Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره هزینه‌های درمان کرونا برای بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد گفت: میزان هزینه‌کرد متفاوت است، اما تعهد ما در برابر بیماران کرونایی در مراکز طرف قرارداد مانند تعهدی است که در سایر بیماری‌ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به علاوه این‌که داروهایی را  نیز که طبق مصوبات دبیرخانه شورای عالی بیمه در تعهد بیمه‌ها قرار می‌گیرد و به ما ابلاغ می‌شود پوشش می‌دهیم. مثلا داروی «کلترا» را در بخش بستری پوشش می‌دهیم، ولی در بخش سرپایی تحت پوشش ما نیست؛ زیرا از یک سو کنترل بازارِ گسترده در بخش سرپایی مشکل است و از سوی دیگر ضرورت آن در بیماران سرپایی هنوز معلوم نیست.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به صدور دستورالعمل و استانداردهای درمان بیماران کوویدـ۱۹ از نظر تشخیصی و درمانی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت توضیح داد: آخرین دستورالعمل‌ها هرچه باشد طبق آن عمل می‌کنیم. به عنوان مثال در بخش بستری داروهایی که مورد قبول وزارت بهداشت و درمان است و توسط دبیرخانه شورای عالی بیمه به ما ابلاغ می‌شود ۹۵ درصدش تحت پوشش است. هزینه تخت ـ روز هم طبق استانداردهای موجود محاسبه و لحاظ می‌شود.

به گفته غفاری، هنوز این موضوع که بیماران کرونایی باید از محل اعتبارات و کمک‌های دولت درمان شوند یا خیر، هنوز روشن نشده ولی در کل صورتحساب‌ها را با این مبنا که گفته شد می‌پردازیم.

وی با بیان این‌که فرانشیز یا پرداختی از جیب بیمار در بخش بستری ۱۰ درصد است، گفت: در بخش سرپایی نیز داروها را تا ۷۰ درصد پوشش می‌دهیم و فرانشیز یا سهم بیمار ۳۰ درصد است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: در مجموع ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی را پوشش می‌دهیم و بیماران بستری‌شده هزینه اندک و ناچیزی می‌پردازند.

غفاری در پاسخ به این‌که با توجه به سیرصعودی ابتلا به بیماری در هفته‌های اخیر مشکلی در ارائه خدمت نداشتید، گفت: تا امروز در ارائه این بسته خدمتی مورد تعهد ما مشکلی وجود نداشته است، اما یکی از مواردی که ممکن است بیماران را با سختی مواجه کند این است که داروهای کوویدـ۱۹ مانند اینترفرون و کلترا را براساس دستورالعمل در بخش بستری پوشش می‌دهیم، شاید برخی تمایل داشته باشند دارو را بگیرند و سرپایی استفاده کنند، ولی وضعیت نظام سلامت فعلا طوری است که این داروها در بخش بستری استفاده می‌شود.

وی افزود: اگر در بخش بستری دارو در بیمارستان موجود نباشد، نسخه به همراه بیمار می‌دهند که از بیرون تهیه کند. در این صورت ممکن است دارو در بازار به سختی پیدا شود، البته این موارد را پوشش می‌دهیم.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: یکی دو دارو مانند رمدسیور فعلا در پروتکل درمانی وزارت بهداشت و بیمه‌ها نیامده‌اند، ولی اگر وارد پروتکل شوند پوشش می‌دهیم.

غفاری با بیان این‌که هزینه کوویدـ۱۹ جزو بیماری‌های همه‌گیر، اپیدمی و غیرمترقبه است و در محاسبات اکچوئری بیمه‌ها نمی‌آید، گفت: بیمه‌ها هنوز تاکید دارند دولت که اعتبارات این حوزه را به وزارت بهداشت می‌دهد باید برای همه کوویدی‌ها هزینه کند این‌که وزارت بهداشت هزینه درمان را هم از بیمه‌ها بگیرد و هم از دولت محل ایراد است هرچند آن‌ها هم می‌گویند هنوز همه یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را دریافت نکرده‌اند. با این حال معتقدیم هزینه درمان کوویدـ۱۹ را دولت‌ها پوشش می‌دهد.

۵ ماه بعد؛ کرونا ۱۱۰ میلیون تومان! | درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای جیب مردم چقدر آب می‌خورد؟ کد خبر 539533 برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی هزینه كرونا در ايران دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی هزینه كرونا در ايران دارو مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی وزارت بهداشت پوشش می دهیم بخش بستری بخش سرپایی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند

 میرهاشم موسوی در نخستین نشست نظارت ستادی سال ۱۴۰۳ که با حضور معاونان و مدیران بیمه‌ای این سازمان و مشارکت ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل استانی و با هدف بررسی راهبرد‌ها و اولویت‌های حوزه بیمه‌ای این سازمان برگزار شد، با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت سازمان تأمین‌اجتماعی در تحقق «جهش تولید» به عنوان شعار سال، گفت: حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی مهم‌ترین حوزه‌ای است که در راهبری و تحقق شعار سال در حکمرانی تأمین‌اجتماعی می‌تواند اثرگذار باشد و از این حیث امسال در این حوزه وظیفه مهمی در مشارکت در تحقق شعار سال داریم.

وی با تاکید بر این که اجرای کامل پروژه‌های لیست هوشمند و خوداظهاری، از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری است، گفت: در نشست‌هایی که با شرکای اجتماعی، فعالان کارفرمایی و بخش خصوصی داریم، با توجه به مسائل و چالش‌های مطرح شده در خصوص نقش تأمین‌اجتماعی در رونق فعالیت‌ها و کسب و کارها، متوجه می‌شویم علاوه بر دستاورد‌های زیادی که داشته‌ایم، راه‌های نرفته‌ای زیادی هم داریم که ورود به هر کدام، حوزه کسب و کار را، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، متأثر و متحول می‌کند.

وی افزود: پایداری منابع همچنان اولویت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان درآمد - هزینه‌ای با تعهدات بین‌نسلی است و در این مسیر و برای گسترش پوشش بیمه‌ای در سال جاری توسعه پوشش بیمه اتباع و بیمه فعالان پلتفرمی و سکو‌های مجازی را باید با جدیت دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در سال جاری اهدافی که برای رشد و تعالی سازمان دیده شده نه صرفاً تحولی که جهشی است. یعنی نه تنها نباید اجازه بدهیم ضریب پشتیبانی کاهش یابد بلکه باید آن را ارتقاء دهیم.

موسوی با یادآوری اهمیت کنترل و مدیریت مصارف، تأکید کرد: همزمان با تلاش برای توسعه پوشش بیمه‌ای و افزایش منابع، نباید اجازه داد حفره‌هایی مانند اجرای نادرست قانون مشاغل سخت و زیان‌آور منابع بیمه‌شدگان را ببلعد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص اهمیت فناوری و هوشمندسازی در این سازمان تأکید کرد: باید همچنان برای بخش فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، جایگاه پیشران را قائل باشیم. این جایگاه البته با صحبت کردن به دست نمی‌آید و نیاز به تلاش بیشتر و اقدام و عمل و همچنین تعامل حوزه بیمه‌ای استان‌ها با واحد فناوری اطلاعات دارد. بحمدالله در این حوزه، موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و جزو دستگاه‌های برتر شده‌ایم ولی همچنان از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اهمیت اعلام دستمزد واقعی به عنوان مبنای تعیین و کسر حق بیمه، گفت: همکاران ما امسال علاوه بر بحث‌های مختلف بیمه‌ای، چالش بین‌نسلی بسیار مهمی را مورد توجه قرار دادند که اعلام دستمزد غیرواقعی است.

موسوی تاکید کرد: اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه هم حقوق بیمه شدگان و هم سازمان تأمین‌اجتماعی را ضایع می‌کند. تلاش برای واقعی‌سازی دستمزد‌های مبنای کسر حق بیمه که به سود کارگران هم خواهد بود از اولویت‌های سال جاری در حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

منابع تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ از مصارف آن پیشی گرفت

در این نشست همچنین محمد محمدی معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با ارائه گزارشی از اقدامات سال گذشته این حوزه، برنامه سال جاری این معاونت را با توجه به بودجه ابلاغی و برنامه‌های تحولی در خصوص وصول مطالبات معوق و جاری و تعهدات، تشریح و تبیین کرد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با ارائه نمودار‌های آماری و مقایسه سه سال گذشته در حوزه منابع و مصارف گفت: بررسی‌های آماری حکایت از آن دارد که برنامه‌های تحولی پیگیری شده در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی، موفقیت‌های ارزشمندی در پی داشته است.

به گفته وی، به عنوان نمونه در حالی‌که در سال ۱۴۰۰ مصارف سازمان بیش از منابع بوده و مطابق آمار‌ها منابع ورودی تنها ۹۸ درصد مصارف را پوشش داده، در سال ۱۴۰۱ منابع و مصارف تقریباً برابر شده و در ۱۴۰۲ با احتساب وصولی اسفند ماه، منابع سازمان از مصارف اندکی پیشی گرفته است.

محمدی همچنین افزود: اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه از مسائلی است که در عین آن‌که بهره‌مندی بیمه‌شدگان از مزایای بیمه‌ای مانند انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارفتادگی و بازماندگان و برخی تعهدات کوتاه‌مدت مرتبط با دستمزد مبنای کسر حق بیمه را تهدید می‌کند، منابع سازمان تأمین اجتماعی را نیز تحدید می‌کند و به همین دلیل در سال جاری یکی از اولویت‌های اصلی حوزه بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی، واقعی‌سازی دستمزد‌های مبنای کسر حق بیمه خواهد بود که نیازمند نظارت و پیگیری جدی و مستمر در واحد‌های اجرایی است.

همچنین در ادامه این نشست، برخی از مدیران استانی از طریق ویدئوکنفرانس به ارائه نظرات، چالش‌ها و مشکلات حوزه بیمه‌ای استان خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال