Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان گفت: لغو مسابقات جهانی تکواندو و المپیک جوانان ۲۰۲۱ جای افسوس دارد و این اتفاق فرصت افتخارآفرینی را از یک نسل گرفت. - اخبار ورزشی -

محمدرضا زوار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص لغو مسابقات جهانی تکواندو اظهار داشت: باید بابت شرایطی که ایجاد شده است تاسف خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایطی که باعث شد که موقعیت برای  افتخارآفرینی بازیکنان نوجوانان که شرایط سنی آنها در این رده سنی در سال جاری و سال آینده به پایان می‌رسد، از دست برود.

وی تصریح کرد: نوجوانانی که می‌توانستند با کسب موفقیت در مسابقات جهانی و المپیک سال آینده افتخاری را در کارنامه ورزشی خود ثبت کنند. واقعا جای افسوس دارد که شیوع کرونا باعث شد  با وجود داشتن جوانان ارزشمند، امکان اهتزاز پرچم کشورمان در مسابقات جهانی و المپیک جوانان پیش نیاید.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان در خصوص اینکه لغو کامل این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تصمیمی منطقی بود، گفت: به نظر من باید مسابقات را زودتر لغو می‌کردند، اما فدراسیون جهانی صبر کرد تا شاید شرایط جهان بهتر شود و یا واکسن بیماری کشف شود. شرایط در سال جاری برای برگزاری مسابقات مهیا نبود، اما از طرفی منطقی نبود که این مسابقات تا سال 2022 به تعویق بیفتد. فدراسیون جهانی می‌توانست این مسابقات را در سال 2021 پیش‌بینی کند تا برای بازیکنان این رده سنی، امید و انگیزه‌ای وجود داشته باشد.

زوار تاکید کرد: بازیکنان رده سنی نوجوانان با لغو مسابقات جهانی و انتخابی مسابقات المپیک نوجوانان سنگال موقعیت بزرگی را از دست دادند. بازیکنان نوجوانان می‌توانستند در صورت برگزاری مسابقات جهانی پایه‌گذاری موفقیت در المپیک جوانان 2021 را نیز انجام بدهند که متاسفانه هر دو فرصت از دست رفت. برگزاری مسابقات در سال 2024 نیز با یک نسل دیگر خواهد بود و این بازیکنان دیگر امکان حضور در مسابقات را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای باید برای حفظ بازیکنان این نسل صورت بگیرد تا آنها بی‌انگیزه نشوند و تکواندو را رها نکنند، گفت: اولین گام این است که ستاد مبارزه با کرونا دست از سر رشته‌های رزمی بردارد و این مقررات سخت را در مورد مراسم‌های ختم، عروسی و سفرها بگذارد. در حال حاضر همه باشگاه‌های ورزشی تعطیل است و با تعویق مسابقات نیز شرایط برای تغییر گام به گام زندگی این نوجوانان ایجاد خواهد شد.

سرمربی تیم نوجوانان خاطر نشان کرد: مدیریت فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش در حفظ آینده ورزشی این بازیکنان بسیار مهم است. وقتی شرایط برای تمرین بازیکنان وجود ندارد کاری از دست مربیان برنخواهد آمد.ابتدا باید  این مشکل باید با صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا و در ادامه با برگزاری مسابقات لیگ از سوی فدراسیون مدیریت شود تا بچه‌ها در کوران مسابقات حضور داشته باشند و تهدید ایجاد شده را به فرصت برای حضور در تیم ملی بزرگسالان تبدیل کنند.

مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان لغو شد


انتهای پیام/ 

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تکواندو ایران تکواندو محمدرضا زوار بیشتر بخوانید... پولادگر: در صورت اراده IOC و ژاپن، المپیک توکیو برگزار خواهد شد/ کشتی و تکواندو هیچ اختلافی ندارند چالش بزرگ تکواندوکاران در جام غدیر مراسم رونمایی از اپلیکیشن تخصصی تکواندو برگزار شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پولادگر: در صورت اراده IOC و ژاپن، المپیک توکیو برگزار خواهد شد/ کشتی و تکواندو هیچ اختلافی ندارند چالش بزرگ تکواندوکاران در جام غدیر مراسم رونمایی از اپلیکیشن تخصصی تکواندو برگزار شد واژه های کاربردی مرتبط تکواندو ایران تکواندو محمدرضا زوار پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ سخنگوی سپاهان: چگونه در ۱۰ روز دو پنالتی اشتباه برای استقلال می‌گیرند؟/ عملکرد فنی تیم در نیم فصل دوم قابل قبول نیست ۲ حضور امید ابراهیمی در تمرینات سایپا ۳ جدی شدن انتقال مجید حسینی به سری A ۴ قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی| پرسپولیس میزبان استقلال شد، نفت مسجد سلیمان میهمان تراکتور ۵ نصرتی: پرسپولیس با اعتماد به نفس بیشتری به مصاف استقلال می‌رود/ دوست دارم فینالی تمام قرمز ببینم ۶ نمره فنی متوسط سردار آزمون در نخستین هفته لیگ برتر روسیه + عکس ۷ جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته بیست‌وهشتم/ معادلات پیچیده برای بقا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان ۸ حق‌وردی: توان شکست دادن استقلال را داریم/ امیدوارم در لیگ برتر بمانیم مهمترین اخبار ورزشی نصرتی: پرسپولیس با اعتماد به نفس بیشتری به مصاف استقلال می‌رود/ دوست دارم فینالی تمام قرمز ببینم سکوت معنادار سرمربی تیم ملی کاراته/ هروی از چه چیزی ناراحت است؟ خلعتبری: مقابل سپاهانِ زخم‌خورده کار سختی داریم/ دوست دارم در شهر خودرو بمانم سخنگوی سپاهان: چگونه در ۱۰ روز دو پنالتی اشتباه برای استقلال می‌گیرند؟/ عملکرد فنی تیم در نیم فصل دوم قابل قبول نیست مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دشمنان فکر می‌کردند با فشار تحریم شدید از سال ۹۷ کشور را دچار بحران می‌کنند مجلس به مدرس خیابانی اعتماد نکرد لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس ۴ راه حل همتی به دولت برای تامین مالی سالم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکواندو ایران تکواندو تکواندو ایران تکواندو لغو مسابقات جهانی برگزاری مسابقات مسابقات جهانی سرمربی تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک تمام ورزشکاران ایران برای رسیدن به این بازیها از ابتدای سال با حریفان خود رقابت را آغاز کردند. دوومیدانی که در المپیک لندن توانست برای نخستین بار مدال نقره را کسب کند یکی از رشته‌های پرامید برای کسب سهمیه المپیک است. در حال حاضر فرزانه فصیحی تنها دوومیدانی کار ایران است که سهمیه المپیک خود را قطعی کرده و حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد، مهدی صابری، مهدی پیرجهان و حسین رسولی در رنکینگ سهمیه حضور دارند و باید برای کسب ورودی این بازیها امتیاز خود را بالا ببرند.

مریم صدارتی، اولین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که مدال برنز پرش ارتفاع مسابقات ۱۹۷۳ فلیپین را در کارنامه دارد، در مورد وضعیت دوومیدانی زنان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوومیدانی زنان ایران در سال‌های اخیر رشد بدی نداشته است و حتی ما بعد از ۵۷ سال در المپیک توکیو شاهد بودیم که دختران ما باز موفق شدند در این رویداد بزرگ و مهمی مانند بازیهای المپیک توکیو حضور داشته باشند.

وی افزود: جای خوشحالی دارد که این دوره هم فصیحی مجددا سهمیه خود را برای بازیهای المپیک پاریس قطعی کرده است. البته که این کار بزرگ او هم بیشتر بخاطر تلاش‌ها و زحمت‌های خودش بوده است وگرنه به دوومیدانی زنان متناسب با پتانسیلی که دارند توجه نمی‌شود.

این پیشکسوت دوومیدانی در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط دوومیدانی امروز با زمانی که من فعالیت میکردم زمین تا آسمان فرق کرده است. بخاطر دارم آن دوره من خودم مربی خودم بودم و کسی نبود که بخواهد من را راهنمایی کند. اما حالا اکثر دوومیدانی کاران ما مربی خودشان را دارند و یا مدام در اردوهای برون مرزی هستند و تعدادی از آنها نیز با مربی خارجی تمرین می‌کنند اما بازهم از شرایط ناراضی هستند. البته که دوومیدانی در کل دنیا رشد کرده است و این عوامل به تنهایی برای موفقیت کافی نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فصیحی سریعترین دونده ما در ایران است، گفت: اتفاق خوبی است که ما هنوز هم در دوومیدانی بانوان ستاره‌های خوبی مانند فصیحی داریم. برای او در المپیک پیش رو آروزی موفقیت دارم. درست است که او دوره گذشته هم تجربه شرکت در این رویداد را داشته اما هنوز رسیدن به مدال المپیک انتظار زیادی از اوست. من خودم سال ۱۹۶۴ در المپیک حضور داشتم جو این بازیها قابل مقایسه با سایر مسابقات نیست.

صدارتی در ادامه گفت: دوومیدانی ایران در کارنامه خود مدال المپیک را دارد؛ علاوه بر این دوومیدانی به عنوان رشته مادر یکی از رشته‌های مهم ورزشی در جهان به حساب می آید اما در کشورمان آنطور که انتظار می‌رود به آن توجه نمی‌شود. اخیرا هم که فدراسیون دچار تغییرات زیادی بود که در سال قبل از المپیک اتفاق خوبی برای آن نبود.

اولین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در پایان خاطر نشان کرد: دوومیدانی ایران هنوز هم پتانسل کسب مدال در بازیهای المپیک را دارد؛ هر چند این روند بعد از کسب مدال توسط احسان حدادی متوقف شده است ولی در همین رشته‌های پرتابی ستاره‌های جدیدی آمدند که می‌توان به درخشش آنها در آینده امیدوار بود.

کد خبر 6079709

دیگر خبرها

  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • معصومه باقری نخستین بانوی ایرانی قضاوت کننده در المپیک پاریس
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • بانوی ایرانی برای قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی ایرانی به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • قمی: کار سختی در قهرمانی آسیا داریم/ به موفقیت جوانان امیدوارم
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان