Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم دسترسی مردم در برخی مناطق استان کردستان به تلویزیون ملی موجب می شود تا گیرنده های خود را به سمت کانالهای ماهواره ای خارج از مرز و چه بسا شبکه های معاند و ضد فرهنگی تنظیم کنند و قطعا این عمل موجب ایجاد آسیبهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره در کوتاه مدت و دراز مدت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، برخی مناطق روستایی در استان کردستان از پوشش آنتن دهی تلویزیون محروم هستند و این موضوع باعث می‌شود در کنار نبود اینترنت امکان خدمات رسانی و انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی در این روستا عملا غیرممکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع را باید حقیقی دانست که شهرها و استانهای مرزی خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

ورود ماهواره و اینترنت به بیشتر خانه ها، خود امری بسیار خطرناک است، خطری مزمن که بعداز مدت زمانی اثرات سوء خود را نشان می دهد.

عدم دسترسی مردم برخی مناطق استان کردستان به تلویزیون ملی موجب می شود تا گیرنده های خود را به سمت کانالهای ماهواره ای خارج از مرز و چه بسا شبکه های معاند و ضد فرهنگی تنظیم کنند و قطعا این عمل موجب ایجاد آسیبهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در کوتاه مدت و دراز مدت خواهد شد.

عدم دسترسی به تلویزیون ملی در برخی مناطق کردستان موجب سوق داده شدن کودکان و جوانان به سمت برنامه های ضد فرهنگی شبکه های ماهواره ای غربی شده و این موضوع اعتراض شدید بسیاری از این خانواده ها را در پی داشته است. میزان نارضایتی مردم روستاهای کردستان به خصوص جوانان از وضعیت دریافت این شبکه ها در استان  که با اختلالات زیادی همراه شده است به شدت گلایه مند و خواهان بررسی و رفع مشکلات اساسی فرستنده ها و گیرنده های تلویزیونی هستند.

در برخی مناطق روستایی هم که پوشش تلویزیونی وجود دارد، با کوچکترین وزش باد و یا بارش بارانی در سطح  منطقه و یا حتی با عبور یک وسیله نقلیه شاهد قطعی شبکه های دیجیتال می شوییم که حتی در هفته تا چندین ساعت قطعی مکرر و پارازیت همه این ها باعث می شود تا مردم منطقه از نعمت رسانه ملی نتوانند به نحو احسن بهره مندی داشته باشند.

وجود لوازم و تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی مانند تلویزیون و تلفن همراه هوشمند در بین روستاییان باعث می‌شود تا عدالت آموزشی، خدماتی و فرهنگی در این مناطق متناسب با شهرنشینان افزایش یابد.

قطع به یقین یکی از اولویت‌های اساسی مسؤولان استان کردستان در حوزه توسعه روستاها، باید فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای روستاییان باشد.

متاسفانه قطعی مکرر و اختلال در گیرنده های دیجیتال در برخی مناطق کردستان به گونه ای است که کم کم میل به استفاده از ماهواره در حال افزایش است که نقض صریح قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی تلقی می شود، فراهم می سازد. لذا مردم روستانشین کردستان امیدوارند با پیگیری های مسئولان استان و مساعدت صدا و سیمای مرکز استان، این مشکل برای همیشه رفع شود و منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ماهواره ای استان کردستان برخی مناطق تلویزیون ملی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد

براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی متعلق به شبکه سه است. ۶۹.۲ درصد از مردم ایران، مخاطب رسانه ملی هستند و شبکه سه سیما نیز با ۴۰.۸ درصد، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون شد.

به گزارش ایسپا، در خصوص میزان تماشای تلویزیون، ۶۹.۲ درصد از ایرانیان، برنامه‌های رسانه ملی را تماشا می‌کنند و بعد از شبکه سه شبکه آی‌فیلم با ۳۵.۲ و شبکه یک با ۲۱ درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

همچنین هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی شامل مردان آهنین، محفل، شب‌خوش، فوتبال‌برتر، پانتولیگ، معرکه و ماه من متعلق به شبکه سه سیما است.

دیگر خبرها

  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم