Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@00:56:52 GMT

«نفرین به هرچه قانون» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۶۷۳

«نفرین به هرچه قانون» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نشر اسم به زودی مجموعه داستان نفرین به هرچه قانون را عرضه خواهد کرد. مجموعه داستان نفرین به هرچه قانون، آخرین اثر مجید اسطیری است که توسط نشر اسم منتشر شده و از روز شنبه ۲۵ مرداد توزیع خواهد شد.

«نفرین به هرچه قانون» مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه است که به گفته‌ی نویسنده طی چهار سال نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسطیری در این مجموعه فضاهای مختلفی را به تصویر کشیده و با دست گذاشتن بر روی مضامین مختلف، سعی کرده به وجوه متفاوتی از رفتارهای و عکس‌العمل‌های انسانی در شرایط خاص بپردازد.

این مجموعه داستان شامل هفت داستان کوتاه با مضامین روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و عاشقانه است که توسط نشر اسم در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۲۶ هزارتومان از روز شنبه به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

347 / 347 مجید اسطیری نشر اسم نفرین به هر چه قانون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نشر اسم نشر اسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم

گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمهدی میرزاپور رضایی؛ روش‌های تحقیق به ابزار‌های یک جعبه‌ابزار شبیه هستند. همانطور که برای چرخاندن هر پیچ به پیچ‌گوشتی خاصی نیاز دارید، برای پاسخ به سؤالات گوناگون نیز به روش‌های تحقیق متفاوتی نیاز دارید.

اهمیت این روش‌ها در این است که می‌توانیم به سؤالات به روشی علمی و قابل اعتماد پاسخ دهیم. فرض کنید صورت مسئله این است که چرا برخی از مردم غذا‌های تند را دوست دارند در حالی که برخی دیگر حتی نمی‌توانند این دسته خوراکی‌ها را تحمل کنند. اگر از یک روش تحقیق مناسب استفاده نکنید، فقط می‌توانید در رابطه با این سؤال گمانه‌زنی کنید و با خود حدس بزنید.

با این حال با استفاده از روش‌های تحقیق می‌توانید یک مطالعه طراحی کنید، داده‌ها را جمع‌آوری کنید، نتایج را تجزیه‌وتحلیل کنید و درنهایت به یک پاسخ محکم (که فقط بر اساس حدس و گمان نیست) برسید. دانشمندان و محققان با پیروی از این روش‌ها می‌توانند از صحت یافته‌های خود اطمینان بیشتری پیدا کنند، مسئله‌ای که برای درک از دنیای اطرافمان بسیار مهم است.

مطالعات تطبیقی چیست؟

در قلمرو وسیع علم، روشی جذاب به نام «مطالعات تطبیقی» وجود دارد. تصور کنید در حال تلاش برای کشف اسرار جهان هستی، تشریح عادات حیوانات، یا درک تنوع فرهنگ‌ها هستید. مطالعات تطبیقی ​​به‌عنوان لنزی قابل اعتماد عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به دقت چیزهای مختلف را با هم مقایسه کنید تا بینش‌هایی به دست آورید و نتیجه‌گیری‌های معنادار داشته باشید. به طور خلاصه مطالعات تطبیقی ​​به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو یا چند موضوع گفته می‌شود. این روش مانند این است که جنبه‌های مختلف سوژه‌هایمان را بررسی کنیم تا ویژگی‌ها و روابط منحصر به فرد آنها را درک کنیم.

تصور کنید می‌خواهید نحوه پرواز گونه‌های مختلف پرندگان را بررسی کنید. اگر قصد دارید برای این تحقیق از یک مطالعه تطبیقی استفاده ‌کنید، آنگاه شما باید ساختار بال‌ها، الگوهای پرواز و زیستگاه گونه‌های مختلف پرندگان را مشاهده و سپس با هم مقایسه کنید. به این ترتیب الگوها شناسایی خواهد شد، سازگاری‌ها را درک خواهید کرد و رازهایی را که هنگام بررسی صرفاً یک نوع پرنده آشکار نیست، کشف خواهید کرد.

چرا مطالعات تطبیقی ​​مهم است؟

مطالعات تطبیقی ​​دیدگاهی کل‌نگر از دنیای اطراف ارائه می‌دهد. این مطالعات به دانشمندان کمک می‌کند تا روابط تکاملی را شناسایی کنند، سازگاری‌ها را درک کنند و اصول اساسی حاکم بر طبیعت را آشکار سازند. مطالعات تطبیقی که به عنوان تحقیق تطبیقی ​​یا تحلیل مقایسه‌ای ​​نیز شناخته می‌شود، به دلایل متعدد در زمینه‌های مختلف مطالعاتی حیاتی است.

مطالعات تطبیقی ​​کمک می‌کند تا با بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌ها در فرهنگ‌ها یا سیستم‌های مختلف، دیدگاه جامع‌تری نسبت به امور به دست آوریم. با مقایسه پارامترهای مختلف می‌توانیم پیچیدگی‌های دنیای خود و نحوه تعامل عوامل مختلف را بهتر درک کنیم. از طریق مقایسه می‌توان به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین پدیده‌های مختلف پی برد؛ چه صحبت از مقایسه کشورها، فرهنگ‌ها باشد، چه زبان‌ها و دوره‌های تاریخی مختلف. مطالعات تطبیقی ​​به ما این امکان را می‌دهد که چگونگی و چرایی تفاوت‌ها را تحلیل کنیم.

به لطف این روش تحقیق ​​می‌توانیم پیوندها را ترسیم کنیم و الگوهایی را ببینیم که ممکن است هنگام تمرکز بر یک مورد خاص به تنهایی مشهود نباشند. این امر به دستیابی به درک جامع‌تری از موضوع تحت بررسی کمک می‌کند. دانشمندان همچنین با مقایسه چندین حوزه مختلف می‌توانند روندها، جابجایی‌ها یا ناهنجاری‌هایی را که ممکن است در مطالعات مجزا آشکار نباشند شناسایی کنند. این کار می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد مکانیسم‌های اساسی که پدیده‌های خاص را هدایت می‌کنند، ارائه دهد. در عین حال این روش تحقیق ​​امکان درک فرهنگ‌ها، سنت‌ها و ایدئولوژی‌های مختلف را فراهم کرده و تبادل فرهنگی را تسهیل می‌کند. این امر می‌تواند احترام متقابل را بین نژادهای مختلف میسر سازد.

مطالعات تطبیقی و ریشه در علم

یکی از مشکلات هوش مصنوعی در عصر حاضر تبعیض در پراکندگی داده‌هاست. مطالعات تطبیقی ​​به کاهش سؤگیری‌هایی که ممکن است از مطالعه یک پدیده خاص به صورت مجزا ایجاد شود، کمک می‌کند. محققان با مقایسه موارد متعدد می‌توانند اشتراکات و انحرافات (داده‌ها) را شناسایی کنند. به این ترتیب می‌توان تصورات از پیش تعیین‌شده را به چالش کشید و دامنه تحلیل‌ها را گسترش داد.

مطالعات تطبیقی ​​همچنین نقش مهمی در ردیابی تاریخچه تکامل موجودات زنده ایفا کرده است. دانشمندان با مقایسه ساختارهای تشریحی، توالی‌های DNA و رفتارهای گونه‌های مختلف می‌توانند درخت حیات را بازسازی کنند و بفهمند که گونه‌ها در طول زمان چگونه تکامل یافته‌اند. دانشمندان هنگام مطالعه سیارات در منظومه شمسی، برای درک شباهت‌ها و تفاوت‌های بین سیارات بر مطالعات مقایسه‌ای تکیه می‌کنند. محققان با مقایسه جو، ترکیبات و زمین شناسی سیارات مختلف می‌توانند اسرار کیهان را کشف کنند.

مطالعات تطبیقی ​​کمک می‌کند تا با تجزیه‌وتحلیل شباهت‌ها و تفاوت‌ها، درک عمیق‌تری از دنیای اطراف خود به دست آوریم. این روش علمی به ما امکان می‌دهد الگوها، روابط و بینش‌های پنهانی را که ممکن است هنگام مطالعه موضوعات مجزا آشکار نباشد، کشف کنیم. دانشمندان با مقایسه موضوعات مختلف می‌توانند اکتشافات مهمی داشته باشند، فرآیندهای تکاملی را درک کنند و تنوع حیات روی زمین را حفظ کنند.

در نتیجه، مطالعات تطبیقی ​​به عنوان یک ابزار قدرتمند در جعبه ابزار هر دانشمند کنجکاو عمل می‌کند. بنابراین، دفعه بعد که به ستارگان خیره می‌شوید، طبیعت را در عمل مشاهده می‌کنید یا در مورد پیچیدگی‌های جامعه بشری فکر می‌کنید، جادوی مقایسه را به یاد بیاورید که زیربنای تلاش ما برای دانش و درک است.

نمونه‌ای از مطالعه تطبیقی

در مطالعات تطبیقی می‌توان متون را برای کشف شباهت‌ها و تفاوت‌های بین آنها تجزیه‌وتحلیل کرد. فرض کنید می‌خواهیم دو داستان کوتاه معروف «لاتاری» از شرلی جکسون و «خطرناک‌ترین بازی» از ریچارد کانل را با هم مقایسه کنیم. این داستان‌ها به رغم اینکه در زمان‌ها و زمینه‌های مختلف نوشته شده‌اند، مضامین و تکنیک‌های ادبی مشترکی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 تجزیه‌وتحلیل

رخدادهای داستان «لاتاری» در یک روستای کوچک می‌گذرد که در آن روستاییان برای یک قرعه‌کشی سالانه جمع می‌شوند. در مقابل، «خطرناک‌ترین بازی» در جزیره‌ای دور افتاده اتفاق می‌افتد که در آن شکارچی در یک فرایند عجیب شکار می‌شود. هر دو داستان از پس‌زمینه خود برای ایجاد حس تعلیق استفاده می‌کنند و جنبه‌های تاریک طبیعت انسان را برجسته می‌کنند.

مقایسه شخصیت‌ها

در «لاتاری»، شخصیت‌ها تا زمانی که در انتها ماجرا آشکار می‌شود، عادی و معمولی به نظر می‌رسند. از سوی دیگر «خطرناک‌ترین بازی» شخصیت‌های پویایی مانند رینسفورد، یک شکارچی ماهر، و ژنرال زاروف، یک دشمن حیله‌گر را به نمایش می‌گذارد. زاروف نفر دیگر یعنی رینسفورد را به شکار مرگباری دعوت می‌کند. با وجود تفاوت‌های دو داستان هر دو اثر از رشد شخصیت برای پیشبرد طرح و کشف معضلات اخلاقی استفاده می‌کنند.

کاوش محوریت داستان

هر دو داستان به موضوعات خشونت، سنت و بقا می‌پردازند. در «لاتاری»، مراسم آیینی قرعه کشی، ظلم و انطباق کور مردم شهر را برملا می‌کند. به طور مشابه، «خطرناک‌ترین بازی» مفاهیم تمدن و وحشی گری را به چالش می‌کشد، زیرا شخصیت‌ها در بازی مرگبار موش و گربه گام برمی دارند. با مقایسه این مضامین، می‌توانیم بینش عمیق‌تری در مورد رفتار انسان و هنجارهای اجتماعی کشف کنیم.

تجزیه‌وتحلیل نمودار داستانی

«لاتاری» با آماده شدن مردم شهر برای مراسم سالانه به نقطه اوج تکان دهنده اش ختم می‌شود،‌ جایی که اخلاقیات در تفکر گروهی و سنت‌های آیینی زیر سوال می‌رود. در مقابل «خطرناک‌ترین بازی» خوانندگان را در معرض خطر فوری قرار می‌دهد. رینسفورد خود را تحت تعقیب ژنرال زاروف می‌بیند. داستان دوم در نهایت به یک مسابقه هیجان انگیز می‌رسد که مفاهیم بقا و اخلاق را به چالش می‌کشد. با وجود ساختارهای روایی متفاوت، هر دو داستان از تعلیق و پیچش‌های داستانی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند.

سنجش نمادگرایی

نمادگرایی در هر دو داستان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. در «لاتاری»، جعبه سیاه نماد سنت و نیروی سرکوبگر جامعه است، در حالی که سنگ‌ها نشان‌دهنده همدستی روستاییان در این مراسم خشونت‌آمیز است. به همین ترتیب، در «خطرناک‌ترین بازی»، جزیره نماد انزوا و بقا است، در حالی که شکار خود به عنوان استعاره‌ای از بازی خطرناک زندگی و مرگ است. از طریق تجزیه‌وتحلیل این نمادها می‌توانیم لایه‌های پنهان معنا را در هر داستان کشف کنیم.

نتیجه گیری

در پایان از طریق مطالعه تطبیقی ​​«لاتاری» و «خطرناک‌ترین بازی» می‌توان دید که چگونه دو داستان به ظاهر متفاوت، مضامین و تکنیک‌های ادبی مشترکی دارند. ما با کاوش در محیط، شخصیت‌ها، مضامین، طرح داستان و نمادگرایی به درک عمیق‌تری از ماهیت انسان، جامعه و پیچیدگی‌های داستانی دست می‌یابیم. از طریق چنین تحلیل‌هایی می‌توانیم غنا و عمق این آثار کلاسیک جاودانه را درک کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفرین ابدی آرسنال؛ بایرن به نیمه‌نهایی اروپا رفت
  • مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • نمونه‌های ایرانی نفرین هری کین؛ رامین رضاییان و مسعود ریگی!
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • مجموعه شعر جدید ‌مجید زمانی‌اصل منتشر شد