Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری ایمیدرو و ایدرو در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی این استان به انبار عمده فروشان و شهرک‌های صنعتی شهر ارواح شده‌اند، اظهار داشت: 720 واحد صنعتی دارای پروانه در این استان داریم که از این تعداد نزدیک به 500 واحد فعال و مابقی تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 70 پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده که بیش از 50 درصد آن‌ها نیز تعطیل است، عنوان کرد: سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب آورد آب داریم که سهم صنعت در بویراحمد بزرگ تقریبا صفر است.

روشنفکر ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 20 درصد نفت و گاز، 2 هزار و 100 گونه گیاهی و خوراکی و 10 درصد آب‌های سطحی همچنان از واژه محرومیت رنج می‌برد و روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از خطوط لوله سراسری به ویژه از سقاوه می‌گذرد که این ظرفیت بلا‌استفاده مانده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی و زمینی وضعیت مطلوبی نداریم و واقعیت امر شرایط نسبت به استان‌های توسعه یافته برای هزینه و فایده سرمایه‌گذاران مساعد نیست که انتظار می‌رود وزارت صمت برای افزایش سرمایه گذاری‌ها در استان‌های کمتر برخوردار مشوق‌های لازم را پیش بینی کنند.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو شد و افزود: وزارت صمت در زمینه تامین کامیون مورد نیاز کارخانه سیمان مارگون همکاری لازم را داشته باشد.

محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام گفت: ضروری است وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف شود و واقعیت امر واحد فعالی در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه نداریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست از مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست در نیمه دوم شهریور با حضور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها را بررسی و تعیین تکلیف کنند.

مدرس خیابانی بیان کرد: امیدورام تا پایان امسال برخی از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل این استان به چرخه تولید باز گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر با بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن ضامن‌فر امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد تسهیل جایگاه تبیین مشکلات واحدهای تولیدی است تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری و در جهت رفع آنها و پایداری اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در سال جدید جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بیش از پیش برگزار و بیشتر میدانی عمل کنیم، افزود: برگزاری مستمر و منظم این جلسات و همراهی و همکاری دستگاه‌های اداری و سیستم بانکی استان موجب شد طی دو سال گذشته ۵۰ واحد راکد تولیدی، صنعتی و گردشگری به چرخه تولید بازگردند که مهمترین آن کارخانه قند یاسوج است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید زمینه‌ساز اشتغال خوبی در سطح استان بوده است و تنها بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شد.

وی عمده مشکلات سرمایه‌گذاران را مسائل بانکی و تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بانکی بیان و تصریح کرد: در برخی مواقع دستگاه‌ها و بانک‌ها برای همکاری با سرمایه‌گذاران نیازمند مصوبات ستاد تسهیل هستند که در این زمینه سرعت تصمیم‌گیری افزایش می‌یابد.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: نگاه ستاد تسهیل این است که بدون بروکراسی اداری و اینکه واحدها درگیر زمان شوند در سریع‌ترین زمان ممکن مسائل را در ستاد تسهیل مطرح و رفع شود.

وی افزود: ستاد تسهیل در سال جدید بنا دارد جلساتی را در محل اجرای طرح‌ها و همچنین شهرستان‌ها داشته باشد و از حیث کمیت و کیفت جلسات پرباری داشته باشیم.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوائد و نتایج جلسات منجر به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و کامل شدن همه ظرفیت واحدها می‌شود تا شاهد سرمایه‌گذاری و وارد شدن طرح‌های بیشتری به چرخه تولید باشیم.

وی تصریح کرد: در استان بسیاری از دستور کارهایی که در جلسه مطرح می‌شود حاشیه امنی ایجاد می‌کند که مدیران با فراغ بیشتری به واحدهای سرمایه‌گذاری کمک کنند و در رفع مشکلات و حل مسائل این واحدها همکاری دارند.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: در چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شش طرح اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات آنها گرفته شد.

کد خبر 747960

دیگر خبرها

  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است