Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:44:45 GMT

تداوم وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۷۷۸

تداوم وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در شرق کشور

به گزارش خبرنگاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران و فردا نیز در شمال آذربایجان غربی، گیلان، شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چهار روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، شرق فارس و شرق بوشهر رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

از روز جمعه تا یکشنبه در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور همچنان تداوم دارد، این شرایط سبب وقوع گرد و خاک به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود. طی روزهای پنجشنبه و جمعه طوفان گرد و خاک در منطقه زابل خواهیم داشت.

طی سه روز آینده سرعت باد در جنوب سمنان، قم، شمال اصفهان و جنوب تهران در ساعت بعد از ظهر افزایش می‌یابد و احتمال غبار محلی در این استان‌ها وجود دارد.

امروز خلیج فارس مواج است و بخش‌های مرکزی آن از روز پنجشنبه تا شنبه مواج خواهد بود. از امروز تا یکشنبه نیز دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

از روز جمعه تا اواخر هفته آینده کاهش نسبی دما ۵ تا ۸ درجه دمای هوا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی شده است.

کد خبر 4996758

منبع: مهر

کلیدواژه: وزش باد رگبار و رعد و برق گرد و خاک ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران روز خبرنگار شهرداری تهران قوه قضاییه انفجار بیروت کمیته امداد امام خمینی پیش بینی وضعیت هوا وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سرهنگ نادر رحمانی شورای شهر سازمان تامین اجتماعی وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

 صادق ضیاییان درباره پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری  و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی ، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد