Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شیخ‌اکبری مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری‌ای که امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه به صورت مجازی و از طریق لایو اینستاگرام برگزار شد درباره برنامه‌های محرمی سیما در سال جاری توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ابتدا بیان کرد: ما در بحث محرم با یک سنت چند صدساله عزاداری مردم و دلبستگی شدید آن‌ها به امام حسین (ع) مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امسال به دلیل شرایط خاص کرونا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم. آنچه برای ما مهم است این است که طبق ملاحظات ستاد ملی کرونا حرکت کنیم و جمع‌بندی ما این بود که محوریت کار بر اساس دستورالعمل ابلاغی آنها باشد.

رسالت محرمی تلویزیون با ابلاغ ستاد ملی کرونا

شیخ‌اکبری اضافه کرد: در این دستورالعمل برای صداوسیما هم راهکاری مصوب شد. ما باید در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره مفاد این دستورالعمل کار کنیم که مردم و هیات‌ها نسبت به آن آگاه شوند تا آنچه برگزار می‌شود بر اساس این دستورالعمل باشد و خود ستاد ملی کرونا این رسالت را بر عهده صداوسیما گذاشته است. از امروز شبکه‌های سیما به طور متمرکز روی این دستورالعمل کار می‌کنند و آثاری موشن گرافیک ساخته شده است که این دستورالعمل تا ابتدای محرم برقرار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کلیدواژه‌هایی که در برنامه‌ها محور قرار می‌گیرند، گفت: ما دو کلیدواژه محتوایی «صبر» و «ثبات قدم» را داریم که بر اساس تاکید رهبر انقلاب در روز عید قربان انتخاب شده است. نکته بعدی که به صورت ویژه برای آن برنامه‌ریزی شده است توجه به نذورات معنوی در ماه محرم است که این هم از محورهای برنامه‌سازی در این ایام است که بر اساس آن پویش «نذر حسین (ع)» را راه‌اندازی می‌کنیم که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شده است. همچنین پویش «هر خانه یک حسینیه» هم راه اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به یک رویکرد کلی شبکه‌های سیما تصریح کرد: قرار است تمام خانه‌های ایرانیان به یک حسینیه تبدیل شود که جزئیات آن بیان می‌شود.

شبهه‌زدایی از مراسم محرم در برابر شبهه‌افکنی بیگانه

وی در ادامه با اشاره به جریان تحریف عنوان کرد: یکی از محورهایی که رسانه‌های بیگانه روی آن تمرکز کرده‌اند و از ماه‌های قبل روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند این است که به بهانه کرونا مراسم محرم را تحت‌الشعاع قرار دهند و نسبت به آن شبهه افکنی کنند که یکی از محورهای کاری شبکه‌ها شبهه زدایی است.

شیخ اکبری با اعلام خبری گفت: امسال برنامه‌ریزی تلویزیون نسبت به سال‌های قبل متفاوت است. مهمترین برنامه ما «حسینیه تلویزیونی ایران» است که از ساعت ۱۷ عصر تا حدود یک بامداد تمام شبکه‌های سیما یک جدول پخش مجازی دارند که هر شبکه‌ای راس ساعتی یک هیات تلویزیونی را روی آنتن دارد که شامل مداحی و سخنرانی می‌شود و هر آنچه که در هیات‌ها رخ می‌دهد در این هیات مجازی هم اتفاق می‌افتد. البته با توجه به این شرایط مجازی نوع سخنرانی و مداحی تا حدی متفاوت است. اگر مردم به هر دلیلی نتوانستند از خانه بیرون بیایند از این هیات‌ها بتوانند استفاده کنند.

شورای معارف سیما کانال اختصاصی «شمس» را راه‌اندازی می‌کند

وی افزود: ما به‌دنبال این هستیم که یک کانال تلویزیونی به نام کانال «شمس» با عنوان کامل شورای معارف سیما که روزی سه ساعت برنامه دارد، راه اندازی شود.

دبیر شورای معارف سیما تأکید کرد: پویش «هر خانه یک حسینیه» هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و این محتوایی که در بستر فضای مجازی فراهم می‌شود به گونه‌ای است که هر کسی در هر ساعتی که خواست از روضه یا محتواهای این چنینی استفاده کند، بتواند از آن بهره ببرد.

شیخ‌اکبری همچنین اظهار کرد: امسال از ظرفیت مداحان جوانان استفاده کنیم و همچنین از ظرفیت کارشناسانی که شاید چهره تلویزیونی نبوده‌اند و امسال برنامه‌ریزی شده است نوعی تنوع به برنامه‌های سیما داده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌سازی از کربلا نیز اظهار کرد: گفتگوهایی با یکی دو شبکه عراقی داشته‌ایم که پخش زیارت «وارث» را از آنجا خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم در قاب تصویر کربلا را داشته باشیم. برخی از برنامه سازان پیگیر هستند و تیم‌هایی را هم اعزام کرده‌ایم.

کد خبر 4996753 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه قرآن و معارف سیما محرم 99 برنامه تلویزیونی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه تئاتر ایران موسیقی ایرانی خسرو سینایی شبکه پنج سیما کنسرت آنلاین فیلم سینمایی رادیو نمایش آلبوم موسیقی سازمان سینمایی سینمای مستند شورای معارف سیما برنامه ریزی راه اندازی شیخ اکبری بر اساس شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در باب غافلگیری نمایشی صدا و سیما از حمله به اسرائیل

عصر ایران ؛ محمد آریان‌نیا- امروزه وقتی خبری بدون استثنا به خبر یک رسانه‌های دنیا تبدیل می‌شود اگر رسانه‌ای به هر دلیلی این فرصت را داشته باشد که قبل از وقوع، از آن آگاه باشد بی‌شک می‌تواند خود را به مرجع خبری تبدیل کند. اما وقتی که فرمانده هان این عملیات، ساعاتی قبل از حمله، رییس صدا و سیما را از این رخداد خبردار کردند چرا این رفتارها از رسانه ملی‌مان سر زد؟   الف: آغاز انتشار خبر رسمی‌حمله و خواندن اطلاعیه سپاه پاسداران آنقدر عجیب بود که صدای اعتراض دکتر پورحسین مدیر سابق شبکه چهار رو هم بلند کرد. اینکه در دقایق طولانی یک دور عجیب متشکل از خواندن دو خط خبر، لوگوموشن و دوباره خواندن همان دو خط خبر روی آنتن باشد و قصه به نحوی عجیب باشد که گوینده نیز هنگ کند چه دلیلی دارد؟   ب: معمولا گویندگان شیفت شب شبکه خبر به توانمندی و مشهوری گویندگان شیفت روز نیستند که قابل درک هم هست اما مشخص نیست چرا وقتی قرار است مهمترین خبر دنیا منتشر شود گویندگان خبر طبق همان جدول شیفت‌بندی بر سر کار حاضر شدند؟ البته شبکه خبر در ادامه گوینده را تغییر داد. گویی که واقعا از قبل نمی‌دانست.     ج: حتی شبکه خبر دو هم که اقدام ابتکاری صدا و سیما است تا دقایق زیادی یک ویدئوی چند ثانیه‌ای از پرواز یک پهباد را تکرار می‌کرد!   د: تحلیل‌گران شبکه خبر نیز از میان کسانی انتخاب شدند که همیشه در این شبکه در دسترس هستند. به نظر می‌آید که از قبل هیچ هماهنگی خاصی با یک کارشناس جدید داخلی یا خارجی نشده بوده است.   و: قصه البته فقط به شبکه خبر محدود نیست. برنامه ویژه شبکه سه و بعد از نیم ساعت، برنامه ویژه شبکه یک هم در حالی شروع شد که مجریان بسیار قوی‌تری به خصوص برای شبکه سه وجود داشتند اما باز هم به نظر می‌آید که از مجری در دسترس! استفاده شد.     ج: لوگوی وعده صادق به عنوان نام این عملیات، ابتدا فقط در شبکه سه ظاهر شد و با تاخیر خیلی زیاد کم کم به دیگر شبکه‌ها رسید. این را با زمان اعلام شعار سال و هماهنگی کامل و یک زمان شبکه‌ها در انتشار این لوگو مقایسه کنید.   به این فهرست می‌توان باز هم اضافه کرد اما سوال اصلی را تغییر نمی‌دهد: مگر چنین فرصت‌هایی برای یک رسانه چند بار در طول عمر کاری‌اش رخ می‌دهد که این قدر معمولی با آن برخورد می‌شود؟ کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: در واکنش به حمله ایران به اسرائیل؛ دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت ها در منطقه شد حمله ایران به اسرائیل/ برآورد اولیه: 500 پهپاد و 220 موشک شلیک شده است/ پایگاه هوایی اسرائیل که کنسولگری ایران را زد، موشک باران شد/ بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم 4 نکته درباره حمله ایران به اسرائیل / خط قرمز در برابر خط قرمز / آغاز عصر جدید خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان
  • در باب غافلگیری نمایشی صدا و سیما از حمله به اسرائیل
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار
  • از راه‌اندازی پویش «سپاس سردار» تا ساخت‌ پروفایل‌ «من‌ و سردار، شما همه‌»
  • تقارن بهار قرآن و طبیعت و تحولی که رقم خورد / پربازدیدترین‌های سیما کدام بودند؟
  • مستند «نغمه های لرزاده» از شبکه مستند سیما پخش می شود
  • تداوم پخش مسابقه «قرآنی‌ها» از شبکه قرآن و معارف
  • برنامه‌های متنوع شبکه قرآن برای بینندگان رسانه ملی
  • شعرخوانی شاعر معروف در پخش زنده تلویزیونی درباره حمله پهپادی ایران | لبخند سحر نزدیک است... | ببینید
  • تایید وقوع انفجار در صحرای نقب اسرائیل