Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@08:01:45 GMT

چرا مکرون برای نزدیکی به حزب‌الله تلاش می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۸۲۴

خرداد: قاسم عزالدین در المیادین نوشت: به نظر می‌رسد تعهد رئیس جمهور فرانسه برای توقف فروپاشی و انفجار در لبنان، نشان دهنده گرایش دولت‌های غربی و دولت ترامپ است. اما ظاهرا روی تلاش‌های حزب الله برای مقابله با فساد طبقه سیاسی و دولت حساب کرده است.
به گزارش خرداد به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: به گفته سفیر فرانسه در بیروت، مکرون قصد دارد تماس‌هایی با حزب الله داشته باشد، به این دلیل که فرانسه با وجود فشار‌های آمریکا، بریتانیا و هم پیمانان اروپایی اش، مخالف قرار گرفتن حزب الله در لیست احزاب تروریست است، اما همزمان، مکرون اعلام کرده است که تلاش هایش در این زمینه را به ترامپ هم ابلاغ کرده و با اعتراض او مواجه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاجعه لبنان در پایتختش بیروت، باعث برانگیختن احساسات انسانی در ملت‌هایی می‌شود که به دنبال همبستگی و فریادرسی هستند. اما همزمان، فرصت مناسبی است برای منافع دولت‌هایی که در صدد استفاده از این فرصت انسانی برای گسترش نفوذ خود هستند. فرانسه هم در صدر این دولت‌هایی است که قصد دارد آنچه را در لبنان و سوریه از دست داده، در لبنان به دست آورد و ظاهرا در خاورمیانه کشور دیگری جز لبنان، برای توسعه نفوذ فرانسه باقی نمانده است.
درگیری جغرافیایی سیاسی در شرق دریای مدیترانه بین ترکیه و فرانسه، در شدیدترین مراحل خود قرار دارد، علاوه بر اینکه فرانسه نگران ورود چین به بندر بیروت است، بویژه پس از آنکه چین با مانع آمریکا و اسرائیل در بندر حیفا مواجه شد.
در همین رابطه، فرانسه با ترامپ و اماراتی تلاقی یافته است که به دنبال گسترش نفوذ خود در بنادر شرقی هستند. اما دلایل استراتژیک عمیق‌تر برای این تلاقی‌ها، به شکست ترامپ در تکیه اش بر محاصره و شدید‌ترین تحریم‌ها برای به تسلیم واداشتن ایران مربوط می‌شود. گذشته از اینکه رئیس جمهور آمریکا در وضع قوانینی برای اروپا، چین و روسیه در زمینه تعاملشان با ایران، موفق نبود.
تحریم‌های ایالات متحده بیشتر باعث تعمیق روابط بین ایران و چینی شد که ارزش معاملات اقتصادی آن‌ها به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین این تحریم‌ها اروپا را به سمت مرحله تازه‌ای از روابط با ایران سوق داده و باعث شد ترامپ هم به امضای توافق با ایران و کره شمالی، در صورت پیروزی در انتخابات، متعهد شود. در همین چارچوب، ترامپ آمادگی خود برای شرکت در کنفرانس پاریس با موضوع لبنان و کمک به آن را اعلام کرد.
رویا‌های استراتژیک سیاسی در مورد آنچه دولت‌های عربی «صلح برای شکوفایی» می‌نامند، به حال خود باقی می‌ماند، اما به عقب باز می‌گردد، همانطور که در جریان توافق هسته‌ای چنین شد. این دولت‌ها اعتقادات راسخی دارند مبنی بر اینکه آزادی منابع مالی خارجی در سرمایه گذاری و تجارت آزاد و تجارت در بازار‌های بین المللی، دیر یا زود موجب صلح با اسرائیل و تسلیم شدن تمام دولت‌ها در برابر شروط بازار و موسسات بین المللی برای حمایت از استقرارشان می‌شود.
تحرکات مکرون و اشاره‌های آمریکا در مورد لبنان و منطقه، حاکی از آن است که غرب به مرحله پیش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بازگشته است و دلیل این بازگشت، تنگنای غرب در مورد نداشتن قدرت برای تاثیرگذاری در تحولات جامعه بین الملل است.
به طور کلی، تجارب تعامل غرب با ایران و حزب الله در طول ۴ دهه اخیر نشان می‌دهد آنچه در مورد برخی دولت‌ها برای ورود به آغوش گرم غرب، برای تامین منافع آن صدق می‌کند، قابل انطباق بر ایران و مقاومت نیست. برچسب ها: ایران ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران آمریکا حزب الله دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان به بازدارندگی و قدرت و عزت این کشور کمک کرده و به یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت لبنان و افق درخشان آینده این کشور تبدیل شده است و اگر مقاومت نبود لبنان در معرض پروژه‌های صهیونیستی از اسکان دائم فلسطینی‌ها گرفته تا دیگر پروژه‌های سیاسی تل‌آویو قرار می‌گرفت.

سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز در سخنانی با اشاره به واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه تاکید کرد که ایران این روند را آغاز نکرده تا نیمه کاره رها کند، بلکه آن را آغاز کرده تا تکمیل کند.

وی ادامه داد که اسراییلی‌ها از ۵ سال پیش به دنبال تثبیت معادله‌ای جدید بودند و در همین رابطه شخصیت‌های ایرانی را در سوریه و حتی داخل ایران هدف قرار می‌دادند، اما با یک حمله ایران، تمام معادلاتی که اسراییل در منطقه بنا گذاشته بود، به هم ریخت و در یک شب همه چیز فروریخت.

صفی الدین تصریح کرد که اسراییل در حال حاضر دچار ضعف و ناتوانی است و می‌بیند که بازگرداندن شهرک نشینان به مناطق شمالی فلسطین برای آن تقریبا غیر ممکن است.

وی افزود: دشمن باید بداند که مقاومت تصمیم به توسعه دامنه جنگ نگرفته، اما برای آن آماده است. شرایط و آینده منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی و بعد از حمله آشکار و تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی تغییر خواهد کرد و ما باید برای این روزها آماده باشیم و هر کاری غیر از این، وقت تلف کردن است.

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز تاکید کرد که واکنش جسورانه ایران نشان داد که این کشور از جنگ گسترده در منطقه هراسی ندارد اما واکنش ضعیف و مضحک اسراییلی‌ها نشان داد که آن‌ها از جنگ بزرگ در منطقه فرار می کنند.

وی با اشاره به اینکه این تحول‌ها تغییرهای اساسی در معادلات منطقه ایجاد کرده، اظهار داشت که اتفاقات مذکور به نفع آمریکا و اسراییل و ابزارهای آمریکا در منطقه نیست.

قاووق ادامه داد که مقاومت موفق شده معادلات خود را بر خلاف منافع رژیم صهیونیستی به دشمن تحمیل و ساکنان سرزمین‌های شمالی فلسطین را مجبور به تخلیه منازل خود کند، در حالی که اسراییلی‌ها معتقدند تا زمانی که شهرک نشینان به منازل خود باز نگردند، تل آویو شکست خورده است و پیروزی حزب الله قطعی است.

کد خبر 6086055

دیگر خبرها

  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه