Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@10:16:48 GMT

واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن کرونای روسی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۷۳۷

واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن کرونای روسی

رویداد۲۴  روز گذشته (سه‌شنبه) وزارت بهداشت روسیه ساخت اولین واکسن کروناویروس جدید را در جهان به ثبت رساند. این تحقیق به طور مشترک توسط موسسه تحقیقات گامالیه و وزارت دفاع روسیه صورت گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت اطلاع دارد که واکسن کووید-۱۹ در ثبت ملی داروهای فدراسیون روسیه به ثبت رسیده است. این سازمان اکنون با دانشمندان و مقامات روسی در تماس است و مشتاقانه منتظر است تا جزئیات آزمایشات را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان پیش‌رو و بین‌المللیِ بهداشتی از همه پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تحقیقات واکسن کووید-۱۹ استقبال کرده و خاطرنشان کرد: تسریع در توسعه باید مطابق با فرآیندهای ایجاد شده برای اطمینان از ایمنی انجام شود.

به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت، این سازمان از همه پیشرفت‌های تحقیق و توسعه واکسن کووید-۱۹ استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیا واکسن روسی کرونا خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت در سطح جهانی از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی درگیر راهنمایی و تسریع تلاش‌های تحقیق و توسعه در این زمینه بوده است.

تحقیقات تسریعی در مورد واکسن باید پس از انجام مراحل ایجاد شده از طریق هر مرحله از توسعه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هرگونه واکسن که در نهایت به مرحله تولید می‌رسد، ایمن و مؤثر است. هر نوع واکسن ایمنی و مؤثر برای بیماریِ همه‌گیر، یک کالای عمومی جهانی خواهد بود و سازمان جهانی بهداشت دسترسی سریع، عادلانه و منصفانه از هرگونه واکسن در سراسر جهان را ترتیب می‌دهد.

بنابر گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت به اسپوتنیک گفت که واکسن ضد کرونا باید از طریق مرحله پیش پردازش انجام شود که شامل "بررسی دقیق و ارزیابی کلیه داده‌های ایمنی و کارآیی لازم از طریق آزمایشات بالینی" است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واکسن کرونا ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت

عین‌اللهی در دیدار دکتر بلخی از آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت، باید سلامت را در کشور‌های منطقه ایجاد کرد، زیرا بیماری‌های واگیردار می‌توانند از کشوری به کشور دیگر منتقل شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه منطقه مدیترانه شرقی نسبت به سایر نقاط جهان از حساسیت بیشتری برخوردار است، افزود: در منطقه خاصی از جهان قرار داریم که از لحاظ جغرافیایی حادثه خیز بوده و از بُعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز رویداد‌های متعدد و متنوعی در آن رقم می‌خورد که همگی بر حوزه سلامت موثرند.

وی با اشاره به جنایات رخ داده در غزه از سوی رژیم صهیونیستی افزود: در یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه، اعتماد مردم و کشور‌ها نسبت به سازمان‌های بین المللی کاهش یافت، چراکه این سازمان‌ها جز اظهار همدردی، هیچ اقدام موثری در جلوگیری از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی انجام نمی‌دهند. دکتر عین اللهی با اشاره به اعلام آمادگی جمع کثیری از کادر سلامت کشورمان برای کمک به مردم مظلوم غزه، یادآور شد: متأسفانه راه‌های کمک به مردم مظلوم غزه مسدود است و امیدواریم سازمان جهانی بهداشت بتواند راهکار موثری برای این موضوع پیدا کند، زیرا در غیر این صورت چه بسا کشور‌ها ساختار جدیدی را برای حل مشکلات منطقه ایجاد کنند. 

وی گفت: همکاری ایران و سازمان جهانی بهداشت سابقه‌ای دیرینه دارد و هدف این است که همکاری‌های منطقه‌ای را افزایش دهیم؛ زیرا برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت، باید سلامت را در کشور‌های منطقه نیز ایجاد کرد. سلامت باید همه جانبه باشد؛ زیرا بیماری‌ها و ویروس‌ها می‌توانند از کشوری به کشور دیگر منتقل شوند. 

وی با اشاره به احیای ساختار گروه ۵ از سوی ایران و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در این گروه و در حوزه سلامت، بیان کرد: این گروه متشکل از ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان است که تاکنون ۸ جلسه برگزار و در موضوعات سلامت محور همکاری‌هایی را تعریف و آغاز کرده اند. 

دکتر عین اللهی، دستیابی به شعار «سلامت برای همه» را نیازمند توسعه همکاری بین کشور‌های منطقه دانست و گفت: دفتر شرقی مدیترانه سازمان جهانی بهداشت برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود در منطقه می‌تواند از تجارب و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت استفاده کند.

** اجرای دو پویش ملی تا پایان سال 

دکتر عین اللهی با اشاره به دستاورد‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی و برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در پویش ملی سلامت، فشار و قندخون ۴۶ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال سنجیده شد و در سال جاری نیز پویش ملی سلامت کودکان و پویش ملی غربالگری سرطان تا پایان سال اجرایی می‌شود. 

وزیر بهداشت از آغاز اجرای برنامه ملی سلامت خانواده از سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر در ۱۹۵ شهرستان کشور اجرایی شده و تا پایان دولت تمام شهر‌ها وارد این طرح می‌شوند. 

دکتر عین اللهی از تاسیس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق با نام «سبطین» به عنوان گامی در جهت توسعه و بین المللی سازی آموزش پزشکی ایران یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با کمک دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، در کشور‌های همسایه دوره‌های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی در حوزه علوم پزشکی برگزار کند.

وی به تحصیل ۷ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: با ادغام آموزش علوم پزشکی در خدمات بهداشتی و درمانی شاهد ارتقای خدمات و آموزش در حوزه سلامت هستیم و در این زمینه تجارب ارزنده‌ای داریم که می‌توانیم آن را در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهیم.

** دکتر حنان بلخی: ایران در حوزه سلامت از برترین هاست

دکتر حنان حسن بلخی، مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران در حوزه سلامت از برترین‌های منطقه است، گفت: ساخت و تولید واکسن از جمله موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مهار کرونا است. 

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، گفت: سازمان جهانی بهداشت درتلاش است تا آثار سوء تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد.
دکتر حنان بلخی با بیان این که ایران در دوران همه گیری کرونا توانست برای تشخیص زودهنگام این بیماری به سرعت ظرفیت سازی کند، گفت: دسترسی همگانی به خدمات و اقلام بهداشتی و درمانی از جمله اهداف و اولویت‌های سازمان جهانی بهداشت است. 

وی گفت: در دوران کرونا به دلیل تحریم‌ها خرید اقلام مربوط به سلامت و توزیع آن‌ها با محدودیت مواجه شد، بنابراین برابری در توزیع اقلام سلامت محور حاصل نشد، در سازمان جهانی بهداشت با کشور‌های عضو نامه نگاری کردیم تا اقلام بهداشتی را به اشتراک بگذاریم، اما در نهایت موفقیت چندانی حاصل نشد. دکتر حنان بلخی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، تصریح کرد: ایران در زمینه بیمه همگانی، سلامت خانواده و ادغام آموزش پزشکی در خدمات سلامت، به الگویی مثال زدنی تبدیل شده است و در زمینه علوم پایه و توانایی‌های درمانی پیشرفت مناسبی داشته است.

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پایان با اشاره به سفر اخیر خود به استان اصفهان گفت: مهمترین موضوعی که در اصفهان توجهم را جلب کرد، تلفیق آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایجاد دسترسی به خدمات سلامت در مناطق دور افتاده و روستایی بود.

دیگر خبرها

  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه