Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات تفتان گفت: در راستای جهش تولید، ۳۰ هزار بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی تفتان رها سازی شد.

«آرمان شهنوازی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت:111 استخر پرورش ماهی در شهرستان جدید التاسیس وجود دارد که طی برنامه زمان بندی شده قرار است که کار رهاسازی ماهی در 30 استخر انجام دهیم و باقیمانده استخرها در 6 ماهه دوم سال کار رهاسازی ماهی سردابی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شیلات تفتان با اشاره به اینکه میانگین مساحت هر استخر در شهرستان تفتان 500 متر مربع است، ادامه داد:به طور میانگین 2هزار و 500 تا سه هزار بچه ماهی در هر استخر رهاسازی می شود.

 

شهنوازی یادآور شد: بازسازی استخرها زمینه شاغل 300 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه در پایان فصل پرورش از هر استخر ۵ تا ۶ تن ماهی برداشت می شود، افزود: پیش بینی می شود بیش از 150 تن ماهی تا پایان فصل برداشت روانه بازار مصرف گردد.

  

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماهی سردابی فصل برداشت پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان

جباری گفت: طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ قطعه ماهی در "قفس پرورش ماهی" رهاسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده، بیش از ۳۰ تن ماهی از این قفس برداشت شود.

او افزود: پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه آبزی‌پروری و رونق اقتصاد استان با رویکرد اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ماهی در گلستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم‌های دریایی می‌شود و این امر به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی کمک می‌کند.
جباری گفت: پرورش ماهی در قفس می‌تواند برای افراد بومی زیادی در استان گلستان اشتغال ایجاد کند و همچنین این امر باعث تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گلستان یکی از استان‌های مستعد و پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است.

در حال حاضر ۷۵ قفس در پهنه آبی استان مستقر است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸۰ تن ماهیدر این قفس‌ها تولید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد