Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرات مردمی در بولیوی در اعتراض به تعویق انتخابات ریاست جمهوری توسط دولت تحت حمایت آمریکا وارد دومین هفته خود شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اعتراضات توسط اتحادیه های کارگری و گروه های بومی متحد حزب سوسیالیست سازماندهی شده اند که طرفدار اوو مورالس رئیس جمهور پیشین بولیوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان از هفته قبل دست به اعتصاب زده، بزرگراه ها را مسدود کرده و راهپیمایی می‌کنند تا دولت بولیوی را که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و در یک شبه کودتا به قدرت رسیده، مجبور به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کنند.

این تظاهرات بلافاصله پس از حکم دادگاه عالی انتخاباتی در تاریخ هفت مرداد ماه برای تعویق انتخابات آغاز شد. دادگاه عالی انتخاباتی در بولیوی با استناد به وضعیت کرونایی برای دومین برگزاری انتخابات را به عقب انداخت. معترضان مخالف به تعویق افتادن انتخابات هستند و نگرانند که دولت موقت، شبه کودتایی و تحت حمایت آمریکا به رهبری جنین آنیس رئیس جمهور موقت با بهانه قرار دادن شیوع ویروس کرونا برای مدت نامعلومی در قدرت بماند.

رادیو ملی آمریکا به نقل از یک معترض 22 سال گزارش داد: «ما دولتی داریم که مشروعیت ندارد چرا که ما آن را انتخاب نکرده ایم. خیلی از ما از خطرهای رای دهی در شرایط کرونایی آگاه هستیم اما می خواهیم انتخابات برگزار شود ما بیش از این نمی توانیم بی تفاوت باشیم.»

دولت بولیوی معترضان را متهم کرده با مسدود کردن راه ها و جلوگیری از انتقال دارو باعث مرگ بیماران کرونایی می شوند. دولت تحت آمریکا به رهبری جنین آنیس روز دوشنبه دستور استقرار ارتش و پلیس داد تا به گفته او امنیت انتقال دارو فراهم شود اما معترضان می گویند آنها اجازه انتقال دارو و تجهیزات پزشکی را می دهند.

معترضان همچنین خواستار استعفای آنیس شده اند چرا که با عملکرد خود باعث تشدید شیوع ویروس کرونا در بولیوی شده است.

تاکنون بیش از 93 هزار نفر در بولیوی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به چهار هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

دولت تحت حمایت آمریکا در بولیوی دستور استقرار پلیس و ارتش را در خیابان‌ها دادحمله شبه نظامیان طرفدار دولت موقت بولیوی به تظاهرات مردمیمرده سوزی سیار قربانیان کرونا در بولیویادامه اعتراضات بولیوی در اعتراض به تعویق انتخابات

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط آمریکا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۲ کشف ویروسی کشنده ‎تر از کرونا در قراقستان ۳ انفجار در قلب بغداد ۴ عربستان|صهیونیست‌ها بی‌صبرانه در جستجوی «بن نایف»هستند! ۵ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد ۶ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۷ واکسن کرونا در روسیه از ۱۲ دی ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد ۸ پوتین: دختر من هم علیه ویروس کرونا واکسینه شده است/ثبت نخستین واکسن جهان مهمترین اخبار بین الملل آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب الله امروز حزب الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت با قطعنامه جدید آمریکا هم مخالفت می‌کند مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس لبنان| ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت مادی انفجار بیروت مجلس به مدرس خیابانی اعتماد نکرد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۱۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا تحریم تسلیحاتی ایران تحت حمایت آمریکا ویروس کرونا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت