Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات آنلاین شطرنج به منظور آماده سازى تیم ملى در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ مرداد ماه، جهت حضور در مسابقات آنلاین المپیاد جهانى شطرنج برگزار شد. با توجه به این که هدف از این مسابقات آشنایى با فرمت برگزارى المپیاد، تمرین و آماده سازى ملى پوشان بود، انتظار می‌رفت که این رویداد به دلیل رسمى نبودن، حاشیه اى به خود نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ نفر از برترین هاى کشور در این رقابت ها شرکت کردند. علاوه بر شائبه هاى ایجاد شده مبنى بر تقلب صورت گرفته در بازی‌ها که صحت و جزئیات آن هنوز اعلام نشده است و به نظر در مراحل بررسى قرار دارد، موضوعى دیگر این مسابقات را با حاشیه همراه ساخت.

مداخله مهرداد پهلوان زاده، سرپرست مسابقات، در بازى قائم مقامی با مصدق پور در شرایطى که کاپیتان تیم ملی (قائم مقامی) در وضعیت برنده بود، زمان و تمرکز بخت اول قهرمانى را از او سلب کرد و روند تداوم بازی هاى بى شکستش قطع و این موضوع با اعتراض او همراه شد.

ظاهرا پهلوان زاده دقایقى بعد از بازى اشتباه و تقصیر خود را می‌پذیرد و در صفحه عمومى کنفرانس آنلاین بازی‌ها در حضور سر داور و چند تن از بازیکنان کوتاهی خود را تایید می‌کند. حتی لحظاتی بعد از بازى مذکور از سید عرفان هاشمى می‌خواهد که مسعود مصدق پور را براى تکرار بازى مجاب کند که به هر دلیل این اتفاق نمی‌افتد.

اظهارات پهلوان زاده خلاف واقع است

به هر حال این موضوع با مناقشاتى بین قائم مقامى و پهلوان زاده همراه بوده است که قائم مقامی در پاسخ به اظهارات پهلوان زاده، مواردى را با خبرنگار ما مطرح کرد و اظهار داشت: متاسفانه علی رغم این که هیچ تمایلى براى ورود به حاشیه‌ها ندارم، اظهارات خلاف واقع و دروغین پهلوان زاده، ریاست سابق فدراسیون شطرنج و سرپرست مسابقات آماده سازى تیم ملى (جام مدافعان سلامت)، من را بر آن داشت براى احترام به افکار عمومى و شفاف سازى موضوع، توضیحاتى را ارائه کنم.

مداخله نابه جا کنترل بازی را از دست من خارج کرد

استاد بزرگ شطرنج ادامه داد: زمانی که پهلوان زاده در لحظات حساس بازى (دقیقه پایانى وقت دو طرف) من و مصدق پور  مداخله نا به جا داشت و براى ثانیه هایى، کنترل بازى را از دست من خارج کرد، به هیچ عنوان نه صدایى از لپ تاپ من ایجاد شده و نه صدایى از اطراف من را اذیت کرده بود که لازم باشد پهلوان زاده مداخله کند.

ادعای پهلوان زاده در جهت منحرف کردن افکار عمومی است

قائم مقامی افزود: او در مصاحبه عنوان کرده که این اتفاق در بازى یک دور مانده به پایان افتاده و این بازى تاثیرى در رده بندى نداشته است. در صورتى که می‌دانست  من علاوه بر بازی هاى باقى مانده، ۲ بازى عقب مانده هم داشتم و با توجه به این که تا آن دور بى شکست بوده و در آن بازى هم در آستانه پیروزى بودم، بازى مستقیم من با صدرنشین بازی‌ها استاد بزرگ پرافتخار شطرنج ایران، پرهام مقصودلو باقى مانده بود. هنوز روى کاغذ شانس قهرمانى داشتم؛ پس این ادعاى او هم کذب محض و هم صرفا جهت منحرف کردن افکار عمومی است.

مداخله بدون تایید من غیرقابل پذیرش است

قائم مقامی گفت: نکته جالب این است که او پس از اتمام بازی‌ها در حضور سر داور و چندین بازیکن در صفحه عمومی کنفرانس آنلاین بازی‌ها به اشتباه و تقصیر خود اذعان داشت و همچنین بعد از اتمام بازی من و مصدق پور از سر داور خواست که مصدق پور را برای تکرار بازی مجاب کند و البته به هر دلیل این اتفاق نیفتاد. ضمنا، سر داور بازی‌ها، عرفان هاشمی طی تماس تلفنی که با من داشت، گفت که پهلوان زاده اشتباه خود را پذیرفته و فیلم آن لحظه را دیده است. البته می‌گفت که نیت پهلوان زاده قطع صدا بوده که واقعا صدایی هم وجود نداشته است و اگر هم مداخله‌ای قرار بود صورت بگیرد بدون تایید من غیر قابل پذیرش خواهد بود.

رئیس سابق مطابق معمول اظهارات خود را انکار کرد

قهرمان شطرنج کشورمان تصریح کرد: پس از چند روز، با وجود عذرخواهی و اعتراف به تقصیر، پهلوان زاده اظهارات و رفتار خود را انکار کرده است. چرا باید نتایج این مسابقه تدارکاتی که با حاشیه‌های دیگری هم همراه بوده است و این حاشیه‌ها روی نتایج بازی‌ها، روحیه بازیکنان و رده بندی نهایی اثر جدی و مستقیم داشته، در این حد رسانه‌ای می‌شد. بهتر نبود فقط به قهرمانی پرهام مقصودلو اشاره می‌کرد. تاکید پهلوان زاده روی مقام هفتم من در مسابقه آماده سازی درون اردویی که این حجم از حرف و حدیث به خود دیده است ناشی از چیست؟ آیا این موضوع انگیزه تخریبی او را در آستانه المپیاد آشکار نمی‌کند؟

من را با اغراض شخصی به حاشیه کشیده اند

قائم مقامی در ادامه گفت: ضمن این که، پیشتر عنوان شد که رفتار پهلوان زاده مانع از تداوم روند بی شکست ماندن و بازی‌های خوب من بوده است.بعد از اعتراضم از او پرسیدم که تا کی به این روال حرکات تخریبی و نگاه حذفی می خواهد ادامه دهد؟ متاسفانه طی سال‌های اخیر و در چندین مرحله، با تنظیم آیین نامه‌های جهت دار قهرمانی کشور و همچنین وتوی کمیته فنی در خصوص انتخاب من، اینجانب را با اغراض شخصی به چالش و حاشیه کشیده اند. پهلوان زاده بگوید تا چه زمانی جبهه سازی، بایکوت و تخریب باید ادامه داشته باشد.

ادبیات نامناسب پهلوان زاده جنبه تخریب دارد

قائم مقامی بیان کرد: او عنوان کرده است که قائم مقامی گفته من کامپیوتر بلد نیستم و دلیل حضورش در فدراسیون کمک به من برای اتصال به شبکه  بوده است. با توجه به این که من آشنایی با این سیستم حضور در مسابقه نداشتم، از این بابت چند بار از او تشکر کردم، اما اظهار خلاف واقع و ادبیات نامناسبش در مصاحبه ها موضوعی است که مشخصا جنبه تخریبی دارد و من ورود به این سطح ادبیات را برای خود صحیح و شایسته نمی‌دانم.

بهتر است دست از خسارت و حاشیه سازی بردارد

او اذعان کرد: امیدوارم فعالان و دست اندرکاران شطرنج کشورمان با رعایت شأن و جایگاه دیگران در صدد تاثیر گذاری مثبت و بدون حاشیه باشند. به نظر من، وقت آن رسیده که پهلوان زاده بعد از این همه خسارتی که در دوره ریاستش در فدراسیون بابت حاشیه‌های مختلف داخلی و بین المللی پرداخته، دست از حاشیه سازی، گروه سازی و قربانی کردن اخلاق و فرهنگ ورزشی و ارزشی بردارد. او از متخصصان جامعه شطرنج ما است و انتظار می‌رود با تعهد و صداقت بیشتر مانند بسیاری از اوقات بنیان گذار فعالیت‌ها و جریان‌های سازنده در شطرنج کشورمان باشد.

در سال های اخیر غیرمنصفانه اذیت شدم

قائم مقامی در پایان گفت: خدا شاهد است که من همیشه سعی کردم کار‌های مثبت پهلوان زاده را ببینم و پر رنگ جلوه دهم، اما واقعا در چند سال اخیر خیلی غیرمنصفانه اذیت شدم. من طی صحبت‌هایی که با نیکوخصال داشته ام از او خواهش کردم که حواشی شطرنج ایران را مدیریت کند و او هم توصیه‌های خوبی به من کرد؛ از این رو سعی میکنم با تمرکز بالاتر، مانند قبل از ورود به این دست حواشی اتفاقی یا طراحی شده اجتناب کنم. ما همگی باید به موفقیت شطرنج کشورمان در تمامی بخش‌ها فکر کنیم و اهتمام بورزیم.

بیشتر بخوانید

آغاز بزرگترین رویداد کشوری شطرنج از فردا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شطرنج احسان قائم مقامی تیم ملی شطرنج شطرنج کشورمان پهلوان زاده قائم مقامی مصدق پور حاشیه ها سر داور بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال

تنیسور شماره ۲ جهان می‌گوید که می‌تواند با عبور از نواک جوکوویچ به صدر رتکینگ ATP صعود کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از مارکای اسپانیا؛ یانیک سینر، تنیسور ایتالیایی درباره مبارزه با نواک جوکوویچ  صربستانی برای رسیدن به صدر رنکینگ ATP گفت؛ اکنون به دنبال فرصتی نیستم که شماره یک جهان شوم. خوشحال می‌شوم تا جایی که بتوانم در تورنمنت‌های بیشتری شرکت کنم. اگر شرایط و سطح بازی من خوب باشد، خواهیم دید که آمارها چه چیزی را نشان می‌دهند. فصل طولانی است و من شانس شکست دادن جوکوویچ را خواهم داشت.

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

سینر درباره میزان شانس رافائل نادال در گرنداسلم رولان گاروس اظهار داشت: رافا اگر از نظر بدنی آماده باشد، مدعی قهرمانی خواهد بود. شکست دادن نادال در این مسابقات یکی از سخت‌ترین کارهای تنیس است. اطمینان دارم که نادال در پاریس صد درصد خواهد داد. هر چه نادال قبل از آن مسابقات بیشتری انجام دهد، برای او بهتر خواهد بود.

تنیسور شماره 2 جهان در مورد اهمیت بازی‌های المپیک و تورنمنت‌های گرند‌اسلم گفت: گفتن اینکه چه چیزی مهمتر است سخت است، المپیک یا گرنداسلم؛ البته بازی‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و من در المپیک توکیو نبودم. من خوشحال خواهم شد که در پاریس باشم، زیرا فرصتی برای زندگی با ورزشکاران رشته‌های دیگر وجود خواهد داشت. مسابقات گرنداسلم نیز بسیار مهم است. از تمام تورنمنت‌هایی که می توانم در آن شرکت کنم، استقبال می‌شود و من در این مورد آرامش کاملی دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • با وجود علاقه اتلتیکو مادرید، رئال مادرید تمایلی به فروش دنی سبایوس ندارد
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • اظهارات جالب دانیله دروسی درباره سردار آزمون
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)