Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:25:05 GMT

حل مشکلات اورژانسی اقتصادی در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۷۹۷

حل مشکلات اورژانسی اقتصادی در اولویت باشد

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس اقتصادی گفت: هر چقدر هم که تصمیمات مناسبی برای سیاست‌های اقتصادی و پولی اتخاذ شود، اما اگر فساد وجود داشته باشد، آن سیاست مفید نخواهد بود. منظور از فساد اختلاس نیست. هر آنچه که به نحو بهینه، خوب، قانونی و مفید مورد استفاده قرار نگیرد و سیاست‌گذاری نشود، فساد ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن تحصیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وعده ریاست جمهوری برای گشایش اقتصادی در کشور، اظهار کرد: وقتی یک قدم بردارید، هر چقدر هم که کوچک باشد، ارزش عملی و واقعی دارد، اما وقتی قدم عملی برندارید و فقط تبلیغات و سر و صدا کنید، شاید چند بار تاثیر روانی داشته باشد، اما دیگر تاثیر عملی و واقعی نخواهد داشت. بعدها که خلاف این حرف‌ها ثابت شود، نه تنها تاثیر روانی گذشته خود را از دست می‌دهد، بلکه وضعیت نیز بهتر نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر خبر خوش اقتصادی وعده داده شده از سوی دولت، شاید اثر روانی بگذارد، اما وقتی که گشایشی در کار نباشد، شرایط بدتر از گذشته خواهد شد. باید قدم‌های عملی برداشته شود، حرف زدن درباره کارهای بزرگ، بدون انجام عمل، خاصیتی ندارد.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص اقداماتی که دولت باید در وضعیت اقتصادی کنونی انجام دهد، گفت: باید قدم های عملی برداشته شود، حرف زدن درباره کارهای بزرگ، بدون انجام عمل، خاصیتی ندارد. ساختار اقتصادی ما به صورت بلندمدت درست نبوده و اکنون نیز زمان رسیدگی به مشکلات بلندمدت و میان‌مدت نیست. فرصتی نداریم که بخواهیم راجع به مسائل بلندمدت صحبت کنیم، بلکه باید مسائل کوتاه‌مدت را که اورژانسی شده، حل کنیم. مشکل اصلی کوتاه‌مدت اقتصادی کشور حجم زیاد پول است.

تحصیلی بیان کرد: از یک سو درآمدها کاهش و از یک طرف هزینه‌های عمومی افزایش داشته است. بیماری کرونا هزینه‌های دولت را افزایش داده و دولت مجبور است پول در جامعه تزریق کند، بنابراین حجم پول در کشور افزایش یافته و عامل اصلی آن فساد است.

وی ادامه داد: هر چقدر هم که تصمیمات مناسبی برای سیاست‌های اقتصادی و پولی اتخاذ شود، اما فساد وجود داشته باشد، آن سیاست مفید نخواهد بود. منظور از فساد اختلاس نیست. هر آنچه که به نحو بهینه، خوب، قانونی و مفید مورد استفاده قرار نگیرد و سیاستگذاری نشود، فساد ایجاد می‌کند. یک مدیر با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، اگر بخش مربوطه خود را به هدفی نرساند، در واقع باعث ایجاد فساد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وضعیت اقتصادی گشایش اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد