسازی یا فروش اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی هزینه مسکن تناسبی با حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی ندارد/ دهن کجی دولت به کارگران مذاکره با آمریکا خط قرمز است/ باید به توانمندی‌ها و اقتدار خودمان تکیه کنیم مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۴ راه حل همتی به دولت برای تامین مالی سالم عمران خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنند عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب الله امروز حزب الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین مالی سالم کسری بودجه راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری

یاسر اکبریان  با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تامین آب آشامیدنی روستا‌های محروم، اظهار کرد: با بررسی و مطالعات فنی انجام شده ۱۶۲ روستا که از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار نبودند شناسایی شد.
وی گفت: این روستا‌ها یا از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند نبودند یا اگر آب آشامیدنی هم در دسترس بوده تاسیسات و منابع آب آنها ضعیف بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان استان تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال‌جاری مشکل تامین آب آشامیدنی این روستا‌ها را بر طرف کنیم.
به گفته اکبریان آبرسانی به این روستا‌ها با هماهنگی بسیج سازندگی و خیرین و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی همچنین اعتبارات محرومیت زدایی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۶۲ روستایی که شناسایی شده‌اند در همه شهرستان‌ها پراکنده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد