Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@02:17:35 GMT

کری‌خوانی‌های سخیف و ترویج زشتی در فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۱۲۱۸

کری‌خوانی‌های سخیف و ترویج زشتی در فوتبال

مهران کوچکسرایی

یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های فوتبال و به‌خصوص دیدارهایی که تحت عنوان دربی تلقی می‌شود، به کری خوانی آن است و این کری خواندن نه تنها در ایران بلکه در همه جای جهان وجود دارد و بر زیبایی‌های فوتبال می‌افزاید.

اما متاسفانه چند مدتی است که در ایران کری خوانی جای خود را به تخریب و تحریک داده و به جای زیبایی، رواج دهنده زشتی است و سبب می‌شود هواداران دو تیمی که طرف مسابقه هستند به هر طریق ممکن به جان هم افتاده و از خجالت یکدیگر در آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار به جایی رسیده که تعدادی از پیشکسوتان هم وارد این کری‌خوانی سخیف و نسنجیده شده و به یکدیگر توهین می‌کنند و با این کار بر آتش اختلاف می‌دمند و کاری می‌کنند که بازیکنان دو تیم هم در زمین مسابقه به‌جای توپ، بیشتر به ساق‌های یکدیگر ضربه بزنند و بازی کیفیت لازم را نداشته و تاسف‌بار این‌که همین افراد در پایان بازی از کیفیت فنی آن گلایه می‌کنند و بازی بزرگ فصل را زیر سوال می‌برند.

دیروز و تنها ثانیه‌هایی پس از قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی و مشخص شدن این‌که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در این مرحله باید به مصاف هم بروند، استارت این کری‌های نسنجیده و سخیف خورده شد و سرپرست تیم پرسپولیس نه تنها موفقیت‌های اخیر رقیب را زیر سوال برد بلکه فشار بر فدراسیون فوتبال و کمیته داوران را هم آغاز کرد و در طرف مقابل سرپرست استقلال هم در مقام پاسخگویی برآمد و تنها دقایقی بعد جنگ کلامی دو طرف به فضای مجازی کشیده شد و طرفین حسابی از خجالت هم درآمدند. کار به جایی رسید که سایت رسمی باشگاه پرسپولیس هم مطلبی درج کرد که با هجمه و حمله هوادارن استقلال مواجه شد.

متاسفانه این اولین بار نیست که افشین پیروانی دست به چنین حرکاتی می‌زند و مدیران ارشد باشگاه پرسپولیس هم درخصوص این رفتارها سیاست سکوت در پیش گرفته‌اند که جای سوال دارد و مشخص نیست چرا به سرپرست تیم‌شان که ادعای تحصیلکرده بودن و بااخلاق بودن دارد تذکر نمی‌دهند که تحریک و توهین به تیم رقیب یا حتی فدراسیون و داوران دلیل بر تعصب داشتن یا دفاع از تیم خودی نیست.

وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد در تیم رقیب هم فرد یا افرادی پیدا می‌شوند که این رفتارهای نامعقول را تکرار و درصدد تلافی برمی‌آیند که نتیجه آن تحریک هواداران و ایجاد فضای فحاشی و توهین است و بعد با این فضا انتظار داریم تیم‌های ما و تماشاگران ما همپای تیم‌ها و تماشاگران تیم‌های درجه یک دنیا باشند!!!

یدک کشیدن پسوند فرهنگی در باشگاه‌ها با این رفتارها چندان زیبنده نیست و امید داریم مسئولان فرهنگی و حتی حراستی در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند و چه بسا برخی عامدانه با این رفتارها درصدد ایجاد فضای التهاب و درگیری در کشور باشند و در زمین دشمنان این مرز و بوم بازی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس تهران دربی پایتخت استقلال تهران کری خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول لیگ برتر؛ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به برتری پرگل رسید.

به گزارش ایسنا، صنعت نفت آبادان امروز (۳۰ فروردین) در خانه پذیرای پرسپولیس بود. این دیدار با حساب ۳ بر صفر به سود شاگردان اوسمار به پایان رسید. دانیال اسماعیلی‌فر، عیسی آل کثیر و حسین کنعانی‌زادگان زننده گل های پرسپولیس در این بازی بودند.

پرسپولیس با این برد، ۵۲ امتیازی شد و تا پیش از بازی فردای استقلال و شمس آذر، موقتا در صدر جدول قرار گرفت.

صنعت نفت هم که وضعیت خوبی در جدول ندارد، همچنان با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

tags # پرسپولیس ، لیگ برتر فوتبال ایران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بادامکی: همیشه تیم رقیب درباره ما صحبت می کند/ اسماعیلی فر حرکت زشتی انجام نداد
  • خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد
  • فراز کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • جدول لیگ برتر؛ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد
  • کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم
  • اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد
  • برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند
  • ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)
  • حمایت هواداران را نیاز داریم
  • ۳۰ فروردین؛ دیدار تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس تهران