Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۶ از پیگرد و بازداشت مظنونان حادثه پارک لاله خبر داد و گفت: پس از حادثه مرگ یک نوجوان ۱۴ ساله در بر اثر برق‌گرفتگی، ناظر، مدیر و پیمانکارانی که در گذشته و حال، در پارک لاله فعالیت می‌کردند با هماهنگی پلیس و مراجع قضایی بازداشت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج فرهادی ضمن تشریح ابعاد حادثه شنبه‌شب پارک لاله که منجر به مرگ نوجوان 14 ساله شد ضمن ابراز تأسف و عذرخواهی بابت بروز این حادثه اظهار کرد: من به سهم خودم ضمن تسلیت مجدد به این خانواده داغ‌ دیده و عذرخواهی از شهروندان تهرانی بابت وقوع این حادثه تلخ از همان لحظات اولیه حادثه با تشکیل کمیته‌ای  پیگیری خود را برای بررسی چرایی این حادثه آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرهادی افزود: ضمن هماهنگی با پلیس و مراجع قضایی تمامی افرادی که در پارک لاله فعالیت می‌کردند اعم از ناظر و مدیر و پیمانکارانی که در گذشته و حال، در پارک کار می‌کردند از صبح یکشنبه مورد پیگرد، احضار و بازداشت قرار گرفتند.

شهردار منطقه 6 ادامه داد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود و گروه فنی، کارشناسان اداره برق و کارشناسان رسمی دادگستری که از طرف مرجع قضایی مشخص شدند بررسی فنی خود را در خصوص تشخیص نهایی علت حادثه آغاز کردند.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای که در منطقه تشکیل‌ شده نیز تمام پرونده‌ها و گزارش اقدامات پیمانکارانی را که در این زمینه فعالیت کرده‌اند را احصا و به مراجع قضایی تحویل خواهد داد، تا آخرین نظر از مرجع قضایی گرفته‌شده و کسانی که در این زمینه قصور داشتند، شناسایی شوند؛ کوتاهی و قصوری که در نصب اتصالات و کارهایی که برای پایه چراغ‌ها انجام شده، باعث رخ دادن این اتفاق شده است.

فرهادی  درباره اثبات تخلف احتمالی در این زمینه گفت: حتماً با کسانی که در این زمینه نقش داشتند برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: به طور حتم ما همچنین مراجع قضایی از این موضوع نخواهیم گذشت و تلاش می‌شود که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود؛ بر همین اساس از روز گذشته به‌طور جدی در تمام پارکها، نظارت‌ها چندین برابر شده تا این قضیه دیگر تکرار نشود و خیال شهروندان در فضای امنی مثل پارک از همه‌ چیز راحت باشد.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چرا پایه چراغ‌ها داخل آب هستند و ممکن است سیم داخل آب لخت و برق ‌گرفتگی ایجاد شود، گفت: اینکه ما بخواهیم کابل برق  را از داخل آب  و با استفاده از  پوشَن مناسب عبور بدهیم، اتفاقی است که در تمام دنیا در دستگاه‌های مختلف تفریحی گردشگری صنعتی، دریایی، نظامی و  غیرنظامی انجام می‌شود و آب و جریان انتقال برق در کنار هم هستند اما مهم این است که پیمانکار و ناظر مربوطه، دقت نظر کافی را در اجرای این مسئله نداشتند که متأسفانه منجر به بروز این حادثه تلخ شد و در این زمینه هم ‌نظر قطعی را باید کارشناسان امر بدهند اما نکته مهم اینجاست که  مسئله عبور کابل از داخل آب با علم امروز قابلیت حل دارد به‌شرط اینکه کارشناسان و کسانی که متخصص اجرای کار هستند در اجرای آن دقت کافی داشته باشند و نظارت دقیقی روی آن انجام‌ شود.

وی گفت: حتماً تلاش می شود که این اتفاق بار دیگر برای مردم نیفتد و از همه مردم و این خانواده محترم ضمن عرض تسلیت، عذرخواهی جدی دارم و امیدوارم که این مسئله تکرار نشود.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: مراجع قضایی پارک لاله داخل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل احتکار و قاچاق به دلیل عدم نظارت بر انبارها در کهریزک

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک با تأکید بر عدم نظارت بر انبارهای بخش کهریزک گفت: وجود انبارهای متعدد و همچنین عدم نظارت کافی بر فعالیت آنها، موجب تسهیل در احتکار، گرانی و قاچاق کالا خواهد شد که تبعات آن کل کشور را درگیر خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، محمدعلی محمدی ظهر امروز در آئین تودیع و معرفه حوزه قضایی بخش کهریزک با تاکید بر لزوم رفع مشکلات و معضلات حقوقی و قضایی اظهار داشت: حوزه قضایی کهریزک دارای چالش ها و مسائلی است که رسیدگی به آن و تدوین برنامه جامع برای رفع مشکلات از اولویتهی اصلی در دوره پیش رو است.

وی افزود: میزان سرقت های انجام شده توسط معتادان در بخش کهریزک قابل توجه و نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی جامعه و ساماندهی وضعیت معتادین است.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در ادامه گفت: تغییرکاربری در بخش کهریزک با توجه به وسعت و شرایط و وضعیت جغرافیایی این حوزه از جرایم قابل پیگیری است که نیازمند مداخله موثر ارگان ها و مراجع مربوطه به ویژه در بدو وقوع جرم است.

محمدی تصریح کرد: وجود انبارهای متعدد که عدم نظارت بر ایمنی آنها موجب آتش سوزی و حریق هرساله که منجر به سرایت به سایر انبارها می شود نیز از موارد الزامی جهت رسیدگی است.

کشف 5000 حلقه لاستیک احتکار شده در جنوب تهران

وی تاکید کرد: وجود انبارهای متعدد و همچنین عدم نظارت کافی بر فعالیت آنها موجب تسهیل در احتکار، گرانی و قاچاق کالا خواهد شد که تبعات آن محدود به حوزه قضایی بخش کهریزک نیست و کل کشور را درگیر خواهد کرد.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: با پیشگیری از وقوع جرم استفاده بهینه از شوراهای تخصصی حل اختلاف، کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان ها نیازمند ارتباط موثر مراجع و سازمانهای مربوطه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • مسعود پزشکیان: وعده تورم تک‌رقمی دادند، اما نه‌تنها نصف نشد بلکه چندین برابر شد
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • سقط جنین در جنوب غرب خوزستان کاهش می یابد
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • تسهیل احتکار و قاچاق به دلیل عدم نظارت بر انبارها در کهریزک
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا