Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۲۲ مرداد ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

انهدام ۶۸ باند سرقت و کشف یک هزار و ۱۹۱ میلیارد اموال مسروقه در اصفهان سردار" محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان مبارزه با سرقت را یکی از اولویت‌های اصلی و مهم فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: ما خود را حافظ جان، مال و ناموس مردم می‌دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای قانونشکن به اموال و حقوق مردم تعرض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او به اقدامات موفقیت آمیز پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص مبارزه با جرم سرقت طی مدت مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۸ باند سازمان یافته جرم سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ۱۱ مورد از این باند‌ها مربوط به سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۵ باند مربوط به سرقت به عُنف، ۲۹ باند مربوط به سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۳ باند مربوط به سرقت خودرو و موتورسیکلت، ۵ باند مربوط به سرقت احشام، ۶ باند مربوط به سرقت‌های خُرد و ۹ باند نیز مربوط به سرقت سیم برق بودند.

سردار میرحیدری از افزایش ۱۵.۳ درصدی دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در زمینه انهدام باند‌های سرقت هم با رشد ۷۴ درصدی نسبت به بازه زمانی سال قبل مواجه بودیم.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه بیشتر باند‌های سرقت منهدم شده، افراد غیربومی و به اصطلاح سارقان در حرکت بودند اضافه کرد: اقدامات بسیار دقیق، منسجم و هوشمندانه‌ای به منظور کنترل و رصد این باند‌ها صورت گرفته که زحمات کارآگاهان سخت کوش پلیس آگاهی استان اصفهان در این بخش قابل تقدیر است.

سردار میرحیدری در ادامه از کشف یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال اموال مسروقه طی مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد و گفت: عمده این اموال شامل خودرو، موتورسیکلت، لوازم منزل، لوزام صوتی و تصویری، قطعات خودرو، گوشی تلفن همراه، سکه و طلاجات بودند که با تلاش‌های صورت گرفته به مال باختگان تحویل شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهند طی مدت مذکور در حوزه سرقت منزل، خودرو، احشام و کیف قاپی با کاهش‌های قابل توجهی روبرو بودیم که یکی از دلایل آن نیز انهدام باند‌هایی است که در این گونه سرقت‌ها فعال بودند.

این مقام ارشد انتظامی به افزایش ۴.۱ درصدی سرقت‌های مهمه در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بحمد الله با تدابیر رئیس پلیس آگاهی ناجا و تمرکزی که کارآگاهان بر این موضوع داشتند شاهد کاهش‌های قابل توجهی در استان اصفهان از نظر وقوع سرقت‌های مهمه به ویژه سرقت‌های خشن بودیم.

سردار میرحیدری از افزایش ۲۰ درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی استان اصفهان در زمینه مقابله با سرقت محموله خبر داد و گفت:در کشف سرقت منزل ۵.۷ درصد، در کشف کیف قاپی ۳.۷ درصد، در کشف سرقت موتورسیکلت ۳.۴ درصد و در سرقت اماکن ۷/. درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تلاش برای ارتقای سطح دانش ومهارت کارکنان، افزایش توان عملیاتی و آمادگی جسمانی و حرفه‌ای گرایی ماموران، کاهش فاصله وقوع تا کشف، توسعه کشف علمی جرایم، تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص هویت و تمرکز بر هوشمندسازی را جزو اقدامات این فرماندهی به منظور تقویت پلیس آگاهی استان عنوان کرد.

او اظهار داشت: مجموعه اقدامات صورت گرفته باعث شده میزان تماس‌های تقدیر شهروندان از کارکنان پلیس آگاهی ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و انتقاد از این پلیس نیز ۸ درصد کاهش یابد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و ماموران ما در این بخش در کسب رضایت مردم که بالاترین عبادت نزد خداوند است همچنان موفق عمل کنند.   توقیف محموله میلیاردی کالای قاچاق درشهرضا سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن ظروف بلوری خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.   دستگیری عامل نا امنی و سلب آسایش عمومی شهروندان در اصفهان سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی شرور با اقدامات شرارت آمیز و ایجاد درگیری دریکی از محله‌های شهر اصفهان، باعث ایجاد نا امنی و سلب آسایش عمومی مردم شده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام تحقیقات، پاتوق و مخفیگاه فرد شرور شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این فرد اقداماتی مانند اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت و تخریب چندین دستگاه خودرو و شکستن شیشه‌های مغازه‌ها و تخریب اموال خصوصی و عمومی را در پرونده خود داشت.
سرهنگ اسماعیلی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم دستگیر شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی و برهم زنندگان آسایش شهروندان برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به این افراد هرگز داده نخواهد شد.   دستگیری مزاحم اینترنتی در کاشان سرهنگ "حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به ایجاد مزاحمت برای او در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده اند، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان کاشان قرارگرفت.

او افزود: پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی یک زن ۲۸ ساله در ارتباط با این پرونده شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمه هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به تحویل متهمه به مراجع قضائی از شهروندان خواست، به نرم افزار‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان راهی ساده برای تبادل اطلاعات شخصی و محرمانه اعتماد نکرده و اقدام به ارسال فایل‌ها و اطلاعات شخصی خود بر روی این نرم افزار‌ها نکنند.   توقیف همزمان ۸ خودرو درایستگاه بازرسی شهید "شرافت سرگرد" هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۸ کامیون مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی تخصصی از این خودرو‌ها ۵ کولرگازی، یک مایکروفر، یک ماشین ظرفشویی و ۱۲ جفت کفش خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی افزود: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۹۹۰ میلیون ریال برآورد و ۸ راننده نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف اموال مسروقه قاچاق کالا دستگیری مزاحم اینترنتی فرمانده انتظامی استان اصفهان فرمانده انتظامی شهرستان پلیس آگاهی استان اصفهان باند مربوط به سرقت مراجع قضائی امنیت عمومی سال قبل سرقت ها باند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود

فرمانده انتظامی لنگرود از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان سابقه‌دار اماکن خصوصی و مال‌خران در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۶ فقره پرونده سرقت کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا سرخوش‌پور اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی طی هفته‌های اخیر به مرجع انتظامی، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در صحنه‌های وقوع جرم حاضر و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر و تعقیب سرنخ‌ها مشخص شد این سرقت‌ها توسط ۲ نفر انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از شناسایی هویت سارقان سابقه‌دار و دستگیری آن‌ها در مخفی‌گاهشان خبر داد و خاطرنشان کرد: سارق ۳۴ و ۳۷ ساله در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و فروش اموال سرقتی به سه مال‌خر اعتراف کردند.

سرخوش‌پور تصریح کرد: مال‌خران ۴۴، ۴۹ و ۵۱ ساله نیز دستگیر و به همراه سارقان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و گفت: شهروندان با توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس می‌توانند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کنند.

کد خبر 739800

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی لامپ‌های قاچاق در لرستان
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • از توقیف لندکروز ۱۷۰ میلیاردی تا توقیف اتوبوس حامل ۱۱ میلیارد کالای قاچاق
  • توقیف خودرو میلیاردی قاچاق در هرمزگان
  • انهدام شبکه قاچاق ماشین آلات سنگین
  • محموله شیرآلات قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • محموله میلیاردی قاچاق در گناوه کشف شد