Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@20:35:55 GMT

دریای خزر آب رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۹۵۷

دریای خزر آب رفت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنی‌هاشمی، رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: نوسانات آبی دریای خزر ویژگی بارز این پهنه آبی است، از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۶ تراز آب دریای خزر یک متر کاهش داشت و در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۴ دوره پیشروی آب دریای خزر آغاز شد، اما در این سال‌ها برخی عوامل سبب کاهش تراز آب دریای خزر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد تراز آب دریای خزر از سال ۱۳۷۵ تاکنون یک و نیم متر کاهش داشته است.

۲۱ مرداد، روز دریای خزر | خزر در دل غم دارد

رئیس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر کاهش آورد رودخانه‌ها، افزایش دما، تبخیر آب و تغییرات اقلیمی را از مهمترین دلایل این کاهش اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط مدیریت منابع آب خصوصا رودخانه‌های منتهی به دریا باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد با توجه به ادامه تغییرات اقلیمی، هرچند تبخیر آب با نوسان سالانه همراه است، اما در یک چشم‌انداز بلندمدت کاهش سطح تراز آب دریای خزر همچنان ادامه خواهد داشت. عقب‌نشینی آب نباید به عنوان فرصتی برای ساخت تاسیسات در سواحل تلقی شود، چون به دلیل نوسانات آبی امکان پیشروی مجدد دریا دور از انتظار نیست.

کد خبر 539593 برچسب‌ها استان مازندران دریای خزر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران دریای خزر تراز آب دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه امروز و ادامه‌دار بودن آن، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

احمد رضا طحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: وقوع بارندگی شدید موجب آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب در بسیاری از مناطق شهری، روستایی و کوهستانی شهرستان خوروبیابانک شده است که پس از اعلام هشدارهای هواشناسی طی چند روز گذشته تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه امروز و ادامه‌دار بودن آن، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک افزود: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش رگباری باران طی هفته جاری همراه با آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و فعالیت رودخانه‌های فصلی، مردم به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 747365

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!