Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@17:10:49 GMT

آخرین آمارهای جهانی کرونا/ هند رکورددار آسیا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۸۷۴

به گزارش ایسنا، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۱۹۱ نفر رسیده و مرگ ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۵۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۳۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۱۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۴ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۴۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۱۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۴۵ هزار و ۹۲۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۵۷ مبتلا، ۱۶۷ هزار و ۷۴۹ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۹۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۰۵ مبتلا، ۴۶ هزار و ۱۸۸ قربانی

 ۴. روسیه ۸۹۷ هزار و ۵۹۹ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۱۳۱ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۶۶ هزار و ۱۰۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۵۱ قربانی

 ۶. مکزیک ۴۹۲ هزار و ۵۲۲ مبتلا، ۵۳ هزار و ۹۲۹ قربانی

 ۷. پرو ۴۸۹ هزار و ۶۸۰ مبتلا، ۲۱ هزار و ۵۰۱ قربانی

۸. کلمبیا ۴۱۰ هزار و ۴۵۳ مبتلا، ۱۳ هزار و ۴۷۵ قربانی

۹. شیلی ۳۷۶ هزار و ۶۱۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۷۸ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۷۳ هزار و ۶۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۸۱ قربانی

پس از آن ایران با ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ مبتلا و ۱۸ هزار و ۸۰۰ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۲ هزار و ۷۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۱ هزار و ۴۶۸ مبتلا، پاکستان با ۲۸۵ هزار و ۱۹۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۳ هزار و ۵۰۳ مبتلا، آرژانتین با ۲۶۰ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۱ هزار و ۲۳۷ مبتلا، ترکیه با ۲۴۳ هزار و ۱۸۰ مبتلا، آلمان با ۲۱۹ هزار و ۵۳۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۴ هزار و ۱۷۲ مبتلا، عراق با ۱۵۶ هزار و ۹۹۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۳۹ هزار و ۵۳۸ مبتلا، اندونزی با ۱۲۸ هزار و ۷۷۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۴۲۱ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۶۴۶ و قزاقستان با ۱۰۰ هزار و ۸۵۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین مصر با ۹۵ هزار و ۸۳۴ مبتلا، اکوادور با ۹۵ هزار و ۵۶۳ مبتلا، بولیوی با ۹۳ هزار و ۳۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۶ هزار و ۵۹۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۳۷ مبتلا، سوئد با ۸۳ هزار و ۱۲۶  مبتلا، اوکراین با ۸۳ هزار و ۱۱۵ مبتلا، عمان با ۸۲ هزار و ۵۰ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۱ هزار و ۹۴ مبتلا، پاناما با ۷۶ هزار و ۴۶۴ مبتلا، بلژیک با ۷۵ هزار و ۸ مبتلا، کویت با ۷۳ هزار و ۶۸ مبتلا، بلاروس با ۶۹ هزار و ۵ مبتلا، رومانی با ۶۳ هزار و ۷۶۲ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۹۶۶ مبتلا، هلند با ۵۹ هزار و ۹۷۳ مبتلا، گواتمالا با ۵۷ هزار و ۹۶۶ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۳۵۳ مبتلا، لهستان با ۵۲ هزار و ۹۶۱ مبتلا و پرتغال با ۵۲ هزار و ۹۴۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227901 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات